Page 105 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 105

Exemplificați procesul de a planifica un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Spuneți-le copiilor că trebuie să copieze informațiile notate de dumneavoastră pe proiectabil, pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Începeți prin a nota numele proiectului și amintiți copiilor obiectivul proiectului (îndeplinirea unei nevoi a clasei sau a școlii). Când scrieți idei în planul proiectului, folosiți o combinație de cuvinte și desene, astfel ca toți copiii să înțeleagă. SPUnEȚI: Prima dată, haideți să decidem ce trebuie să facem pentru a începe proiectul. Explicați un prim pas logic pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității și scrieți-l în spațiul pentru „Etapa 1”. Asigurați-vă că includeți tot ce trebuie făcut exact în timpul etapei de început a proiectului. ÎnTREBAȚI: Ce credeți că trebuie să facem apoi? Folosiți ideile copiilor pentru a completa „Etapa 2” și „Etapa 3”. Odată ce copiii sunt conștienți de multele sarcini posibile, revizuiți-le pe fiecare în parte și cereți voluntarilor să le realizeze. Notați inițialele voluntarilor pe proiectabil, dar spuneți copiilor că ei trebuie să scrie „Eu” lângă sarcina pe care o îndeplinesc ei. Asigurați-vă că toți copiii au sarcini de realizat în timpul fiecărei etape a proiectului. Cereți-le copiilor să vă ajute să alocați timpul necesar fiecărei etape. ÎnTREBAȚI: Când trebuie să fie terminată această etapă? Cât timp credeți că e necesar pentru a termina această etapă? După ce notați toate informațiile în coloana „Când?”, explicați procesul de încheiere pentru fiecare etapă. Spuneți-le copiilor să vă anunțe după ce temină sarcinile, și apoi, împreună, lipiți un abțibild în formă de stea în coloana „Gata!” pe cópia Proiectabilului Planul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea de planificare a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității Explicați copiilor că vor lucra în grupuri mici și că trebuie să-și folosească imaginația pentru a realiza fiecare etapă listată în planul proiectului. După ce își imaginează ce trebuie făcut pentru fiecare etapă, copiii vor discuta detaliile care eventual trebuie schimbate sau adăugate planului proiectului. Copiii exersează planificarea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității Împărțiți copiii în grupuri mici, folosind o strategie creativă de grupare. Aminitiți-le de Regulile noastre stabilite de comun acord pentru această activitate. Dați fiecărui grup trei foi de flipchart. Explicați că fiecare foaie reprezintă una dintre cele trei etape ale planului proiectului pe care tocmai l-au creat. Cereți-le să numeroteze foile și să copieze etapele planului proiectului. Spuneți-le copiilor să copieze informațiile de pe pagina Conectare din Jurnalul elevului pe foile de flipchart și apoi să le decoreze prin cuvinte și imagini care îi ajută să descrie ce vor face în fiecare etapă a proiectului. Spuneți-le să aranjeze cele trei foi pe podea, să se poziționeze în fața foii primei etape și să-și folosească imaginația pentru activitățile listate pentru respectiva etapă. Încurajați copiii să folosească gesturi ale mâinilor pentru a se preface că realizează fiecare acțiune, fără să se îndepărteze de foaie. ÎnTREBAȚI: Cum credeți că va funcționa această etapă în viața reală? Există părți ale planului nostru pe care ar trebui să le schimbăm, pentru a nu întâmpina dificultăți?     C ETAPADECOnECTARE Suport inițial. Dacă clasa este împărțită în mai multe grupuri pentru mai multe proiecte mai mici, cereți altor adulți să vi se alăture, în această fază de instrucțiune. Atribuiți câte un profesor fiecărui grup, pentru ca proiectele să fie planificate simultan. Suport avansat. Dacă planul implică mai mult scris sau desenat decât pot face unii copii în Jurnalul elevului, cereți copiilor să aștepte până la finalul procesului de planificare pentru a copia informația de pe tablă. Subliniați doar ceea ce credeți că este foarte important ca ei să copieze. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Direcționați copiii să deseneze pe foile de flipchart cum își imaginează că are loc fiecare etapă. Suport avansat. Organizați o altă versiune a acestei activități, în care cereți doar unui grup de copii să treacă prin fiecare etapă a planului, în timp ce colegii doar oferă idei. A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. Scrieți pe tablă lista cu materiale. Includeți doar materiale pe care credeți în mod realist că le pot găsi copiii acasă, cum ar fi obiecte reciclabile (role de hârtie, șervet pentru bucătărie, cutii de conserve, borcane, cutii de cereale). Asigurați copiii că este în regulă dacă nu toți pot aduce diferite materiale. Suport avansat. Ajutați copiii să scrie întrebări specifice pe care le pot pune membrilor familiei, în legătură cu planul de incendiu. Acestea pot fi notate pe spatele fișei de lucru.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Uitați-vă peste fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Să vorbim despre plan! Ajutați copiii să scrie unele materiale necesare proiectului, pe care le pot aduce de acasă. Cereți copiilor să întrebe membrii familiei despre planul lor în caz de incendiu acasă. Copiii vor discuta necesitatea unui plan detaliat.  Lecția 5 105  


































































































   103   104   105   106   107