Page 121 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 121

E ETAPA DE EXERSARE 10 minute ACTIVITATEA 2 Explicați activitatea Sărbătorirea mea Spuneți-le copiilor că vor avea oportunitatea de a crea un premiu pentru ei înșiși, ca dar pentru învățarea unei abilități. Explicați că pot alege o abilitate pentru care au depus mai mult efort, pentru că le place, sau pentru oricare alt motiv. Copiii exersează sărbătorirea propriilor abilități speciale Pentru a pregăti copiii pentru activitatea Sărbătorirea mea, invitați-i să cânte următorul cântec pe melodia „I’ve been working on the railroad.”: Am muncit din greu cu toții De-a lungul acestui an; Am muncit din greu cu toții Acum haideți să cântăm. Hai să te bucuri cu noi, Să râdem, să discutăm; Hai să te bucuri cu noi Să cântăm, să ne distrăm. Refren: Iată ce-am învățat Iată ce-am învățat În acest an minunat! Invitați copiii să formeze un cerc. Spuneți-le să meargă în cerc în timp ce cântă. Când ajung la refren, cereți-le să stea nemișcați. În timp ce cântă ultimul vers al refrenului, arătați una dintre abilitățile scrise pe tablă în timpul activității de Descoperire și invitați copiii să pronunțe tare abilitatea respectivă. Spuneți răspicat abilitatea, împreună cu copiii. Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare, pentru a crea propriul lor premiu. Spuneți-le să scrie abilitatea în cerc și să se deseneze pe ei, pe panglică, punând în aplicare abilitatea. Permiteți copiilor care nu știu încă să scrie să vă dicteze dumneavoastră abilitatea. SPUnEȚI: Toți puteți să fiți mândri de succesele voastre. Haideți să ne aplaudăm, pentru a sărbători toate abilitățile dobândite anul acesta! Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat abilitatea de a reflecta asupra realizărilor lor din acest an.     Suport avansat. Subliniați faptul că unii copii ar putea să aibă abilități comune, cum ar fi să citească cuvinte. Alți copii pot avea abilități unice, cum ar fi să cânte la pian. E ETAPA DE EXERSARE Suport inițial. Citiți abilitățile de pe tablă în timp ce le arătați. Apoi cereți copiilor să repete abilitățile în cadrul cântecului. Suport avansat. Creați propriul dumneavoastră premiu pentru a arăta copiilor cum să creeze un premiu în Jurnalul elevului. Spuneți-le că trebuie să-și scrie numele pe prima linie, pe cea de-a doua linie să scrie abilitatea și apoi să deseneze pe panglică. A ETAPA DE APlICARE Suport inițial. Spuneți copiilor câteva abilități pe care le vor învăța anul viitor. Suport avansat. Furnizați un suport vizual care reprezintă o varietate de sentimente și fețele zâmbitoare care se potrivesc cu aceste sentimente ca material ajutător pentru fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 126 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul fazei de instrucțiune a etapei de Aplicare. Copiii desenează cum se simt în legătură cu finalul anului școlar și cum cred că se vor simți când începe școala anul viitor. Aplicații interdisciplinare ARTElIngVISTICE. Plănuițio întâlnire a clasei pentru a scrie o scrisoare ursulețului Q, pe o coală de flipchart. Puneți următoarele întrebări: ✔ Care sunt abilitățile pe care le-am învățat cu ajutorul ursulețului Q? ✔ Ce ne vom aminti despre ursulețul Q? ✔ Cum ar trebui să începem și să terminăm scrisoarea? Cereți tuturor să semneze scrisoarea și încurajați copiii să o decoreze. ARTEVIzUAlE. Dațicopiilorfoarfece, creioane colorate, lipici, hârtie creponată etc. Dați-le, de asemenea, o foaie de hârtie și cereți-le să creeze un colaj care să reprezinte abilitățile dobândite anul acesta.   Lecția 2 121  


































































































   119   120   121   122   123