Page 98 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 98

 POzițiA De liDer Și serviCiUl În FOlOsUl COMUnității S O C I O - E M O Ț I O N A L ă Abilit ăți de de z vo lt are a re lațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil  COMPETENȚE DE ÎNVăȚARE ABILITăȚI: a da/a cere ajutorul, comunicarea, identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei MATERIALE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.3.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q, păpuși 5.3 Cumpotsăteajut? Observarea nevoilor celorlalți și planificarea modalităților de a li se adresa acestor nevoi reprezintă practici de dezvoltare a unor relații interpersonale pozitive. Când copiii găsesc modalități de a ajuta, relația lor cu comunitatea se consolidează.      D ETAPA DE DESCOPERIRE Legătura cu 8 m i n u t e lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1     INVESTIgAȚIE. Spuneți-le copiilor că în această lecție vor învăța abilitatea de a da/a cere ajutorul discutând despre ce pot face pentru a-i ajuta pe alții. Cereți-le să pregătească fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia de la Lecția 2 și să facă referire la triunghiurile de pe pagină. ÎNTREBAȚI: Ce a făcut membrul familiei tale pentru a-i ajuta pe ceilalți?  Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.3.1. Folosiți cuvinte și imagini pentru a nota răspunsurile copiilor în spațiile de pe proiectabil. Invitați copiii să deseneze propriile lor idei pe proiectabil, dacă vor. Subliniați faptul că există numeroase modalități de a-i ajuta pe alții. Explicați că astăzi copiii se vor gândi la cât mai multe idei de a lucra împreună, pentru a-i ajuta pe alții, din clasă sau din școală. C ETAPA DE CONECTARE 10 minute INSTRuCȚIuNE       Activitate de 5.3.1 descoperire Cum ți-au dat membrii familiei o mână de ajutor? © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                     CONFIguRAȚIA CLASEI D toată clasa C toată clasa E perechi A individual                OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica proiecte importante în școală sau în clasă, pe care le-ar putea face; ✔ vor identifica două sau trei proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității (voluntariat) pentru școală sau comunitate, care se adresează unor nevoi specifice. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Permiteți copiilor să se întoarcă spre un partener și să discute despre fișele lor de lucru pentru Conexiunea cu familia, pe care le-au terminat acasă, cu scopul de a se pregăti pentru conversația despre felul în care membrii familiei ajută oamenii. Suport avansat. Dacă se întâmplă ca un copil să nu fi terminat de completat fișele de lucru, cereți-i să desenze repede o modalitate prin care un membru al familiei l-a/a ajutat(-o) să ajungă la școală în dimineața aceasta. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Inventați mișcări sau gesturi care să reprezinte „Nevoile” sau „Ce putem face?”. Folosiți aceste gesturi de fiecare dată când oferiți o idee pentru fiecare coloană pentru ca elevii să-și amintească diferența dintre cele două coloane. 98 Capitolul 5  Amintiți-le copiilor că cercul acelora la care le pasă numit „Clasa” îi include pe toți cei din clasă, inclusiv pe ursulețul Q. Prefaceți-vă că ursulețul Q vă șoptește la ureche că are nevoie de ajutor pentru a-și aminti ce înseamnă serviciu în folosul comunității. Explicați că el își amintește că a auzit acest concept în Lecțiile 1 și 2, dar tot nu este încă sigur ce înseamnă. ÎNTREBAȚI: Cum putem să-l ajutăm pe ursulețul Q să-și amintească ce înseamnă serviciu în folosul comunității? Pe măsură ce copiii împărtășesc idei, subliniați faptul că nu este nevoie să-i oferim răspuns precis ursulețului Q – în special dacă nu suntem siguri nici noi –, dar îl putem ajuta să-și dea singur seama. Folosiți un dicționar, internetul sau alte modalități sugerate de copii pentru a-i aminti ursulețului Q că serviciul în folosul comunității înseamnă să ajutăm oamenii din unul dintre cercurile acelora la care le pasă și că învățarea prin serviciu în folosul comunității înseamnă să-i ajuți pe alții, făcând un proiect. Întăriți ideea că astăzi ei se vor concentra pe cercurile „Clasa” și „Școala” și se vor gândi la modalități de a ajuta oamenii din aceste cercuri. Introduceți procesul de a găsi idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Explicați copiilor că proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității are loc atunci când ei lucrează împreună, pentru a-i ajuta pe ceilalți, și învață ceva pe parcursul acestui proces. Scrieți acest concept pe tablă. Explicați că, în timpul orei de astăzi, se vor gândi la multe idei pentru proiecte care îi pot ajuta pe cei din clasă sau din școală. Exemplificați procesul de a găsi idei de proiecte pentru învățarea prin servicii în folosul comunității Desenați o linie verticală sub titlul scris pe tablă (proiect de învățare prin servicii în folosul comunității) pentru a crea un tabel cu două coloane. Etichetați coloana din stânga cu titlul „Nevoi” și pe cea din dreapta cu titlul „Ce putem face?” Explicați copiilor că primul        


































































































   96   97   98   99   100