Page 107 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 107

 Poziția de lider și serviciul în folosul comunității COMPETEnȚE DE ÎnVăȚARE SOCIO-EMOȚIOnAlă Abilități de dezvoltare a relațiilor ABIlITăȚI: lucrul în echipă, comunicarea, implicarea socială, formarea relațiilor, rezolvarea conflictelor, a da/a cere ajutorul MATERIAlE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.6.1 ✔ Proiectabilul de conectare 5.5.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q ✔ Abțibilduri în formă de stea COnfIgURAȚIA ClASEI D toată clasa C toată clasa E grupe mici/toată clasa A individual OBIECTIVE Copiii ✔ vor accepta și vor realiza sarcinile și responsabilitățile atribuite pentru proiect; ✔ vor evalua progresul proiectului. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Recitiți povestea lui Alice și Avery de la Lecția 5. Întrebați copiii ce fel de emoții cred ei că ar putea simți copiii din poveste și motivul pentru care aceștia se simt astfel. Suport avansat. Pe măsură ce explicați fiecare emoție, cereți copiilor să exprime emoțiile respective pe fețele lor. Întrebați copiii cum știu să facă diferența între o emoție pozitivă și una negativă. C ETAPADECONECTARE Suport inițial. Faceți un joc de rol pentru scenariul menționat, în care ursulețul Q joacă rolul copilului care vrea să facă activitatea în mod diferit. Admiteți că este normal să existe neînțelegeri între colegii de grup, dar este important ca ei să nu se certe. 5.6 Pelocuri!fițigata!Start! Odată ce planurile au fost făcute, este timpul pentru acțiune! Pe măsură ce copiii vor realiza etapele conturate anterior, ei vor reflecta la modul în care se lucrează în echipă, cu scopul de a-i ajuta pe alții. D ETAPA DE DESCOPERIRE ACȚIUnE. Anunțați copiii că astăzi este ziua în 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară Activitate de A C T I V I TAT E A 1 care vor face proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității pe care l-au planificat în Lecția 5. Spuneți-le că vor folosi abilitatea de a lucra împreună, în timp ce lucrează în grupuri pentru a realiza sarcinile. Explicați că, pe măsură ce lucrează, dumneavoastră vă veți interesa de felul cum se simt ei în legătură cu lucrul în echipă. Expuneți Proiectabilul Nervous de descoperire 5.6.1 și spuneți-le că oamenii au diferite sentimente și gânduri, atunci când lucrează în cadrul unui grup. Explicați, de asemenea, emoția exprimată de fiecare față și motivele pentru care cineva s-ar simți astfel în timp ce lucrează în cadrul unui grup. Împărtășiți cu copiii cum vă simțiți acum și anticipați cum vă veți simți pe parcursul proiectului. ÎnTREBAȚI: Care dintre aceste sentimente credeți că le veți avea astăzi pe parcursul proiectului? Credeți că veți avea și alte sentimente? Dacă un copil menționează o emoție care nu se află pe proiectabil, desenați o nouă față și scrieți numele emoției dedesubt. Desenați emoții pozitive în partea de sus și emoții negative în partea de jos. Spuneți-le copiilor că este normal să simtă diferite emoții în timp ce lucrează în grup, și astăzi va fi important să acorde importanță sentimentelor și gândurilor lor. C ETAPA DE COnECTARE Cereți-le copiilor să se gândească de ce este important să discute despre sentimentele pe care le au, în timp ce lucrează în cadrul unui grup. ÎnTREBAȚI: De ce credeți că este bine să acordăm atenție felului în care ne simțim, în timp ce lucrăm împreună la acest proiect? Pe măsură ce copiii sugerează idei, admiteți faptul că există multe motive pentru care trebuie să fim atenți la emoțiile nostre. Explicați că, în timpul acestei ore, va fi foarte important pentru ei să știe cum se simt, pentru că acest lucru va ajuta clasa să evalueze progresul lor în ceea ce privește proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Introduceți modalitatea de a evalua progresul Spuneți-le copiilor că vor începe curând să lucreze sarcinile pe care s-au oferit să le realizeze în timpul lecției anterioare, când au planificat proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Explicați că, din când în când, veți opri clasa din lucru și îi veți întreba cum se simt în legătura cu munca lor la proiect. Atunci când veți face acest lucru, copiii vor desena o față care exprimă emoția simțită pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului. Arătați primul pătrat gol de pe pagina Reflecție pentru ca ei să știe unde să deseneze fața respectivă. (Țineți cont că ultimul pătrat de pe pagina Reflecție, va fi completat atunci când copiii răspund întrebărilor de reflecție, după ce au terminat activitatea de Exersare.) Dacă elevii au sentimente dificile, precum confuzie sau frustrare, explicați că dumneavoastră și colegii din grup îi veți ajuta. 5.6.1 descoperire Fericit Entuziasmat Mândru Happy Excited Proud Emoționat Confuz Frustrat 10 minute InSTRUCȚIUnE confused Frustrated © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © Rob McClurkan. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. Lecția 6 107 


































































































   105   106   107   108   109