Page 90 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 90

 Versuri suplimentare: un străin se oferă să-l ducă cu mașina, un prieten îi dă chibrituri, șoferul de autobuz îi ordonă să stea jos, profesorul îi oferă ceva dulce. Copiii răspund corespunzător: Să spună NU! Spune-mi ce crezi tu? sau Să spună DA! Care-i părerea ta?. EDuCAȚIE FIzICă. Scrieți DA și NU pe hârtii și lipiți-le de podea. Cereți câtorva copii să sară de la o hârtie la alta. Când spuneți „Stop”, împărtășiți o situație. Cereți-le să spună de ce răspunsul lor este sau nu este potrivit situației. Alegeți copii diferiți pentru fiecare rundă. Resurse de reflecție: pagina 62 din Jurnalul elevului    Reflecție Ce poți face pentru a-ți aminti să spui DA sau NU?  Ce?              Desenează-te pe tine spunând DA sau NU. Scrie DA sau NU pe rândurile de mai jos.            62 Capitolul 4 reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APLICARE 5 minute Începeți în clasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Pot spune... . Citiți propozițiile împreună: „Pot spune da”. „Pot spune nu”. Cereți-le copiilor să scrie DA și NU pe linii. Cereți-le să se gândească la o situație la care pot răspunde cu DA și să o deseneze în partea stângă și una la care pot răspunde cu NU, pentru a o desena în partea dreaptă. Încurajați copiii să folosească exemple din activitatea de Exersare. Acordați-le timp să împărtășească imaginile cu partenerii. Invitați voluntari să împărtășească cu clasa ideile partenerilor. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EvalUarE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați dacă elevii pot să răspundă adecvat fiecărei situații, folosind rimele DA și NU. ETAPA DE APLICARE (EvaluarE Formativă Formală). Observați, când copiii interacționează cu un partener, dacă pot oferi idei despre DA și NU, în mod clar. DEzvoltarEa abIlItăȚIlor ExtraCUrrICUlarE  Ce?  Ce poți face pentru a-ți aminti să spui DA și NU?  Și ce dacă? Cu cine crezi că poți vorbi, dacă ai întrebări atunci când vrei să iei o decizie?  Și acum?   Ce crezi că ai putea să-i spui unui prieten despre când să spui DA și NU?         Alege coloana! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Furnizați copiilor situații la care pot răspunde atât cu DA, cât și cu nU. Desenați pe cartonașe imagini simple care reflectă situațiile. (exemplele pot include o geantă, un autobuz și o lumânare). Desenați un tabel cu două coloane (DA și nU), pe coli de flipchart. După ce citiți fiecare situație, cereți copiilor să determine în ce coloană să plaseze cartonașul. Cereți-le, de asemenea, să se gândească la situații asemănătoare, pentru a le adăuga în tabel. Contribuie! ETAPA DE EXERSARE. reveniți la lista cu acțiuni dăunătoare. Discutați posibilele rezultate dacă răspundeți DA fiecărei situații. Încurajați copiii să își menționeze ideile lor.       Explică! DEZVOLTARE     ETAPA DE EXERSARE. scrieți DA și nU pe două hârtii. Cereți copiilor să deseneze situații de tipul DA sau nU, pe hârtie separată. scrieți o propoziție pe fiecare imagine, pentru a o descrie. Amestecați imaginile și cereți copiilor să aleagă una. Citiți propoziția cu voce tare. Apoi, cereți-le să explice dacă este o situație de tipul DA sau nU și să o plaseze pe hârtia corespunzătoare (DA sau nU). Scrie! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să scrie o propoziție pe fiecare imagine, pentru a spune mai multe despre ea. De exemplu: „Mă joc în curtea din spate.” sau „nu mă joc în stradă.” Asigurați ajutor, dacă este nevoie. Cereți copiilor să facă cu rândul, pentru a împărtăși propozițiile.     90 Capitolul 4  


































































































   88   89   90   91   92