Page 84 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 84

Ce?  Ce știi despre substanțele/produsele otrăvitoare?  Și ce dacă? Cum crezi că poți fi în siguranță în preajma substanțelor/produselor otrăvitoare?  Și acum?   Ce vei spune, în cazul în care trebuie să apelezi serviciul de urgență?    Reflecție Ce știi despre otravă?  Ce? Desenează sau scrie ce ai învățat despre otravă.                               Lecția 5 57   Scrie! DEZVOLTARE     ETAPA DE EXERSARE. Ajutați copiii să-și scrie numele, adresa și numărul de telefon pe fâșii de hârtie. invitați copiii să exerseze citirea acestora și să le recite unui partener. Recită! ETAPADEAPLICARE. Cerețicopiilorsăexersezerecitareacelortreireguli de evitare a substanțelor otrăvitoare și să exemplifice prin mișcări o acțiune pentru fiecare regulă (acoperirea gurii cu mâna, formarea unui număr de telefon). invitați grupuri mici, din alte clase, să asculte copiii cum prezintă regulile și cum le exemplifică prin mișcări.       Aplicații interdisciplinare ARTELINgVISTICE. Ajutațicopiii să creeze acțiuni pentru următoarele propoziții și să le exemplifice împreună prin mișcări: Copii, copii, fiți grijulii! Otrăvurile pot fi oriunde. Acasă sau în magazii. Otrăvurile se pot ascunde, Atent tu trebuie să fii, Să nu mănînci ce nu știi. Dacă nu cunoști ceva, Mai bine nu te juca. Când nu știi sigur, Mai bine să întrebi. Țineți otrăvurile sus, undeva, Și află ajutorul cui să-l ceri. MuzICă. Cântațiurmătorulcântecpe melodia „BINGO”: Otrava poate fi dăunătoare mie și familiei mele. O-TRA-VA, O-TRA-VA Nu mă voi juca cu otravă. Resurse de reflecție: pagina 57 din Jurnalul elevului reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.   A ETAPA DE APLICARE 5 minute   Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Să discutăm despre regulile împotriva substanțelor otrăvitoare. Recapitulați regulile reprezentate de fiecare imagine. Apoi cereți copiilor să discute cu un/o partener(ă) regulile din fiecare imagine, folosind propriile lor cuvinte. Cereți voluntarilor să împărtășească răspunsurile partenerilor. Asigurați-vă că veți corecta orice neînțelegeri. La final, arătați numărul de urgență de pe tablă. Cereți-le să-l repete cu voce tare și să-l scrie pe imaginea telefonului de pe fișa de lucru, așa cum pot ei. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați cât de bine pot copiii să urmeze instrucțiunile, în timp ce fac joc de rol pentru a apela serviciul de urgență. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Ascultați copiii, în timp ce interacționează cu partenerul/partenera. Observați cât de bine poate fiecare copil să explice fiecare regulă.    DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE Cântă! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Folosiți cuvintele a mânca, a linge, a bea, a mirosi, a atinge și a gusta pe melodia „Apples and Bananas”, pentru a consolida ce să nu facă copiii dacă ceva poate fi otrăvitor. De exemplu: „nu voi linge, linge, linge, linge, linge ... ce poate fi otrăvitor. nu voi mirosi, mirosi, mirosi, mirosi, mirosi ... ce poate fi otrăvitor.” Să știe regulile! ETAPA DE APLICARE. Decupați imaginile de pe cópiile suplimentare ale fișei de lucru și expuneți-le în clasă. Cereți partenerilor să se plimbe prin clasă și să menționeze regula corespunzătoare fiecărei imagini.     84 Capitolul 4 


































































































   82   83   84   85   86