Page 96 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 96

 E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Pe unii copii i-ar putea ajuta dacă reușesc să facă ecuația invers, desenând prima dată în dreptunghi cum își imaginează că pot ajuta pe cineva. Își pot folosi desenele de la lecția anterioară, dacă vor, și pot determina o abilitate pe care ar folosi-o pentru a îndeplini sarcina și apoi să o deseneze în triunghi. Suport avansat. Ajutați copiii care au probleme în a eticheta cercul lor cu numele de „Clasa”, în timp ce exemplificați și sugerați modalități prin care copiii pot ajuta în clasă. Apoi cereți-le să deseneze unul dintre scenarii în dreptunghi. Întrebați copiii ce abilitate folosesc pentru a termina sarcina și ghidați-i să deseneze respectiva abilitate în triunghi. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Spuneți copiilor că pot completa triunghiurile de pe fișele de lucru cu abilități ale mai multor membri ai familiei sau doar ale unuia. Suport avansat. Ajutați copiii să identifice abilități ale membrilor familiei, punând întrebări despre ceea ce fac acei membri ai familiei adeseori. ÎNTREBAȚI: Care este lucrul/ acțiunea pe care îl/o face membrul familiei la sfârșit de săptămână? Cum face acest lucru/ această acțiune? Din răspunsurile copiilor vor reieși abilități specifice.    Exemplificați felul în care abilitățile pot ajuta oamenii Scrieți o ecuație simplă pe tablă, folosind forme geometrice mari, în loc de numere. Desenați un cerc mare, adăugați semnul „+”, un triunghi mare, semnul „=” și apoi desenați un dreptunghi mare. Explicați că cercul reprezintă o persoană sau un grup de oameni din unul dintre cercurile acelora la care le pasă. SPuNEȚI: Acesta este cercul „clasei” mele. Voi desena rapid în cerc o schiță a oamenilor din clasă. Acești omuleți sunt toți elevii mei. Aici sunt eu. Aici este și ursulețul Q. Spuneți-le copiilor că, atunci când este rândul lor să umple cercul, pot alege dintre cercurile „Familie”, „Clasă” sau „Școală”. Explicați că triunghiul reprezintă ceva ce poți face sau îți place să faci. SPuNEȚI: Îmi place să fac proiecte de artă. Voi desena rapid în cerc niște ustensile folosite pentru aceste proiecte artistice: markere, creioane colorate și lipici. Explicați că semnul „+” este pentru a adăuga obiecte de ambele părți ale lui și a le combina. ÎNTREBAȚI: Cum credeți că pot combina abilitățile mele artistice și cum îmi pasă de clasa mea pentru a face ceva pentru a-i ajuta pe colegi? Acceptați idei de la voluntari și folosiți-le pentru a crea un proiect în care să folosiți abilitățile dumneavoastră, pentru a ajuta cercul acelora la care le pasă. Desenați această idee de proiect în dreptunghi mare, pentru a termina ecuația de pe tablă. SPuNEȚI: Îmi pot folosi abilitățile artistice pentru a face un afiș care să-i ajute pe cei din clasă să-și amintească cum să scrie literele alfabetului. Mă voi desena pe mine făcând un afiș ABC aici, în interiorul dreptunghiului. Voi desena un zâmbet mare pe fața mea, pentru că îmi place să fac proiecte artistice și, în același timp, să ajut oamenii! Spuneți-le copiilor că acum au șansa de a face propriile lor ecuații ajutătoare. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Ecuația abilităților folositoare Spuneți-le copiilor că vor lucra pe grupe pentru a împărtăși idei despre cum pot combina grija lor pentru cineva, cu o abilitate pe care o posedă, pentru a genera o idee de serviciu în folosul comunității. Explicați că, după ce împărtășesc idei, ei le vor desena pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Copiii exersează modalități de a arăta că abilitățile lor sunt folositoare Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a împărți copiii în grupuri mici. Amintiți-le copiilor de Regulile noastre stabilite de comun acord pentru această lecție. Cereți-le să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare și să-și aleagă un cerc al acelora la care le pasă, pe care îi pot ajuta: familia, clasa sau școala. Cereți-le, de asemenea, să deseneze în cerc o imagine a oamenilor care aparțin cercului ales și apoi, să deseneze în triunghi ceva ce pot face. Exemplele pot include: desen, construirea unui obiect, alergat, pregătirea unei gustări. În final, ajutați copiii să determine cum să combine abilitatea cu grija lor pentru a ajuta oamenii din cercul ales. Încurajați copiii să menționeze idei în cadrul grupurilor. Pe măsură ce copiii completează ecuația lor, amestecați grupurile și cereți-le să împărtășească abilitățile lor folositoare.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Ajutați copiii să înceapă să lucreze fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Putem face multe lucruri pentru a ajuta, în timpul etapei de Aplicare. Copiii vor lua în considerare abilitățile speciale pe care le au membrii familiei lor. Aplicații interdisciplinare MuzICă. Cântațiurmătorulcântecpe melodia „Frère Jacques”. „Poți face asta? Poți face asta? Da, pot! Da, pot! Uite cum bat din palme. Uite cum bat din palme. Clap, clap, clap, Clap, clap, clap”. Pentru fiecare vers, alegeți o nouă mișcare sau altă abilitate pe care toți copiii o pot face în timpul cântecului. ARTE VIzuALE. Luați o foaie de flipchart și spuneți copiilor să adauge un simbol reprezentând ceva ce pot face ei înșiși. Apoi spuneți-le să-și scrie inițialele în dreptul abilităților pe care le au.   96 Capitolul 5 


































































































   94   95   96   97   98