Page 106 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 106

Ce?  Care e planul unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității?  și ce dacă? De ce crezi că e important să avem un plan de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității?  și acum?   Cum crezi că planul făcut în clasă va ajuta clasa să realizeze un proiect reușit de învățare prin servicii în folosul comunității?    Reflecție Ce este planul pentru un proiect de învățare Ce? prin servicii în folosul comunității? Folosește cuvinte și desene pentru explica ce este un plan. Lecția 5 71 ABILITĂȚI comunicarea, a da/a cere ajutorul, identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei                        Creează un lanț! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. cereți clasei să creeze un lanț lung de hârtie în care fiecare „zală” să conțină o sarcină diferită. copiii vor trebui să revizuiască planul în detaliu, pentru a se asigura că „zalele” sunt în ordinea corectă. apoi, pe măsură ce copiii realizează acele sarcini, pot sustrage „zalele” respective din lanț. Gândește-te! ETAPA DE APLICARE. spuneți copiilor următoarea zicală: „dacă eșuezi să planifici, riști să planifici să eșuezi”. cereți-le să comenteze ideea, bazându-se pe conversația avută cu membrii familiei.         Aplicații interdisciplinare EDUCAȚIEfIzICă. Adunați echipamentul necesar unui joc, cum ar fi cercuri mari pentru dans și mingi de plajă. Spuneți copiilor să se joace. Dacă nu au înțeles bine cum să se joace, ÎNTREBAȚI: De ce credeți că avem nevoie pentru a ne juca și pentru a ne distra în timp ce rămânem în siguranță? Confirmați faptul că au nevoie de un plan. Oferiți copiilor un plan al jocului, cum ar fi să-i împărțiți pe echipe dând fiecărei echipe, un cerc mare de dans și să vedeți de câte ori o echipă poate înscrie aruncând mingea de plajă în cercul altei echipe. Apoi, discutați cât de important este să avem un plan bun. MUzICă. Dațicopiilorinstrumente muzicale (maraca sau tamburine). Ghidați copiii prin procesul de planificare pentru crearea unui cântec pe care să-l intoneze cu toții. Resurse de reflecție: pagina 71 din Jurnalul elevului Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au folosit abilitatea de analiză a situației, pentru a se asigura că proiectul va avea succes. După ce copiii au terminat de considerat prima etapă, direcționați-i să se îndrepte spre etapa a doua și să repete procesul de la etapa 1. Continuați, până când toată lumea a discutat fiecare etapă a planului proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.   A ETAPA DE APlICARE 5 minute    Dați fiecărui copil o cópie a fișei de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Să vorbim despre plan! Cereți-le copiilor să facă o listă cu materialele necesare proiectului, pe care le pot aduce cu ușurință de acasă. Apoi spuneți copiilor să folosească tabelul de pe foile de lucru pentru a face un plan cu membrii familiei, numind ce trebuie să facă în cazul unui incendiu acasă. Copiii vor reflecta asupra importanței creării unui plan. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Observați copiii în timp ce iau în considerare fiecare etapă, pentru a evalua cât de bine înțeleg planul pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. ETAPA DE APlICARE (EvaluarE Formativă Formală). Citiți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, pentru a evalua cât de bine aplică elevii procesul de planificare în cazul unui scenariu ipotetic diferit.   DEzVoLtAREA AbILItățILoR ExtRACURRICULARE Creează un plan! DEZVOLTARE        ETAPA DE EXERSARE. data viitoare când organizați o excursie cu ei sau un alt eveniment care implică planificare, invitați copiii să aplice, împreună cu dumneavoastră, procesul de planificare pentru respectiva activitate. apoi ei pot reflecta asupra importanței planificării într-un context nou. Creează o reclamă! ETAPA DE APLICARE. cereți copiilor să creeze afișe care fac reclamă la motivele pentru care este important să facem planuri. invitați o altă clasă să vizualizeze afișele și să asculte explicațiile elevilor dumneavoastră.      106 Capitolul 5 


































































































   104   105   106   107   108