Page 111 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 111

Exemplificați reflecția asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității Împărțiți clasa în șase grupuri, folosind o strategie creativă de grupare. Amintiți-le de Regulile noastre stabilite de comun acord pentru această activitate. Desenați un ciocan pe tablă și spuneți primului grup că ei vă vor ajuta să reflectați asupra a ceea ce a făcut clasa și ce instrumente s-au folosit. Apoi desenați un curcubeu și spuneți celui de-al doilea grup că ei vă vor ajuta să reflectați asupra sentimentelor trăite. Desenați o față zâmbitoare cu o mână întinsă, care reprezintă oamenii pe care clasa i-a ajutat și anuntați că al treilea grup vă va ajuta să reflectați asupra acestor oameni. Apoi desenați o față zâmbitoare cu o mână la gură (care reprezintă în limbajul semnelor cuvântul „Mulțumesc!”) care reprezintă oamenii care au ajutat la realizarea proiectului și afirmați că al patrulea grup vă va ajuta să reflectați asupra acestor oameni. Desenați semnul întrebării și spuneți că al cincilea grup vă va ajuta să vă gândiți la ce ar fi putut fi făcut diferit. În final, desenați semnul exclamării și spuneți ultimului grup că vă vor ajuta să reflectați asupra a ceea ce am învățat din acest proiect. Revizuiți fiecare desen de pe tablă și discutați una dintre ideile dumneavoastră în legătură cu subiectul respectiv. În timp ce vorbiți, rezumați ideea pe un post-it. SPUnEȚI: Un lucru pe care îmi amintesc că l-am făcut este sortarea căciulilor, a șepcilor etc. care au fost pierdute. Voi desena o căciulă pe acest post-it. Acum, voi lipi post-it-ul pe desenul cu ciocanul, pentru că reprezintă ceva ce am făcut. După ce ați oferit o idee, cereți grupului atribuit acestui subiect să vă ajute cu o altă idee. Dați grupului un post-it și cereți-i să explice clasei ce scriu sau desenează pe el. Luați apoi post-it-ul și lipiți-l pe tablă, lângă al dumneavoastră. Repetați acest proces pentru celelalte cinci grupuri. Când fiecare desen are atribuite două post-it-uri, al dumneavoastră și al grupului, cereți copiilor să se gândească cum ar face această activitate în mod independent cu colegii din grup, în timpul activității de Exersare. ÎnTREBAȚI: Ce credeți că i-ați putea întreba pe ceilalți din grupul vostru, pentru a ajuta pe toată lumea să reflecteze asupra tuturor acestor subiecte? Notați ideile voluntarilor și amintiți copiilor aceste întrebări, pe măsură ce lucrează împreună. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea de reflecție asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității Spuneți-le copiilor că vor continua să lucreze în grupuri mici pentru a reflecta asupra tuturor aspectelor proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Informați copiii că vor discuta cu membrii grupului, dar vor trebui să reflecteze pe cont propriu. Copiii reflectează asupra proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Subliniați faptul că desenele de acolo sunt la fel cu cele de pe tablă. Dați fiecărui grup mai multe post-it-uri și amintiți-le să scrie propriile lor reflecții, la fel cum ați exemplificat dumneavoastră în timpul activității de Conexiune. Cereți-le să lipească cel puțin un post-it pe fiecare imagine din Jurnal. Pe măsură ce copiii termină activitatea, invitați voluntari să împărtășească un subiect asupra căruia au reflectat. ÎnTREBAȚI: La ce lucruri v-ați gândit astăzi, în timp ce ați reflectat asupra proiectului? Ați sesizat lucruri noi, la care nu v-ați gândit atunci când ați lucrat la proiect?     C ETAPADECOnECTARE Suport inițial. Folosiți o combinație de cuvinte și imagini pentru a rezuma reflectările dumneavoastră pe post-it-uri. Suport avansat. Expuneți ce ați desenat sau scris pe post-it-uri, în așa fel încât copiii să vadă de la distanță. Ca metodă alternativă, cereți copiilor să se așeze în semicerc, foarte aproape de tablă, pentru a vedea toate detaliile reflecțiilor dumneavoastră de pe post-it-uri. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Dacă credeți că elevii ar avea nevoie de mai mult timp pentru a reflecta, dați-le acasă mai multe post-it-uri și un scurt set de instrucțiuni, pentru a fi ajutați de membrii familei. Suport avansat. Permiteți copiilor să vină la tablă și să copieze unele cuvinte sau desene pe care le-ați folosit în reflecțiile dumneavoastră. Încurajați copiii să le folosească în propriul lor mod, pentru a-și exprima gândurile și sentimentele. A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. Dacă există un număr mare de oameni (sau grupuri) care au ajutat la realizarea proiectului, repartizați un copil fiecărei persoane. În acest fel, copiii nu se vor simți copleșiți de scrierea prea multor felicitări de mulțumire și toată lumea care a contribuit la realizarea proiectului va primi un simbol al aprecierii. Suport avansat. Arătați copiilor cum să facă felicitări, care pot fi ușor reproduse acasă.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia În timpul fazei de instrucțiune a etapei de Aplicare, revizuiți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Apreciez ajutorul acordat! Ajutați copiii să scrie numele persoanelor sau ale grupurilor care au contribuit la realizarea proiectului. Copiii vor folosi restul fișei, pentru a planifica modalitatea de mulțumire pentru acești oameni.  Lecția 7 111  


































































































   109   110   111   112   113