Page 85 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 85

  sănătAte Și Prevenție 4.6 Potcereajutorul! La această vârstă, copiii caută să fie independenți și adeseori refuză ajutor, afirmând „Pot să fac lucrul acesta și singur(ă).” În ciuda abilităților în proces de dezvoltare, copiii trebuie să înțeleagă că a cere ajutorul este un semn de maturizare. Copiii vor fi capabili să ceară ajutorul unui adult atunci când e necesar, știind când, de ce și cum să facă acest lucru. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Spuneți-le copiilor că astăzi vor deprinde abilitatea de rezolvare a unei probleme, înțelegând că e bine să ceară ajutorul cuiva de încredere. Explicați că toată lumea are nevoie de ajutor din când în când, chiar și adulții. Știind când să cerem ajutorul este un semn de forță și de maturizare. Spuneți-le copiilor că vor învăța când și cum să ceară ajutor adulților de încredere, pentru a rezolva o problemă. Prefaceți-vă că ursulețul Q vă șoptește la ureche. SPuNEȚI: Ursulețul Q are o întrebare. El știe să ceară ajutorul unui adult când nu se simte bine sau dacă găsește ceva care ar putea fi otrăvitor, dar care sunt alte cazuri în care copiii ar avea nevoie de ajutor? Notați răspunsurile copiilor pe coli de flipchart și apoi citiți-le împreună cu ei. Apoi expuneți Proiectabilul de descoperire 4.6.1. Cereți-le copiilor să descrie ce se întâmplă în prima imagine. ÎNTREBAȚI: De ce credeți că acest tânăr are nevoie de ajutor din partea unui adult, în această situație? Ce ar putea face un adult pentru a-l ajuta? Ascultați răspunsurile copiilor și procedați la fel pentru celelalte imagini. Pentru protejarea intimității, amintiți copiilor să nu folosească nume adevărate atunci când împărtășesc cu clasa nelămuriri sau îngrijorări, ci să vă abordeze în privat, dacă au o problemă pentru care au nevoie de ajutor din partea dumneavoastră. Spuneți-le că astăzi vor învăța modalități de a cere ajutorul de la adulți de încredere. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Amintiți-le copiilor că toată lumea cere ajutorul din când în când. Amintiți situațiile de la activitatea de Descoperire în care copiii pot cere ajutorul unui adult de încredere. Introduceți noțiunea de identificare a adulților cărora să le ceară ajutorul Subliniați faptul că, de cele mai multe ori, copiii se pot descurca singuri, dar atunci când sunt triști, îngrijorați sau nu se simt în siguranță, ei trebuie să spună acest lucru unui adult de încredere. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.6.1 din nou. Cereți-le copiilor să numească adulți care ar putea să-i ajute în fiecare situație. Exemplificați identificarea modalităților și a momentului potrivit pentru a atrage atenția unui adult Explicați că uneori este dificil pentru copii să atragă atenția unui adult, de aceea este important ca aceștia să ceară ajutorul într-un mod clar. Spuneți-le că trebuie să spună unui adult, în mod direct, că au nevoie să discute despre ceva important.      COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă Luarea deciziilor în mod responsabil            Activitate de 4.6.1 descoperire                                                                            © Bob Ostrom. © Bob Ostrom. © Bob Ostrom. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    Lecția 6 85 ABILITăȚI: identificarea problemei, a cere ajutorul MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 4.6.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ Coli de flipchart, creioane colorate sau carioci CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa/perechi E toată clasa/individual/perechi A toată clasa/individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor menționa situații în care un copil ar putea avea nevoie de ajutor, din partea unui adult de încredere; ✔ vor identifica adulții potriviți pentru a cere ajutor; ✔ vor demonstra cum cer ajutorul unui adult. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Ghidați copiii să determine situații specifice în care ar putea avea nevoie de ajutor, la școală sau acasă. De exemplu, la școală copiii ar putea avea nevoie de ajutor să înțeleagă lecția, să se încheie la haină etc. Suport avansat. Scoateți în evidență detalii, în fiecare imagine, pentru a ajuta copiii să înțeleagă ce se întâmplă și de ce au nevoie de ajutor. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. ÎNTREBAȚI: De ce credeți că este important să folosiți un limbaj direct și clar pentru a atrage atenția unui adult? Ajutați copiii să înțeleagă că, atunci când adulții sunt ocupați sau nu consideră că problema copiilor este importantă, ei ar putea să nu le acorde atenție.        


































































































   83   84   85   86   87