Page 120 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 120

 reflecție și încheiere 6.2 Etimpulsăsărbătorim! Acum, la final de an școlar, este timpul pentru copii să reflecteze asupra a ceea ce au învățat și asupra felului în care și-au dezvoltat abilitățile. Este, de asemenea, timpul să aprecieze și să sărbătorească membrii clasei! D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară A C T I V I TAT E A 1 Anunțați copiii că astăzi vor învăța mai multe despre abilitatea de a reflecta, pe măsură ce sărbătoresc realizările lor de-a lungul acestui an școlar. Invitați copiii să se așeze într-un cerc și să reflectați împreună asupra celor întâmplate în ultimul an. SPUnEȚI: Am învățat multe lucruri noi anul acesta. Am învățat cum să citim, să scriem, precum și să calculăm. Am învățat cum să ne ascultăm unii pe alții și cum să ne simțim bine. Haideți să discutăm despre ce am învățat. Cereți-le copiilor să se gândească un minut la ce au învățat anul acesta. ÎnTREBAȚI: Care este lucrul de care vă bucurați cel mai mult că l-ați învățat?      COMPETEnȚE DE ÎnVăȚARE   SOCIO-EMOȚIOnAlă Abilități de dezvoltare a relațiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil     Cereți-le copiilor să împărtășească cu un partener o abilitate pe care au dobândit-o anul acesta. După ce fiecare copil a împărtășit cu partenerul, cereți voluntarilor să împărtășească cu clasa. Scrieți abilitățile pe tablă. Expuneți Proiectabilul de descoperire 6.2.1. Cereți-le copiilor să identifice abilitățile reprezentate în imaginile proiectabilului și să menționeze dacă și-au însușit abilitatea respectivă în acest an. C ETAPA DE COnECTARE 10 minute InSTRUCȚIUnE   Activitate de 6.2.1descoperire Lucruri pe care le-am învățat anul acesta © JLBarranco. © Monkey Business Images. © Robert Kneschke. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                          Faceți referire din nou la Proiectabilul de descoperire 6.2.1. Amintiți-le copiilor că au dobândit multe abilități noi anul acesta și că unele dintre ele au fost mai dificil de învățat decât altele. Introduceți premiile pentru abilități Explicați că învățarea unei abilități noi presupune multă muncă și exersare. Spuneți-le copiilor că sunteți mândru/mândră de succesele lor. Spuneți-le că trebuie să fie mândri de ei și unii de alții. Explicați că ați pregătit premii pentru recunoașterea muncii lor. Exemplificați sărbătorirea succesului Creați o emblemă cu panglică pentru fiecare copil, folosind carton în formă de cerc și o panglică mai lată. Pe cerc scrieți o abilitate pe care considerați că o are fiecare copil. Exemple: „Andy lucrează bine în echipă.” „Nya reușește să-i facă pe prietenii noi să se simtă bineveniți.” „Gabby citește cărți singur.” Încercați să găsiți idei unice pentru fiecare copil. Concentrați-vă pe abilitățile pentru care copiii au muncit mult. Prezentați premiile unul câte unul, citind abilitatea fiecărui copil și cerând copiilor să vină în fața clasei pentru a-și primi premiul. SPUnEȚI: Fiecare dintre voi are abilități speciale. Vreau să recunoaștem astăzi abilitățile speciale ale fiecăruia. Încurajați copiii să aplaude munca și realizările colegilor de clasă. ABIlITăȚI: capacitatea de a reflecta, comunicarea, evaluarea MATERIAlE ✔ Proiectabilul de descoperire 6.2.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Embleme cu panglică pentru premii individualizate COnfIgURAȚIA ClASEI D toată clasa/perechi C toată clasa E toată clasa/individual A toată clasa/individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor identifica abilitățile pe care le-au învățat anul acesta și modalitățile prin care colegii de clasă au împărtășit punctele tari. ✔ vor aștepta cu nerăbdare următorul an școlar. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Subliniați faptul că scrierea ideilor ne ajută să ni le amintim mai târziu, pentru a le folosi. Permiteți copiilor să se uite în Jurnalul elevului, pentru a-și aminti abilități. Apoi spuneți-le că le vor folosi mai târziu în timpul orei. Suport avansat. Cereți unei perechi de voluntari să vină în fața clasei și să exemplifice „Gândește în pereche și împărtășește” pentru  această activitate. C ETAPADECOnECTARE Suportinițial. Dupăcedefinițicuvântulabilitate, dați trei exemple de abilități pe care le aveți. Explicați câtă muncă ați depus pentru a stăpâni aceste abilități.  120 Capitolul 6      


































































































   118   119   120   121   122