Page 103 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 103

Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APlICARE 5 minute Distribuiți fâșii de hârtie și cereți copiilor să scrie sau să deseneze proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității asupra cărora s-au decis că are cele mai multe aspecte pozitive. Citiți voturile pentru a determina care proiect a fost ales de majoritatea copiilor. Dacă este un proiect la care poate participa toată clasa într-o perioadă scurtă de timp, anunțați copiii că acela este proiectul pentru care vor începe planificarea în timpul lecției următoare. Dacă sunt proiecte la scară mică care pot fi realizate simultan, grupați copiii pe echipe pe baza voturilor și spuneți-le ce proiect are fiecare echipă de făcut. Dați fiecărui copil o cópie a fișei de lucru pentru Conexiunea cu familia Să alegem un proiect! Ajutați copiii să noteze proiectul ales pe spațiile de pe fișa de lucru. Spuneți-le copiilor că acasă vor alege un proiect care are multe aspecte pozitive pentru a-l face cu membrii familiei. Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Verificați tabelele din Jurnalul elevului, pentru a vedea cât de bine au identificat copiii obstacolele și beneficiile ideilor de proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității. ETAPA DE APlICARE (EvaluarE Formativă Formală). Citiți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, pentru a evalua cât de bine au repetat copiii procesul de luare a deciziilor pentru a alege un proiect care să fie realizat acasă. DEzVoLtAREA AbILItățILoR ExtRACURRICULARE  Ce? Care proiect de învățare prin servicii în folosul comunității crezi că are multe aspecte pozitive?  și ce dacă?   Cum crezi că acest serviciu îi va ajuta pe oameni?  și acum?  Care parte a proiectului te entuziasmează cel mai tare? Care parte a proiectului crezi că îți oferă cele mai multe oportunități de a-ți arăta abilitățile?        Aplicații interdisciplinare ARTE lIngVISTICE. Citiți cu voce tare o poveste despre un erou care face ceva pentru a ajuta oameni. Completați un tabel cu aspectele pozitive și negative făcute de erou și discutați cu copiii cum eroul s-a decis să facă ceea ce a făcut. EDUCAȚIE PEnTRU SănăTATE. Spuneți copiilor despre oameni din comunitate care au probleme de sănătate, cum ar fi cei din spitatele locale. Cereți copiilor să se gândească la idei și să decidă asupra unei activități la scară mică de învățare prin servicii în folosul comunității pe care o pot face în viitor, cum ar fi să creeze felicitări prin care să-și arate suportul sau să crească flori care pot fi apoi plantate în zona spitalului. Resurse de reflecție: pagina 69 din Jurnalul elevului      Reflecție Care proiect de învățare prin servicii în folosul Lecția 4 69  Care? comunității crezi că are multe avantaje? Desenează ideea proiectului și câteva avantaje ale tale.                             Lecția 4 103   Măsoară aspectele pozitive! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. dați fiecărui grup o cutie pe care scrieți „aspecte Pozitive” și una pe care scrieți „aspecte negative”. de fiecare dată când un copil se gândește la un aspect pozitiv sau unul negativ pentru un proiect, poate să pună o hârtiuță în cutia respectivă. la final cereți copiilor să numere hârtiuțele din fiecare cutie. Pot folosi aceste numere pentru a determina care proiect are mai multe aspecte pozitive și mai puține aspecte negative. Ovaționează! ETAPA DE APLICARE. Ghidați copiii într-o activitate de genul „numește și răspunde” în care toată lumea repetă cu voce tare numele proiectului ales de mai multe ori în cor pentru a consolida înțelegerea sarcinii. dacă e posibil, creați o poezie.             Ține un dicurs! DEZVOLTARE      ETAPA DE EXERSARE. cereți copiilor să țină niște discursuri scurte în care să scoată în evidență aspectele pozitive și negative ale fiecărei idei de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. copiii pot utiliza limbaj pozitiv pentru a încerca să-i convingă pe colegii de clasă să voteze pentru ideile lor de proiect. Creează un afiș! ETAPA DE APLICARE. invitați copiii să creeze un afiș pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității pe care l-au ales. în timp ce copiii semnează afișul, cereți-le să menționeze un aspect pozitiv pe care așteaptă cu nerăbdare să-l realizeze.        


































































































   101   102   103   104   105