Page 109 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 109

 și cereți copiilor să deseneze, pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului, o față care să arate ce simt ei la momentul respectiv în legătură cu progresul lor. De fiecare dată când îi opriți din lucru, arătați pătratul în care copiii trebuie să deseneze fața. Amintiți-le copiilor că, odată ce au teminat o sarcină, să vă anunțe și ajutați-i să lipească un abțibild în formă de stea pe planul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. După ce copiii au terminat sarcina, felicitați-i în legătură cu progresul lor și spuneți-le care sunt următoarele etape, fie că își vor continua munca data viitoare, fie că vor trece la următoarea lecție. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au folosit abilitatea de a lucra în echipă și au identificat cu succes emoțiile avute în timpul lucrului în grup. Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. A ETAPA DE APlICARE 5 minute Dați fiecărui copil o cópie a fișei de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Cum merge? Cereți-le copiilor să discute cu un membru al familiei despre cum cred că merge proiectul și să-i ceară o părere în legătură cu progresul acestuia; să facă o listă cu materialele necesare proiectului pe care le pot aduce cu ușurință de acasă. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Verificați pagina Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a aprecia cât de bine pot copiii să evalueze propriul lor progres în cadrul proiectului. ETAPA DE APlICARE (EvaluarE Formativă Formală). Citiți fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, pentru a vedea cât de precis au explicat copiii autoevaluarea lor în fața membrilor familiei. DEzVoLtAREA AbILItățILoR ExtRACURRICULARE Alătură-te altora! ARTEVIzUAlE. Organizațiun proiect în care copiii pictează auto- portrete. Opriți copiii din lucru și întrebați-i cum se simt în legătură cu progresul lor. Întrebați-i, de asemenea, cum cred că va arată pictura și cum cred că se vor simți când termină de pictat. Resurse de reflecție: pagina 72 din Jurnalul elevului      5.6 Reflecție ABILITĂȚI lucrul în echipă, comunicarea, implicarea socială, formarea relațiilor, rezolvarea conflictelor, a da/a cere ajutorul  Ce sentimente ai avut în timp ce lucrai pentru Ce? proiectul grupului? Când învățătorul/învățătoarea     ta îți spune să faci pauză, desenează un emoticon care să exprime ce simți în legătură cu proiectul în acel moment.               72 Capitolul 5  Ce?  Ce sentimente ai avut când lucrai în echipă la proiect?  și ce dacă? De ce crezi că e important să verifici din când în când felul în care te simți, în timp ce lucrezi în cadrul grupului la proiect?  și acum?   Cum crezi că poți reflecta acasă la sentimentele tale? Dar împreună cu prietenii?         Confecționează o mască! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. cereți copiilor să confecționeze măști din farfurii de carton, care să exprime fiecare emoție discutată. când îi opriți din lucru, cereți copiilor să-și pună o mască specifică sentimentului pe care îl au și să discute despre modul în care se simt în legătură cu progresul proiectului. Desenează! ETAPA DE APLICARE. Pe o foaie de flipchart, desenați un termometru mare pentru „a lua temperatura” proiectului. cereți copiilor să noteze pe termometru sentimentele pe care le au ei și membrii familiei în legătură cu progresul proiectului. continuați, până ce termometrul este completat și reflectă faptul că proiectul este terminat.        ETAPA DE EXERSARE. dacă un grup termină toate sarcinile înaintea altor grupuri, invitați grupul să se alăture uneia dintre celelalte echipe. încurajați copiii să reflecteze la importanța cooperării în cadrul unui grup mare. Urmărește-ți progresul! ETAPA DE APLICARE. încurajați copiii să lucreze împreună cu membrii familiei, cu scopul de a evalua progresul lor pentru un țel al familiei, cum ar fi menținerea curățeniei în sufragerie sau gătirea mâncării pentru mai mulți invitați. spuneți copiilor să pună întrebări membrilor familiei implicați în legătură cu sentimentele lor pe parcursul activității și să folosească informațiile pentru a determina cât de bine se descurcă familia pentru a atinge scopul. DEZVOLTARE           Lecția 6 109 


































































































   107   108   109   110   111