Page 116 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 116

                                                    6                                                                                     COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil Elevii își vor dezvolta următoarele abilități: o comunicarea; o reflecția; o evaluarea. Capitolul 3 Capitolul 6      Capitolul 1 Capitolul 2 Capitolul 4 Capitolul 5            O comunitate de învățare pozitivă Dezvoltare personală Dezvoltare socială Sănătate și prevenție Poziția de lider și serviciul în folosul comunității Reflecție și încheiere  PREGĂTIRE Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol Lecția 1: post-it-uri Pregătire avansată pentru acest capitol Lecția 1: Faceți cópii ale desenelor de pe pagina Exersare din Jurnalul elevului.* Aduceți în clasă fotografii care să reprezinte membrii familiei dumneavoastră în diverse ipostaze făcând activități distractive. Lecția 2: Confecționați un cerc din carton colorat la spatele căruia lipiți o panglică. Pe fiecare carton scrieți câte o abilitate pe care un copil o îndeplinește cu succes. Încercați ca abilitățile să fie unice pentru fiecare copil. Concentrați-vă pe abilitățile pentru care copiii au muncit mult pentru a le îndeplini cu succes. Emblema creată o prindeți în pieptul copilului. Invitați familiile copiilor să participle la această manifestare în care îi sărbătoriți pe copii.* * Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.    ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE GHICITORI DESPRE PERSOANELE DIN ȘCOALĂ / CARE AU LEGĂTURĂ CU ȘCOALA. Citiți următoarele ghicitori copiilor. După ce copiii ghicesc răspunsurile, cereți-le să numească alte modalități prin care pot ajuta oamenii din școală. Sunt cineva pe care-l ajuți în fiecare zi, stând la locul tău și nealergând în autobuz. Cine sunt? (șoferul autobuzului) Sunt cineva pe care-l ajuți ascultând și fiind atent la tot ce te învăț. Cine sunt? (profesorul) Sunt cineva pe care-l ajuți când mergi la școală, respectând semnele de circulație. Cine sunt? (polițistul rutier) Sunt cineva pe care-l ajuți atunci când îmi înveți numele și când îmi ceri frumos să mă joc și eu cu tine. (alt elev)   6 ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE CERCURILE MUZICALE. Veți avea nevoie de cercuri pentru jumătate din numărul de copii. Aveți nevoie, de asemenea, de muzică antrenantă. Împărțiți copiii în perechi și dați-le un cerc de dans. Cereți fiecărei perechi să stea în picioare, în interiorul cercului, și să-l mențină în jurul lor. Dați drumul la muzică și spuneți copiilor să se miște prin clasă. Când opriți muzica, perechile se alătură altor perechi în interiorul cercului. Cercul perechii care se alătură se suprapune peste cercul perechii care-i primește în interiorul cercului lor. Astfel, vom avea grupuri de câte patru copii în interiorul cercului. Dați drumul la muzică din nou și grupurile continuă să se miște prin clasă. Continuați procedeul, până când nu mai este loc în interiorul cercurlui. PISICI ȘI CÂINI. Selectați doi copii care să joace rolul câinilor și unul care să joace rolul pisicii. Ceilalți copii alcătuiesc un „gard” formând un cerc, ținându-se de mâini. Jocul începe în afara cercului cu cei doi „câini” care aleargă să prindă „pisica”. Pentru a evita să fie prinsă, „pisica” aleargă când in interiorul cercului, când în afara lui fiind ajutată de „gard”. Copiii care formează gardul ridică brațele, continuând să se țină de mâini ori de câte ori „pisica” intră în cerc sau iese din cerc și își lasă brațele jos, ori de câte ori „câinii” încearcă să o urmeze în cerc sau în afara lui. „Câinii” se pot strecura pe dedesubtul brațelor, dar nu au voie să rupă cercul. Când „pisica” este prinsă, el/ea alege un alt copil care să joace rolul pisicii, iar „câinii” aleg alți doi copii care să joace rolul câinilor. 116 Capitolul 6 • Reflecție și încheiere   Cap. 


































































































   114   115   116   117   118