Page 117 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 117

   reflecție și încheiere SOCIO-EMOȚIOnAlă Abilități de dezvoltare a relațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil   ABIlITăȚI: capacitatea de a reflecta, comunicarea, evaluarea MATERIAlE ✔ Proiectabilul de descoperire 6.1.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Post-it-uri COnfIgURAȚIA ClASEI D toată clasa/perechi C toată clasa E individual /perechi A perechi 6.1 familiile noastre!  Să sărbătorim alături de   COMPETEnȚE DE ÎnVăȚARE Familiile sunt de multe tipuri. În timp ce copiii formulează moduri de apreciere pentru familiile lor, ei împărtășesc modalități prin care se simt bine alături de cei dragi. D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Anunțați copiii că astăzi vor învăța abilitatea de a reflecta. Vor reflecta asupra activităților pe care le fac împreună cu familiile lor. Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în perechi. Cereți-le copiilor să spună partenerilor câți membri are familia lor. Explicați că termenul „familie” poate însemna oamenii care locuiesc cu ei sau cei care nu locuiesc cu ei, deși sunt înrudiți. Puteți să vă referiți la membrii specifici ai familiei: mamă, tată, frate, soră, bunici, mătuși, unchi pentru a vă argumenta explicația. Spuneți-le copiilor că în această lecție, când vorbesc despre câți oameni alcătuiesc familia lor, ei vor număra oamenii care locuiesc cu ei în majoritatea timpului. Ghidați copiii să numere pe degete membrii familiei. Concretizați, folosind familia dumneavoastră ca exemplu. Pe măsură ce partenerii împărtășesc unii cu alții informațiile, distribuiți post-it-uri copiilor. Cereți-le să scrie pe ele numărul membrilor familiei. Expuneți Proiectabilul de descoperire 6.1.1. Explicați că familiile sunt de multe feluri: numeroase, mai puțin numeroase. Invitați copiii să lipească post-it-urile pe proiectabil, în coloana cu numărul corespunzător numărului membrilor familiei lor. Odată ce toată lumea a adăugat post-it-ul pe tabel, discutați rezultatele. Începând cu coloana cu numărul doi, numărați împreună cu copiii post-it-urile pentru fiecare coloană. Scrieți rezultatul pe rândul de jos al tabelului, pentru fiecare coloană.             OBIECTIVE Copiii ✔ vor număra și vor numi membrii familiei. ✔ vor menționa activitățile pe care le fac cu membrii familiei. Activitate de 6.1.1 descoperire Câți membri are familia ta? 2 3 4 5 6 7 8 9 10+                                                                                                                                                                   ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Furnizați numărătoare cu bile pentru copiii care au dificultăți în a număra membrii familiei. Suport avansat. Dacă există copii care locuiesc la mai multe adrese, cereți-le să numere membrii familiei din casa de unde a plecat în această dimineață. C ETAPADECOnECTARE Suport inițial. Acordați timp copiilor să se gândească la persoanele pe care le consideră sau nu le consideră parte a familiei. De exemplu, puteți discuta dacă pot include animale de companie. Suport avansat. Aduceți în clasă fotografii sau alte amintiri ale activităților făcute împreună cu familia. Aceste amintiri vizuale sau palpabile vor ajuta copiii să se gândească la activitățile lor de familie. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Sugerați copiilor câteva activități de familie bazate pe interesele lor personale. Ghidați-i să aleagă activitatea care le place cel mai mult. C ETAPA DE COnECTARE Arătați tabelul cu post-it-urile de pe proiectabil. Amintiți-le copiilor că familiile sunt de diferite mărimi. Introduceți discuția despre activități cu familia, care ne fac să ne simțim bine Explicați că, deși familia poate avea doi sau zece membri, întotdeauna este distractiv să facem lucruri împreună. Cereți-le copiilor să se gândească la activități pe care le fac împreună cu familia și în care se simt bine. Subliniați faptul că unele activități pot include unul sau doi membri ai familiei, iar altele pot include întreaga familie. Sugerați copiilor să se gândească la activități speciale la care au luat parte membrii familiei. Exemplificați modul cum discutați despre activități cu familia care ne fac să ne simțim bine Începeți prin a menționa o activitate de familie care v-a plăcut atunci când erați de vârsta lor. Puteți menționa o activitate la care a participat un membru al familiei sau întreaga familie. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights res erved.    10 minute InSTRUCȚIUnE    Lecția 1 117     


































































































   115   116   117   118   119