Page 94 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 94

Ce?  De care cerc aparține persoana căreia îi pasă de tine?  Și ce dacă?  Cum este să știi că îi pasă cuiva de tine? Cum este să-ți pese de alții?  Și acum?  De ce crezi că este important ca oamenilor să le pese unii de alții, în clasă și la școală?     5.1 Reflecție ABILITĂȚI: a da / a cere ajutorul, responsabilitatea etică Cărui cerc îi aparține persoana căreia îi Lecția 1 63  Ce? pasă? Copiază pe rândul de mai jos numele din cercul de pe tablă și desenează persoana în cercul de mai jos.                                   Creează un afiș! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. separați clasa în șase grupuri și atribuiți fiecărui grup un cerc de persoane cărora le pasă de ei. spuneți fiecărui grup să creeze un afiș care să ilustreze decorul unui cerc (bucătăria pentru „Familie” sau cantina pentru „Școala”). Apoi, copiii plasează afișele pe un perete, pentru a avea o imagine de ansamblu a cercurilor. Discută! ETAPA DE APLICARE. Când copiii împărtășesc cum le pasă de membrii familiei, încurajați-i să folosească păpuși în timp ce discută despre modalități diferite de a arăta că le pasă și de a-i ajuta pe alții.        Joacă un joc! ! DEZVOLTARE      ETAPA DE EXERSARE. Copiii stau într-un cerc și dumneavoastră le spuneți care cerc este al celor la care le pasă de ei. Apoi invitați-i să sară în centrul cercului și să dea un exemplu de persoană din cercul respectiv. De exemplu, dacă cercul este al Familiei, un copil sare și spune: „sunt verișorul meu, Mario!” Fă un plan! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să-și imagineze modalități prin care ar putea ajuta un membru al familiei, în viitor. Cereți-le să creeze planuri prin care arată că le pasă, pentru a contura acțiuni pe care le-ar putea face în următoarele săptămâni.       Aplicații interdisciplinare ARTEVIzuALE. Invitațicopiiisă deseneze o imagine elaborată a unei persoane căreia îi pasă de ei. Încurajați-i să folosească fire de ață de tricotat pentru păr sau accesorii de îmbrăcăminte pentru persoana aleasă. ARTE TEATRALE. Cereți copiilor să pună în scenă roluri în care pretind să facă acțiunile pe care le exercită de obicei oamenii cărora le pasă de ei. De exemplu, cereți unui grup să se prefacă a pregăti cina, în timp ce restul clasei exersează comportamente bune de audiență. Resurse de reflecție: pagina 63 din Jurnalul elevului După ce toate grupurile și-au adus contribuția, inițiați o discuție cu copiii despre felul în care le pasă lor de oamenii din cercurile respective și cum le pasă oamenilor de ei. ÎNTREBAȚI: Care sunt lucrurile pe care acești oameni le-au făcut pentru voi, ca să vă simțiți bine, îngrijiți, în siguranță sau să vă simțiți ca acasă? Ce lucruri ați făcut voi, ca aceștioameni să se simtă bine, îngrijiți, în siguranță sau să se simtă ca acasă? În clasă? La școală? Spuneți-le copiilor că există multe modalități prin care oamenii din aceste cercuri arată că le pasă unii de alții. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat abilitatea de a da/cere ajutorul oamenilor din viețile lor, ființe dragi, care îi iubesc și pe care ei, la rândul lor, le iubesc. reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Ești în cercul meu de oameni cărora le pasă. Cereți-le copiilor să se gândească la un moment din viața lor când au arătat unui membru al familiei că le pasă de el/ea. Cereți-le copiilor să înceapă să deseneze cât de important este respectivul membru al familiei pentru ei. Ajutați copiii să scrie numele peroanei alese pe fișa de lucru. Spuneți-le să termine acasă desenul. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați activitatea și revizuiți Jurnalul elevului, pentru a evalua dacă aceștia pot identifica clar cercurile acelora la care le pasă de ei – familia, școala și comunitatea. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Verificați paginile Reflecție din Jurnalul elevului și fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, pentru a evalua măsura în care copiii înțeleg importanța serviciului în folosul comunității.        DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE 94 Capitolul 5 


































































































   92   93   94   95   96