Page 93 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 93

în interiorul fiecărui cerc. De exemplu, puteți include aceste descrieri pentru următoarele cercuri: • Familie — oamenii de acasă sau rude. • Școala — oamenii de la școală; profesori, personal auxiliar, elevi. • Comunitate — oamenii din cartier sau din orașul unde locuim. Explicați că oamenii din toate aceste cercuri ne ajută prin diferite modalități și îi putem ajuta și noi, la rândul nostru, în diferite moduri. Spuneți-le copiilor că ajutorul dat oamenilor din cercurile noastre se numește serviciu în folosul lor. Amintiți-le copiilor că adulții de încredere din familia lor și de la școală doresc să-i ajute să ia cele mai bune decizii. Exemplificați identificarea oamenilor din cercurile acelora la care le pasă Explicați că în timpul activității de astăzi, copiii se vor gândi la oamenii din viețile lor cărora le pasă de ei și de care le pasă și care sunt importanți pentru ei și îi vor plasa pe acei oameni în cercul de care aparțin. Folosiți șase fire lungi de ață de tricotat pentru a crea șase cercuri pe podea, reprezentând cercurile de pe Proiectabilul de conectare 5.1.2. Etichetați-le conform proiectabilului, folosind șase fâșii de hârtie. Apoi, exemplificați cum putem categorisi oamenii de care ne pasă și cărora le pasă de noi, plasându-i în cercurile respective. SPuNEȚI: Ursulețului Q îi pasă de mine și mie îmi pasă de el. El aparține unuia dintre aceste cercuri. Nu locuiește cu mine acasă; nu e parte a familiei mele. Dar, el este în clasa mea. Îl voi pune pe ursulețul Q în cercul numit „Clasa”. Scrieți numele ursulețui Q sau desenați-l pe o fâșie de hârtie și plasați-o în cercul numit „Clasa”. Procedați la fel și cu alte persoane despre care discutați în timpul activității de Descoperire. ÎNTREBAȚI: Cum credeți că ne asigurăm că plasăm oamenii în cercurile potrivite? Continuați procesul de verificare a persoanelor și a cercurilor cărora le aparțin. Folosiți cercurile de pe proiectabil pentru a ajuta copiii să ia în considerare prima dată cercul mai mic, al familiei, și apoi să ia în considerare celelalte cercuri, mai mari. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Cercul acelora la care le pasă Spuneți-le copiilor că acum vor repeta procesul pe care tocmai l-ați exemplificat. Fiecare dintre ei va lua o fâșie de hârtie pe care vor scrie numele sau vor desena persoana căreia îi pasă de ei sau de care le pasă lor. Spuneți-le copiilor că vor lucra în grupuri mici și vor discuta despre persoanele din cercul acelora la care le pasă. Copiii exersează identificarea persoanelor din cercurile acelora la care le pasă Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în grupuri mici. Dați fiecărui copil o fâșie de hârtie pentru a scrie sau desena persoana căreia îi pasă de ei sau de care le pasă lor. Încurajați copiii să discute cu membrii grupului despre persoanele alese și cercul de care aparțin. În timp ce verificați fiecare grup, furnizați fâșii de hârtie suplimentare copiilor care se gândesc la mai multe persoane, pentru a le adăuga cercurilor. Odată ce fiecare copil a terminat cel puțin o fâșie, spuneți grupului respectiv să meargă la cercurile de ață de tricotat și să plaseze fâșiile în cercurile de care aparțin.      Activitate de 5.1.2 conectare FAMILIA Cercurile acel       car r e e l l e e p p a a s s ă ă              CLASA   ora la ȘCOALA           COMUNITATEA ȚARA        LUMEA © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.              Suport avansat. Puneți întrebări ajutătoare pentru ca elevii să vă ajute să clasificați persoane. De fiecare data, întrebați mai întâi despre grupul mai mic, și apoi despre celelalte, mai mari. ÎNTREBAȚI: Locuiește dentistul vostru în casa mea? Îl vedem noi în clasă? Dar la școală? Dar în comunitate? E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Desenați un simbol pe fiecare etichetă (o casă mică pentru „Familie” și planeta Pământ pentru „Lumea”), pentru a ajuta copiii să țină minte cercurile atunci când merg să adauge fâșiile lor de hârtie. Suport avansat. Dacă elevii sunt nesiguri în care cerc să adauge fâșia lor de hârtie, întrebați-i unde văd respectiva persoană cel mai des. ÎNTREBAȚI: Vezi de obicei această persoană acasă sau în casa unei rude? O vezi în clasă? La școală? În comunitate? Această persoană locuiește în această țară sau altundeva în lume? A ETAPA DE APLICARE Suport inițial. ÎNTREBAȚI: Ce credeți că este de ajutor să faceți acasă? Cum vede un membru al familiei de care vă pasă faptul că ajutați la sarcinile de acasă? Oferiți exemple pe care copiii le pot folosi (curățarea unui lichid care s-a vărsat sau aranjarea jucăriilor după ce joaca s-a terminat). Suport avansat. Reafirmați că există multe modalități de a arăta că ne pasă de cineva. Creați un tabel care arată multe exemple de copii cărora le pasă de membrii familiei (scrierea unei felicitări pentru un/o bunic(ă), îmbrățișarea unui frate/soră mai mic(ă)). Permiteți copiilor să aleagă un exemplu din tabel, care li se potrivește.    Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia  În timpul etapei de Aplicare, copiii încep să lucreze fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia. Copiii exemplifică modalități prin care arată că le pasă de membrii familiei lor și îi întreabă pe aceștia ce sentimente au referitor la acest aspect. Lecția 1 93    


































































































   91   92   93   94   95