Page 112 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 112

Ce?  La ce ai reflectat astăzi?  și ce dacă?  Ce ai învățat în timpul reflecției?  și acum?  Ce idei noi ai avut în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității?    Reflecție Ce? Care este lucrul asupra căruia ai reflectat astăzi?            Desenează și scrie, pentru a arăta cum ai reflectat!           74 Capitolul 5   Joacă un joc! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. învățați copiii un anume gest sau o anume postură pentru cele șase categorii de reflecție. Jucați un joc în care un copil citește ce a scris pe post-it, dar nu spune cărei categorii îi aparține. toți ceilalți copii trebuie să facă gestul sau postura care corespunde categoriei din care face parte reflecția celui/celei care a citit-o. Creează! ETAPA DE APLICARE. exemplificați modul în care creați câteva simboluri de apreciere. arătați copiilor cum pot face unul pentru un membru al familiei care i-a ajutat cu una dintre fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, din acest capitol.        Amintește-ți! DEZVOLTARE      ETAPA DE EXERSARE. organizați un joc în care copiii reflectează asupra unor realizări pe care le-au avut de-a lungul anului școlar. cereți copiilor să vă ajute să formulați întrebări, cum ar fi „cum v-ați simțit atunci când l-ați întâlnit pe ursulețul Q?” sau „care a fost partea preferată atunci când ați învățat despre obiceiurile sănătoase?” Puneți întrebările într-o cutie a reflecției și extrageți câte una în fiecare săptămână. Creează o listă! ETAPADEAPLICARE. oferiți-lecopiilorsursedeinspirațiesă-șiimagineze alte situații când ar vrea să-și exprime mulțumirea față de cineva pentru ajutorul acordat. cereți-le să se gândească la o listă de proiecte pe care le-ar pute face pentru a-și arăta mulțumirea.        Aplicații interdisciplinare ARTElIngVISTICE. Distribuițicopiilor materiale pentru a crea felicitări pentru fiecare persoană sau grup care a ajutat la realizarea proiectului. Cereți copiilor să deseneze sau să scrie cuvinte care să exprime mulțumirile lor pentru contribuția oferită proiectului. lIMBI STRăInE. Învățați copiii cum să spună ”Mulțumesc” într-o altă limbă. Dacă sunt copii în clasă care știu o altă limbă, invitați-i să învețe clasa să spună „Mulțumesc” în limba respectivă. Copiii pot folosi aceste cuvinte noi în felicitările lor. Resurse de reflecție: pagina 74 din Jurnalul elevului După ce voluntarii împărtășesc ideile lor, cereți copiilor să aprobe dacă au consemnat aceeași idee în Jurnalul lor sau dacă sunt de acord cu ideea respectivă. Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au folosit abilitatea de reflecție asupra proiectului pe care tocmai l-au terminat. Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.   A ETAPA DE APlICARE 5 minute    Ghidați atenția copiilor înapoi asupra reflecțiilor lor în legătură cu oamenii care i-au ajutat să realizeze proiectul. Explicați că, la fel cum e important să-i ajutăm pe alții, este la fel de important să mulțumim altora că ne-au ajutat. Dați fiecărui copil o cópie a fișei de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Apreciez ajutorul acordat! Cereți-le copiilor să scrie numele persoanelor sau ale grupurilor care i-au ajutat să realizeze proiectul. Spuneți-le copiilor să discute cu un membru al familiei idei prin care ar putea să mulțumească acestor oameni. Exemplele ar putea include o felicitare făcută de ei, un cântec original sau orice altceva prin care își pot arăta aprecierea. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei, înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE ETAPA DE EXERSARE (EvaluarE Formativă inFormală). Folosiți pagina Exersare, pentru a aprecia cât de bine pot copiii să reflecteze asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. ETAPA DE APlICARE (EvaluarE Formativă Formală). Folosiți activitatea de Aplicare, pentru a vedea cât de bine înțeleg copiii natura reciprocă a învățării serviciului în folosul comunității.    DEzVoLtAREA AbILItățILoR ExtRACURRICULARE 112 Capitolul 5 


































































































   110   111   112   113   114