Page 114 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 114

 E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Amintiți copiilor că pot să se uite în Jurnalul elevului, pentru a-și aminti ce au scris despre experiențele, sentimentele și lecțiile anterioare. Arătați-le cum să folosească unele idei anterioare, pentru a crea povestea. Suport avansat. Dacă unii copii prezintă experiențe similare sau oferă simboluri de mulțumire aceleiași persoane, organizați-i în grup pentru a evita „tracul de scenă”. ” A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. Cereți copiilor să menționeze realizările recente ale membrilor familiei, fie că e vorba de primii pași ai verișoarei sau noul tablou al bunicului. Suport avansat. Creați certificate sau insigne pentru a le trimite copiilor acasă. Copiii le pot folosi pentru a crea „premii” pentru membrii familiei și pentru realizările lor.    Apoi amintiți copiilor că acest curcubeu este simbolul sentimentelor. Explicați că veți desena și veți scrie lângă curcubeu sentimentele dumneavoastră în legătură cu activitatea comună. SPUnEȚI: Când am văzut cât de fericită a fost toată lumea în legătură cu expoziția noastră, m-am simțit mândru/mândră. M-am simțit bine să-i ajut pe alții. Voi desena lângă curcubeu fața mea, care exprimă mândria. În final, amintiți copiilor că semnul exclamării reprezintă ceva ce au învățat. Spuneți-le copiilor că vor termina povestea lor, notând ce au învățat din această situație și arătând cum s-au simțit în urma acesteia. SPUnEȚI: Am învățat că îmi place să organizez, așa că mă voi desena pe mine sortând lucruri. Deja știam că-mi place să ajut oamenii, dar realizarea acestui proiect m-a făcut să înțeleg acest lucru în mod diferit, așa că voi scrie și despre acest fapt. Clarificați că atunci când copiii notează ce au învățat, pot menționa (în scris sau prin desen) un lucru/o situație pe care l-au înțeles/au înțeles-o într-un mod diferit. Odată ce ați terminat de desenat ideile dumneavoastră lângă semnul exclamării, spuneți copiilor că este rândul lor să scrie despre experiențele lor din timpul proiectului. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea de prezentare a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității și sărbătorirea acestuia Spuneți-le copiilor că vor crea acum povestea lor proprie din timpul proiectului pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Copiii prezintă proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității și îi sărbătoresc pe toți cei care au contribuit la realizarea lui Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare și să creeze propria lor poveste din cadrul proiectului. Spuneți-le să folosească cuvinte sau desene pentru a descrie ce au făcut în timpul proiectului, în spațiul de lângă ciocan. Cereți-le să descrie sentimentele trăite-în spațiul de lângă curcubeu și să descrie ce au învățat în urma proiectului - în spațiul de lângă semnul exclamării. Odată ce copiii au terminat povestea, cereți-le să ia cu ei Jurnalul elevului și mergeți într-o zonă comună a școlii, cum ar fi biblioteca sau cantina unde veți sărbători proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți-le copiilor să ia cu ei și simbolurile de apreciere pe care le-au creat pentru cei care au contribuit la realizarea proiectului. Informați alți membri ai școlii sau ai comunității, care au contribut la realizarea proiectului, că vor fi felicitați astăzi și direcționați-i spre zona în care plănuiți sărbătorirea lor. Invitați voluntari să împărtășească poveștile lor din cadrul proiectului pe care tocmai le-au realizat. După ce copiii împărtășesc poveștile lor, aplaudați-i pentru a felicita toți copiii care au participat la realizarea proiectului. Apoi cereți copiilor să adune simbolurile de apreciere și prezentați-le celor care au contribuit la realizarea proiectului. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au folosit abilitatea de formare a relațiilor, mulțumind oamenilor care i-au ajutat la realizarea proiectului.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia În timpul fazei de instrucțiune a etapei de Aplicare, revizuiți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Sărbătorirea succesului. Cereți copiilor să noteze cum au sărbătorit în clasă și cereți-le să se gândească cum vor putea sărbători realizările membrilor familiei. Aplicații interdisciplinare MATEMATICă. Organizați o activitate în care copiii să determine modalitățile prin care clasa și-a arătat aprecierea față de cei care au contribuit la realizarea proiectului. De exemplu, mulțumirea verbală intră într-o categorie, felicitările în alta, și așa mai departe. șTIInȚE. Folosiți coli de flipchart pentru a desena fața și mâinile unei persoane, pentru a reprezenta cele cinci simțuri. Instruiți copiii să adune exemple de la prezentarea și sărbătorirea proiectului care să aibă legătură cu unul sau mai multe simțuri. Dacă e posibil, cereți copiilor să lipească exemplele pe coala de flipchart. Alte exemple pot fi scrise pe post-it-uri și adăugate pe foaia de flipchart.   114 Capitolul 5 


































































































   112   113   114   115   116