Page 89 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 89

Rima DA Tu spui Da! Tu spui Da!. Atunci când e ok ceva. (Dați din cap în semn de DA, bateți din palme și mișcați corpul în sus și în jos.) Rima NU Tu spui Nu! Tu spui Nu!. Când nu se face cum vrei tu. (Dați din cap în semn de NU, mișcați pumnii în aer și bateți din picior.) Încurajați copiii să facă toate mișcările, pe măsură ce recită cele două poezii. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Da și NU Explicați că pe pagina Exersare din Jurnalul elevului copiii vor examina niște imagini și vor asculta niște situații despre fiecare imagine. Apoi ei vor folosi rima DA și rima NU, pentru a răspunde. Spuneți-le copiilor că, după ce vor recita rima potrivită, un voluntar va fi invitat să explice răspunsul său. Copiii exersează cum să spună Da sau NU, folosind rimele Recapitulați rimele împreună. Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Împărtășiți cu ei următoarele situații care corespund imaginilor. Cereți-le copiilor să recite rima potrivită fiecărei situații și să facă un X pe decizia dăunătoare: • Vecinul tău îți cere să-i aduci niște bani din geanta mamei tale. • Tatăl tău vrea să te îmbraci cu o haină groasă, deși este cald afară. • Prietenul tău/prietena ta vrea să mergi la el/ea acasă și îți cere să te dai jos din autobuz cu el/ea, înainte ca tu să fi cerut permisiunea părinților tăi. • În parc, un om pe care nu-l cunoști îți spune că are nevoie de ajutorul tău. • Învățătoarea ta/Învățătorul tău îți oferă o gustare sănătoasă. • Un prieten/o prietenă vrea ca tu să iei din magazin bomboane fără să le plătești. • Sora ta vrea ca tu să aprinzi o lumânare cu chibriturile găsite într-un sertar. După ce discutați fiecare situație, întrebați copiii cum s-au decis să răspundă cu DA sau NU. Cereți-le să împărtășească procesul de gândire cu un partener. Permiteți voluntarilor să împărtășească cu clasa opiniile lor. Rezumați lecția, spunând copiilor că au folosit abilitatea de rezolvare a problemelor, pentru a răspunde DA deciziilor folositoare și NU celor dăunătore. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.7.1 în clasă.    Suport avansat. Recitați fiecare poezie. Prima dată, cereți copiilor să se concentreze pe acțiuni, în timp ce dumneavoastră recitați cuvintele. După ce stăpânesc acțiunile, cereți-le să se concentreze pe a spune DA sau NU în timp ce dumneavoastră recitați poeziile. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Pe măsură ce citiți fiecare situație, cereți copiilor să pună degetul pe imaginea corespunzătoare a ceea ce citiți de pe pagina Jurnalului. Asigurați-vă că elevii scriu un X pe situațiile dăunătoare. Suport avansat. Pentru a ajuta copiii să determine un răspuns DA și NU adecvat, spuneți cu voce tare primele exemple. De exemplu, SPUNEȚI: Ar fi greșit să iau bani din geanta mamei, deci voi spune Nu. A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. Cereți voluntarilor să împărtășească ce plănuiesc să deseneze pentru imaginile DA și NU. Cereți copiilor să sugereze detalii pe care le pot include în desene. Suport avansat. Furnizați situații posibile de tipul DA și NU, pe care copiii ar putea să le deseneze. (să se joace în grădină – pentru DA, să se joace pe stradă – pentru NU)    Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia În timpul etapei de Aplicare, copiii desenează imagini pentru răspunsuri DA și NU. Acasă, copiii spun unui membru al familiei de ce acțiunile cu răspuns NU sunt  dăunătoare. Împreună, discută despre rezultate posibile în urma unor acțiuni dăunătoare. Aplicații interdisciplinare MuzICă. Cântați următorele versuri pe melodia „The Bear Went over the Mountain” Ursulețul este pus să fure, Ursulețul este pus să fure, Ursulețul este pus să fure ..., Cine ce spune acum?   Lecția 7 89    


































































































   87   88   89   90   91