Page 95 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 95

  POzițiA De liDer Și serviCiUl În FOlOsUl COMUnității COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE SOCIO-EMOȚIONALă Abilități de dezvoltare a relațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil  5.2 Da,tepotajuta!   Toată lumea are abilități speciale pe care le poate folosi. Exersarea recunoașterii acelor atuuri personale și modul în care pot fi ele folosite pentru a-i ajuta pe alții vor permite copiilor să descopere modalități prin care pot schimba ceva în comunitate.  D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 minute Legătura cu lecția anterioară ACTIVITATEA 1     INVESTIgAȚIE. Începeți ora, arătându-le copiilor ceva distractiv ce puteți face (de exemplu, să cântați la muzicuță sau să jonglați). Spuneți-le copiilor că în această lecție își vor folosi abilitățile de comunicare pentru a discuta despre multe lucruri pe care le pot face și despre modul cum aceste abilități îi pot ajuta pe alții. Adunați tot grupul într-un cerc și expuneți Proiectabilul de descoperire 5.2.1. Spuneți-le copiilor că acum vor juca un joc rapid, în care toată lumea are șansa să spună ce îi place și ce pot face, iar toți ceilalți care pot face respectivul lucru/respectiva acțiune vor sări în interiorul cercului. Arătați începuturile de propoziție de pe proiectabil și exemplificați cum să le continue. SPuNEȚI: Îmi place să fac proiecte de artă. Toți cei cărora vă place arta, săriți în centrul cercului cu mine! Acum, toată lumea sare. Dați cât mai multe exemple, folosind începuturile de propoziție, pentru ca elevii să înțeleagă jocul. Cereți unui voluntar să împărtășească ceva ce poate face sau ceva ce îi place să facă. Amintiți celorlalți să sară în centrul cercului, dacă afirmația este valabilă și pentru ei, și apoi să sară repede la loc. Continuați, până când toată lumea a fost antrenată în jos. Admiteți că toată lumea din clasă poate face multe lucruri și explicați că astăzi vor învăța despre cum să folosească unele abilități speciale pentru a-i ajuta pe alții. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE Explicați copiilor că multe dintre abilitățile despre care tocmai ați discutat pot fi folositoare pentru alte persoane. Cereți-le copiilor să se gândească la modalități prin care o anumită abilitate, despre care tocmai ați vorbit, poate fi folosită într-o anumită situație într-un mod protector, grijuliu sau folositor. ÎNTREBAȚI: Cum credeți că pot folosi abilitatea mea de a face proiecte de artă pentru a ajuta oamenii sau pentru a le arăta că îmi pasă de ei? Invitați copiii să împărtășească ideile lor cu clasa. Dacă par nesiguri, oferiți-le exemple: pot să-și folosească abilitățile artistice pentru a crea o felicitare de mulțumire, un afiș pentru un cățel pierdut, crearea unui plan de evacuare în caz de incediu sau să ilustreze un manual de instrucțiuni. Introduceți folosirea aptitudinilor pentru a ajuta oamenii Amintiți-le copiilor de oamenii din cercurile cărora le pasă, despre care au discutat în lecția anterioară. Întăriți ideea că oamenilor din cercurile noastre le pasă de noi și ne ajută, iar noi dorim să arătăm, la rândul nostru, că ne pasă de ei și vrem să-i ajutăm. Amintiți-le, de asemenea, că serviciu în folosul comunității înseamnă ajutorul dat oamenilor din unul dintre cercurile acelora la care le pasă. Explicați că învățarea prin serviciul în folosul comunității este un proiect care îi ajută pe alții și că ei pot folosi multe din lucrurile pe care le pot face, atunci când lucrează la un proiect care îi ajută pe alții.          5.2.1 d   Activitate de     d e d d d e e s e e e s s s c c c c c c o p e r i o o o o o p p p p p e e e e e r r r r i i i i r r r r r r e e e e e                                                             Îmi place     . Eu pot           . © Robin Boyer. © Robin Boyer. © Robin Boyer. © Robin Boyer. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                                             Lecția 2 95 ABILITăȚI: Comunicarea, lucrul în echipă, rezolvarea problemei MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.2.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E grupe mici/toată clasa A individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica abilități și interese cu care pot contribui la proiect; ✔ vor începe să identifice acțiuni de serviciu în folosul comunității (voluntariat) acasă și la școală. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   D ETAPA DE DESCOPERIRE Suportinițial. Punețiîntrebărisuplimentare pentru a ajuta copiii să se gândească la lucruri pe care le pot face. ÎNTREBAȚI: Ce vă place să faceți după orele de curs? Cum faceți acest lucru? Suport avansat. Arătați imagini sau video-clip-uri în care copiii fac diferite activități (ex. cântă sau joacă un joc). Cereți clasei să vă ajute să identificați toate abilitățile pe care le văd, și apoi cereți copiilor să identifice abilitățile pe care le au ei. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Oferiți un alt exemplu, din perspectiva ursulețului Q. El ar putea să o „deseneze” pe Ana în cerc, o ureche pentru abilitatea de a asculta - în triunghi, și pe el ascultând-o cu atenție pe Ana - în dreptunghi. Suport avansat. Dacă elevii nu sunt pregătiți încă pentru operația de adunare, explicați pur și simplu conceptul de a combina sentimente și idei pentru a face un plan. De exemplu, foame plus abilitatea de a deschide cutia cu cereale și a turna laptele egal un plan pentru micul dejun.      


































































































   93   94   95   96   97