Page 97 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 97

 ÎNTREBAȚI: Cum credeți că puteți folosi ceea ce puteți face pentru a-i ajuta pe alții? Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi și-au folosit aptitudinile de comunicare pentru a vorbi despre multe lucruri pe care le pot face și despre modul în care aceste abilități îi pot ajuta pe alții. reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Dați fiecărui copil o cópie a fișei de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Putem face multe lucruri pentru a ajuta. Ajutați copiii să scrie numele unor membri ai familiei lor, pe fișele de lucru. Explicați copiilor că trebuie să deseneze în interiorul triunghiurilor de pe pagină abilitățile speciale pe care le au membrii familiei, similare cu cele pe care ei le-au completat în ecuațiile lor și cereți-le să observe modul în care membrii familiei lor folosesc aceste abilități, precum și altele, pentru a se îngiji de alții. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Verificați ecuațiile copiilor, pentru a vedea cât de bine își identifică abilitățile pe care le pot folosi într-un proiect de învățare a serviciului în folosul comunității. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Citiți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, pentru a evalua cât de bine identifică elevii acasă actele de voluntariat. DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE Fă o listă! Resurse de reflecție: pagina 65 din Jurnalul elevului    Reflecție Ce poți face să-i ajuți pe alții?  Ce?            Desenează-te pe tine, ajutând pe cineva prin propriile tale forțe.    Lecția 2 65  Ce?  Ce poți face pentru a-i ajuta pe alții?  Și ce dacă? Cum crezi că se simt oamenii când îi ajuți? Cum te simți tu când te ajută alții?  Și acum?   Cum crezi că îți poți folosi abilitatea pentru a ajuta oameni?         Creează un puzzle! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Dați fiecărui copil o bucată de carton de aceeași culoare. spuneți-le să rupă cartonul, cu grijă, în trei forme mari pentru a crea un puzzle și să deseneze o parte a ecuației pe fiecare formă. Organizați copiii în grupuri mici și cereți-le să amestece toate piesele de puzzle. Când un copil asamblează corect piesele de puzzle, el/ea poate discuta respectiva abilitate cu membrii grupului. Mimează! ETAPADEAPLICARE. Pemăsurăcecopiiiîmpătășescabilitățilemembrilor familiei lor, cereți-le să mimeze cum fac acele sarcini ajutătoare și să se gândească cum pot face aceste acțiuni în viitor.             ETAPA DE EXERSARE. luați o coală de flipchart și etichetați-o „Cum pot ajuta?”. Cereți copiilor să menționeze sarcini variate pe care le pot face în clasă și notați abilitățile de care este nevoie pentru a îndeplini respectivele sarcini. expuneți lista pe perete, în clasă. la finalul zilei, cereți copiilor să consulte lista, pentru a alege o sarcină. Apreciază pe alții! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să aleagă un lucru pe care un membru al familiei îl face pentru ei și să creeze o felicitare de mulțumire pentru a-și arăta aprecierea pentru eforturile acestuia. DEZVOLTARE           Lecția 2 97 


































































































   95   96   97   98   99