Page 92 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 92

 POzițiA De liDer Și serviCiUl În FOlOsUl COMUnității SOCIO-EMOȚIONALă Abilități de dezvoltare a relațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil  5.1 Cineestevecinulmeu? Cine este prietenul meu? Identificarea oamenilor din viața copiilor cărora le pasă de ei le va dezvolta conștientizarea în ceea ce privește relațiile cu ceilalți. Pe măsură ce copiii încep să se gândească la modalități prin care pot ajuta oameni diferiți din viața lor, ei vor continua să dezvolte comportamente responsabile.     COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE   D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară Spuneți-le copiilor că în acest capitol vor învăța despre serviciul în folosul comunității și modul în care poate fiecare dintre ei să influențeze pozitiv comunitatea prin acțiunile lor. Spuneți-le, de asemenea, că astăzi vor învăța abilitatea de a-i ajuta pe alții și de a cere ajutorul oamenilor din viața lor, de care le pasă și cărora le pasă de ei. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.1.1 și discutați ce înseamnă să-ți pese de cineva. ACTIVITATEA 1            Activitate de 5.1.1 descoperire                                                                                           © Rob McClurkan. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.  ÎNTREBAȚI: Ce credeți că face și spune ursul cel mare din imagine, pentru a-i arăta ursulețului că-i pasă de el? Admiteți faptul că ursul cel mare dă dovadă de bunătate împărtășind mărul cu ursulețul. Adăugați niște cuvinte cu caracter afectuos, pe care ursul cel mare le-ar putea spune ursulețului. După activitatea scurtă care demostrează ce înseamnă să-ți pese de alții, țineți ursulețul Q în brațe și întrebați-l de cine îi pasă lui. Spuneți-le copiilor că ursulețul Q a spus că îi pasă foarte mult de toată lumea din clasă și că ar vrea să știe de cine le pasă copiilor. SPuNEȚI: Spuneți ursulețului Q numele unor oameni de care vă pasă sau cărora le pasă de voi. Puteți să-i spuneți cu voce tare sau să-i șoptiți la ureche. După ce toți copiii au avut oportunitatea de a împărtăși exemplele lor cu ursulețul Q, spuneți-le că veți discuta mai multe despre acest subiect și despre alți oameni cărora le pasă, în timpul lecției de astăzi. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Explicați copiilor că persoanele menționate se încadrează în diferite categorii, cum ar fi membrii familiei sau prieteni. ÎNTREBAȚI: Ce credeți că au membrii familiei și prietenii voștri în comun? Ce îi face similari? Ce îi face diferiți? Spuneți că membrii familiei și prietenii sunt similari pentru că lor le pasă de copii. Subliniați faptul că multor oameni le pasă de ei, dar că uneori le arată caracterul afectuos în diferite moduri, din cauza relației diferite pe care o au cu ei. De exemplu, un membru al familiei ar putea demonstra caracterul afectuos pregătind masa pentu ei, în timp ce un prieten ar putea să le arate că le pasă de ei împărtășind o jucărie cu ei. Introduceți noțiunea de cercul oamenilor cărora le pasă Expuneți Proiectabilul de conectare 5.1.2 și explicați copiilor că fiecare cerc reprezintă toți oamenii din acea categorie cărora le pasă de ei. Cereți clasei să vă ajute să definiți ce înseamnă pentru o persoană să facă parte din fiecare cerc. Notați aceste idei descriptive    ABILITăȚI: a da/ a cere ajutor, responsabilitatea etică MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.1.1 ✔ Proiectabilul de conectare 5.1.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ Șase fire de șnur sau ață de tricotat ✔ Fâșii de hârtie CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E grupe mici/toată clasa A individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor defini familia, școala și comunitatea; ✔ vor menționa motive pentru care serviciul în folosul comunității este important pentru clasă sau școală. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Înainte ca elevii să împărtășească exemplele lor, spuneți cu voce tare ursulețului Q despre membrii familiei și prietenii dumneavoastră de care vă pasă. Suport avansat. Pentru a-i ajuta pe copii să se gândească la oamenii cărora le pasă de ei, puneți întrebări ajutătoare: „Cine vă ajută să veniți dimineața la școală?”, „Cine face mâncare pentru voi?”. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Furnizați exemple în care scrieți numele unor persoane și exemple în care desenați trăsăturile unor persoane. Acest lucru ajută copiii să înțeleagă că oricare dintre cele două metode de identificare a persoanelor cărora le pasă este corectă. 92 Capitolul 5        


































































































   90   91   92   93   94