Page 113 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 113

  Poziția de lider și serviciul în folosul comunității SOCIO-EMOȚIOnAlă Abilități de dezvoltare a relațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil  5.8 Amspuscăputemșiam reușit!   Deoarece un proiect major s-a încheiat, este important să recunoaștem și să sărbătorim contribuția tuturor celor implicați. Copiii exersează abilitățile de formare a unor relații sănătoase, prin exprimarea aprecierii față de cei care au contribuit la realizarea și succesul proiectului. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1   COMPETEnȚE DE ÎnVăȚARE      PREzEnTARE șI SăRBăTORIRE. Anunțați copiii că astăzi vor arăta ce au realizat și vor mulțumi celor care i-au ajutat pe parcursul proiectului. Explicați că vor folosi abilitatea de formare a relațiilor, pentru a mulțumi oamenilor care i-au ajutat și pentru a face cunoscut și altora ceea ce au realizat. Cereți-le copiilor să pregătească fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, de la Lecția 7, pe care le-au completat acasă, Activitate de 5.8.1 descoperire O felicitare de mulțumire                                                                                                                            și să se uite la planurile lor de mulțumire pentru oamenii sau grupurile care i-au ajutat la realizarea proiectului. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.8.1. și cereți copiilor să vă ajute să completați căsuțele cu ideile lor de mulțumire. ÎnTREBAȚI: Cum credeți că putem mulțumi oamenilor care ne-au ajutat la realizarea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității? Notați răspunsurile voluntarilor în căsuțe și spuneți-le că există multe modalități amuzante și originale de a exprima aprecierea pentru cei care ne-au ajutat la proiect. C ETAPA DE COnECTARE 10 minute InSTRUCȚIUnE Explicați copiilor că este important să sărbătorim realizările lor. Introduceți prezentarea unei experiențe din cadrul proiectului Explicați copiilor că acum le veți arăta cum să scrie o poveste despre experiența lor în cadrul proiectului. Copiii pot împărtăși aceste povești cu colegii de clasă și cu oricine altcineva care a aparticipat la realizarea proiectului. Aceasta va fi prima parte a sărbătoririi. A doua parte va consta în exprimarea aprecierii față de cei care au contribuit la realizarea proiectului. Exemplificați prezentarea unei experiențe din cadrul proiectului Desenați următoarele trei simboluri unul după altul pe tablă: un ciocan, un curcubeu și semnul exclamării. Explicați copiilor că le veți arăta cum să folosească aceste trei imagini pentru a spune o poveste despre experiența lor în cadrul proiectului. Cereți-le copiilor să folosească cuvinte și imagini/desene, pentru a descrie o situație importantă pentru ei, care a avut loc în timpul proiectului, fie că e vorba de partea lor preferată, fie că e o situație pe care ei o consideră memorabilă. SPUnEȚI: Una dintre părțile preferate ale proiectului a fost surpriza și încântarea de pe fețele oamenilor, când au văzut că toate lucrurile pierdute și găsite au fost sortate și etichetate. Lângă ciocan voi desena câteva fețe fericite. Voi desena bule care par că ies din gura lor în care voi scrie „Oh!” și „Ce lucru frumos ați făcut cu toții!” Modalități de a spune „mulțumesc” © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    Lecția 8 113 ABIlITăȚI: formarea relațiilor, comunicarea, implicarea socială, lucrul în echipă, rezolvarea conflictelor, a da/a cere ajutorul, identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei MATERIAlE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.8.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia COnfIgURAȚIA ClASEI D toată clasa C toată clasa E individual/toată clasa A individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor prezenta altora realizările și perspectivele lor, în ceea ce privește proiectul; ✔ vor recunoaște și vor sărbători contribuția tuturor celor implicați. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Pentru a oferi exemple concrete, arătați copiilor simboluri de mulțumire care au fost oferite în trecut, cum ar fi felicitări, desene sau poezii. Suport avansat Dacă elevii au nevoie de mai mult timp pentru a termina simbolurile de mulțumire pentru persoana sau grupul atribuit, oferiți-le mai mult timp acum. C ETAPADECOnECTARE Suport inițial. Dacă ați folosit coli de flipchart, amintiți copiilor despre desenele făcute în timpul etapelor de planificare și reflecție a proiectului.   În acest fel vor vedea conexiunea cu etapa de prezentare care se desfășoară acum. Suport avansat. Uitați-vă într-un Jurnal al elevului pentru a vedea cum se va desfășura povestea copiilor. Planificați folosirea aceluiași model pe tablă, pentru ca elevii să vadă continuitatea poveștii.      


































































































   111   112   113   114   115