Page 118 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 118

 Suport avansat. Ajutați copiii să găsească o imagine a unor oameni care fac activitatea pe care au ales să o deseneze. Permiteți copiilor să deseneze forma oamenilor din imagine. Apoi pot completa desenul cu caracteristicile unice ale membrilor familiei lor. A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. Permiteți copiilor să petreacă timp discutând cu partenerii despre ce vor desena, înainte de a începe să deseneze portretele familiei. Suport avansat. Cereți copiilor să descrie ce desenează. Dacă e nevoie, ajutați-i să eticheteze portretele cu nume și activități.   SPUnEȚI: Îmi plăcea să-i ajut pe membrii în vârstă ai familiei mele să gătească. Mă lăsau să amestec compoziția pentru prăjituri și apoi îi ajutam să pună compoziția în tavă. Era foarte distractiv! Scrieți sau desenați un simbol al activității pe care o împărtășiți, cum ar fi o bucată de prăjitură sau scrieți cuvântul a coace. Menționați mai multe exemple și scrieți sau desenați simboluri pe tablă, pentru a ajuta copiii să înțeleagă activitatea. . ÎnTREBAȚI: Ce activități faceți cu familia și vă plac? Cereți voluntarilor să împărtășească idei și scrieți-le pe tablă pentru a le avea pentru următoarea activitate. E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Activitățile preferate ale familiei Explicați că familiile fac diferite activități împreună. Unele sunt făcute în interior, iar altele sunt făcute în afara casei. Unele sunt zgomotoase, altele sunt făcute în liniște. La unele participă mai multe persoane, iar la altele participă doar una. Spuneți-le copiilor că vor desena o imagine care să reprezinte o activitate pe care o fac cu familia. Copiii desenează imagini ale activităților făcute împreună cu familia Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Cereți-le să se gândească un minut la activitatea pe care vor să o deseneze. Recapitulați lista activităților scrise pe tablă și cereți copiilor să se gândească dacă le place sau nu le place să facă respectivele activități cu unul sau mai mulți membri ai familiei. Spuneți-le că pot desena o idee de pe tablă sau alta, la care tocmai s-au gândit. Încurajați-i să includă expresii faciale în desenele lor, pentru a reflecta cum se simt atunci când fac respectiva activitate cu membrii familiei. Pe măsură ce copiii termină de desenat, puneți-i în aceleași perechi în care au fost în timpul activității de Descoperire. Cereți-le să împărtășească cu partenerii desenele lor și activitățile reprezentate. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat abilitatea de reflecție. Au reflectat asupra activităților făcute cu familia.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul fazei de instrucțiune a etapei de Aplicare, explicând rolul oamenilor în cadrul familiei. Copiii vor numi membri ai familiei lor și vor preciza rolul lor în cadrul familiei. Aplicații interdisciplinare ARTE lIngVISTICE. Creați o poveste de grup. De exemplu, cereți copiilor să completeze propoziția „Distracția cu familia este atunci ...”. Notați fiecare propoziție. Apoi cereți grupului să citească povestea. Exemplu: ✔ Tory spune că distracția cu familia ei este atunci când fac un om de zăpadă împreună. ✔ Susan spune că distracția cu familia ei este atunci când merg cu cortul. ✔ Van spune că distracția cu familia lui este atunci când citesc și spun povești împreună. MUzICă. Cântațiurmătorulcântecpe melodia „London Bridge”. Ne distrăm cu familiile noastre, familiile, familiile Ne distrăm cu familiile noastre, iată ce facem. Ne place să ... cu familiile noastre, familiile, familiile Ne place să ... cu familiile noastre, da, ne place! Completați spațiile libere cu activități pe care le fac copiii.   118 Capitolul 6 


































































































   116   117   118   119   120