Page 91 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 91

                                                     5                                                     Capitolul 5      Capitolul 1 O comunitate de învățare pozitivă Capitolul 2 Dezvoltare personală Capitolul 3 Capitolul 4 Capitolul 6           Dezvoltare socială Sănătate și prevenție Poziția de lider și serviciul în folosul comunității Reflecție și încheiere   PREGĂTIRE Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol Veți avea nevoie de ursulețul Q sau de un alt ursuleț de pluș pe durata întregului capitol. Lecția 1: Șase fire de șnur sau ață de tricotat, fâșii de hârtie pentru fiecare copil Lecția4: Fâșiidehârtiepentruvot Lecția5: Colideflipchart,abțibilduriînformădestea Lecția 6: Abțibilduri în formă de stea Lecția7: Post-it-uri Pregătire avansată pentru acest capitol Lecția 1: Pregătiți etichete pe fâșii de hârtie pentru fiecare cerc de oameni cărora le pasă, de pe Proiectabilul de descoperire 5.1.2. Lecția 2: Spuneți copiilor că vor avea nevoie de fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia de la această lecție pentru Lecția 3. Lecția3: CopiiivoraveanevoiedefișeledelucrupentruConexiuneacufamiliadela Lecția 2. Spuneți copiilor că vor avea nevoie de fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia de la această lecție pentru Lecția 4. Lecția4: CopiiivoraveanevoiedefișeledelucrupentruConexiuneacufamiliadela Lecția 3. Lecția 7: Spuneți copiilor că vor avea nevoie de fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia de la această lecție pentru Lecția 8. Lecția8: CopiiivoraveanevoiedefișeledelucrupentruConexiuneacufamilia de la Lecția 7. Furnizați o cutie pentru activitatea Dezvoltarea abilităților extracurriculare.* Pregătiți certificate de premiere sau embleme rotunde cu panglică albastră (de prins în piept). * Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.  COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ Luarea deciziilor în mod responsabil Abilități de dezvoltare a relațiilor Elevii își vor dezvolta următoarele abilități: o a da/ a cere ajutor; o responsabilitatea etică; o comunicarea; o lucrul în echipă; o rezolvarea problemei; o identificarea problemei; o analiza situației; o rezolvarea conflictelor; o implicare socială; o reflecția.    ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE OMIDA. Obiectivul acestui joc este ca elevii să lucreze împreună. Împărțiți copiii în grupuri mici, de câte patru. Cereți copiilor din două grupuri mici să se așeze jos unul în spatele celuilalt, pe genunchi și brațe și să țină gleznele copilului din fața lor. Explicați că au format o omidă cu 16 picioare, care se poate deplasa prin sala de clasă. Procedați la fel și cu celelalte grupuri. După ce omizile se deplasează un timp, uniți-le pentru a forma o omidă uriașă.    ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE GHICITORI DE GRUP. Citiți copiilor următoarele indicii și cereți-le să menționeze care comportamente descrise de ghicitorile de mai jos sunt importante pentru lucrul în echipă: • Acest cuvânt rimează cu a depăși. Este ceea ce faceți atunci când aveți ceva și dați altora. (a împărtăși) • Vă folosiți urechile pentru această acțiune. Este ceea ce faceți când cineva vorbește. (a asculta) • Este bine să așteptați ca cineva să termine ce are de făcut/zis înainte ca voi să... (a face cu rândul) 5 Capitolul 5 • Poziția de lider și serviciul în folosul comunității 91  Cap. 


































































































   89   90   91   92   93