Page 108 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 108

 Suport avansat. Oferiți copiilor propoziții pe care să le folosească pentru a discuta despre emoții: „Când ... se întâmplă, mă simt ...” sau „Mă simt ... pentru că ...”. Spuneți copiilor că pot folosi, de asemenea, „Sunt bine” sau „Nu mă simt bine” dacă sunt nesiguri de sentimentul specific pe care-l au. E ETAPA DE EXERSARE Suportinițial. Parcurgețisarcinileproiectului cu fiecare grup în parte înainte de a începe lucrul. Folosiți metoda degetului mare ridicat în sus sau lăsat în jos pentru a verifica dacă elevii au înțeles sarcinile. Suport avansat. Aruncați o privire în Jurnalul elevului al fiecărui copil pentru a verifica desenele fețelor care exprimă emoții. Dacă un copil nu cere ajutor, discutați soluții cu el/ea în privat. A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. Dați-le acasă Proiectabilul de conectare 5.5.2 (planul de proiect) împreună cu fișele de lucru. În acest fel, copiii pot împărtăși cu membrii familiei informații mai detaliate în legătură cu progresul lor. Suport avansat. Sunați sau trimiteți prin e-mail membrilor un raport scurt despre proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. În cazul în care există copiii care au dificultăți în a informa membrii familiei despre proiect, raportul îi va ajuta să știe informații despre proiect și progresul acestuia.   Exemplificați pentru întreaga clasă procesul de evaluare a sentimentelor Demonstrați realizarea unei sarcini a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, care credeți că e mai dificilă pentru membrii grupului și arătați cum evaluați progresul pe parcursul sarcinilor. Folosiți o idee de proiect pe care clasa nu a ales-o ca exemplu. SPUnEȚI: Voi sorta toate căciulile, șepcile, mănușile și alte piese de îmbrăcăminte din cutia obiecte „pierdute și găsite”. Voi pune șepcile într-o parte și toate căciulile de iarnă în altă parte. Cineva din grupul meu crede că șepcile și căciulile ar trebui să fie grupate împreună. Aceasta este o problemă! Mă simt frustrat(ă) în legătură cu acest lucru! Faceți un semn pentru a opri clasa din lucru și desenați o față frustrată pe tablă pentru a exemplifica cum vor desena copiii pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.6.1 din nou. Subliniați faptul că sentimentele pozitive de pe primul rând semnifică faptul că proiectul progresează bine și sentimentele dificile de pe rândul de jos semnifică faptul că proiectul ar putea să progreseze mai bine. În acest ultim caz, copiii ar trebui să ceară ajutor. SPUnEȚI: Mă simt frustrat(ă) și pot spune că proiectul nu merge prea bine. Am nevoie de ajutor din partea grupului meu sau a învățătorului/învățătoarei. ÎnTREBAȚI: Ce credeți că aș putea face să nu mă mai simt frustrat(ă) și să continui să lucrez la proiect? În timp ce voluntarii oferă sugestii, amintiți-le tuturor despre modalitățile respectuoase de a discuta o problemă. Exemplificați cel puțin o modalitate de a comunica eficient un sentiment dificil. SPUnEȚI: Mă simt frustrat(ă) pentru că eu sortez șepcile și căciulile într-un anumit fel, iar un alt membru al grupului le sortează în alt fel. Vreau să găsim o soluție pentru a cădea de acord asupra felului în care sortăm șepcile și căciulile. Explicați că există multe modalități în care putem rezolva o problemă și demonstrați una dintre ele. SPUnEȚI: Am decis că, la început, vom pune toate șepcile și căciulile laolaltă și apoi le sortăm pe categorii. Să ne apucăm de treabă! Acum mă simt fericit(ă) în legătură cu progresul proiectului. Acum arătați copiilor cum să deseneze o față fericită în pătratul următor de pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului, lângă fața frustrată. Amintiți-le copiilor de procesul explicat în lecția anterioară (odată ce o sarcină este terminată, îi veți ajuta să lipească un abțibild în formă de stea pe planul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.) Acest lucru îi va ajuta să urmărească progresul proiectului. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității Explicați copiilor că vor lucra în grupuri mici, pentru a realiza sarcinile atribuite pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Amintiți-le că îi veți opri din când în când, pentru a desena o față care să exprime ce simt ei la momentul respectiv. Copiii lucrează la proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității și evaluează progresul Grupați copiii conform sarcinilor pe care le vor realiza în timpul primei etape a proiectului. Expuneți Proiectabilul de conectare 5.5.2 și cereți copiilor să se uite la planul proiectului de pe pagina Conectare, Lecția 5, din Jurnalul elevului, pentru a verifica sarcina pentru care s-au oferit ca voluntari. Tot la câteva minute, faceți un semn, pentru a opri clasa din lucru      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Uitați-vă, împreună cu copiii, peste fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cum merge? Spuneți-le să discute cu un membru al familiei despre progresul lor în ceea ce privește proiectul și să îi ceară părerea sau sfatul în legătură cu acest lucru. Aplicații interdisciplinare STUDII SOCIAlE. Spuneți copiilor despre exploratorul Ferdinand Magellan și planul său de a naviga în jurul lumii. Cereți copiilor să-și imagineze cum Magellan și-a creat planul pentru călătorie și cum cred ei că s-a simțit în legătură cu această expediție.   108 Capitolul 5  


































































































   106   107   108   109   110