Page 87 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 87

reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Adulții ne pot ajuta. Cereți-le copiilor să discute, în perechi, despre adulții de la școală sau de acasă, cărora le pot cere ajutorul. Invitați copiii să împărtășească ideile cu clasa și notați-le pe tablă. Apoi cereți-le să aleagă un adult de încredere, să deseneze o imagine a acestuia și să-i scrie numele pe fișă, așa cum pot ei. Asigurați ajutor pentru copiii care nu știu încă să scrie, cerându-le să vă dicteze numele, pentru ca dumneavoastră să-l scrieți pe linia de pe fișă. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați cât de bine pot copiii să folosească începutul de propoziție „Eu sunt ...”, pentru a-și exprima clar sentimentele și pentru a cere ajutorul. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Observați cât de ușor pot copiii să identifice opțiuni corecte pentru noțiunea „adulți de încredere” – părinte, bunic, angajat al școlii.  Ce?  Care sunt situațiile în care ai cere ajutorul unui adult?  Și ce dacă?  Cui crezi că i-ai putea cere ajutorul?  Și acum?  Ce crezi că știi despre modul în care ceri ajutor și cum ar putea acest lucru să te ajute în viitor?       DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE Joc de rol! DEZVOLTARE   Numește! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. Furnizați situații suplimentare în care copiii ar putea avea nevoie de ajutor. Cereți copiilor să folosească expresii faciale și să numească sentimentul asociat cu exemplul. Alege un adult de încredere! ETAPA DE EXERSARE. Creați o listă cu fotografiile adulților de încredere, de la școală. Apoi, cereți copiilor să aleagă o persoană din listă și să scrie despre ea în fișa de lucru pentru acasă. Cereți-le să explice de ce au ales respectiva persoană.            ETAPA DE EXERSARE. Prezentați situații de joc de rol suplimetare în care copiii au nevoie să ceară ajutorul. Cereți copiilor să facă o afirmație pentru a atrage atenția unui adult și apoi să-i ceară ajutorul. Creează o listă de fotografii! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să facă fotografii adulților de încredere de la școală. Printați fotografiile. spuneți copiilor să lipească fotografiile pe coli de flipchart și lucrați împreună, pentru a scrie numele persoanelor în dreptul fotografiilor. expuneți lista de fotografii în clasă.      Lecția 6 87   Aplicații interdisciplinare ARTE LINgVISTICE. Selectați și citiți cu voce tare o poveste sau mai multe despre copiii care au nevoie și primesc ajutor de la adulți de încredere. Discutați întrebări de acest fel: Ce problemă avea personajul? Ce a făcut el/ea pentru a primi ajutor? De ce credeți că personajul a cerult ajutorul acestei persoane? Ce credeți că s-ar fi întâmplat dacă el/ea nu ar fi cerut ajutor? ARTE VIzuALE Pe foi mari de flipchart tăiați literele A, J, U, T, O, R. Dați copiilor creioane colorate sau carioci și cereți-le să le deseneze/coloreze. Expuneți literele pe perete. Resurse de reflecție: pagina 59 din Jurnalul elevului     Reflecție Care sunt situațiile în care să ceri ajutorul Ce? unui adult? Desenează o situație în care ai avea nevoie de ajutorul unui adult. Lecția 6 59               


































































































   85   86   87   88   89