Page 110 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 110

 Poziția de lider și serviciul în folosul comunității SOCIO-EMOȚIOnAlă Luarea deciziilor în mod responsabil  5.7 Privindînurmă... Reflecția este o etapă - cheie în orice experiență de învățare; ne permite să procesăm informațiile și ne pregătește pentru noi provocări. Când copiii reflectează asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, ei își evaluează deciziile, înțeleg cum i-au influențat pe alții și se gândesc ce pot face diferit data viitoare.     COMPETEnȚE DE ÎnVăȚARE  D ETAPA DE DESCOPERIRE 5 m i n u t e Legătura cu lecția anterioară ACTIVITATEA 1      REflECȚIE. Anunțați copiii că astăzi vor folosi abilitatea de a reflecta asupra proiectului pe care tocmai l-au terminat. Amintiți-le de povestea lui Alice și Avery, pe care ați citit-o într-o lecție anterioară. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.7.1. Arătați coloana stângă și explicați că acestea sunt lucrurile care s-au întâmplat celor două fete în timp ce           Activitate de 5.7.1 descoperire Alice și Avery încearcă să ajute Proiectul nostru de învățare prin servicii în folosul comunității Ce s-a întâmplat în poveste? Ce a fost similar? Ce a fost diferit?                                      Copiii au găsit o problemă în clasa lor, pe care au încercat să o rezolve.         Aceștia erau entuziasmaţi să înceapă proiectul.          Ei nu au planificat dinainte sarcinile proiectului.            lucrau împreună la proiect. Amintiți-le că procesul proiectului lui Alice și Avery nu s-a derulat prea bine. Citiți cu voce tare evenimentele menționate în prima coloană de pe proiectabil. După ce revizuiți întâmplările din povestire, cereți copiilor să compare detaliile povestirii cu propriile lor experiențe. ÎnTREBAȚI: În ce moduri credeți că proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității este similar cu propriul vostru proiect? Pe măsură ce copiii impărtășesc experiențele, notați-le în a doua coloană a tabelului de pe proiectabil. Apoi, rezumați toate ideile pe care copiii le-au menționat în legătură cu proiectul. Explicați că, în timpul acestei lecții, ei vor continua să reflecteze asupra a ceea ce au făcut în timpul proiectului și asupra a ceea ce simt în urma proiectului. C ETAPA DE COnECTARE 10 minute InSTRUCȚIUnE Încurajați copiii să ia în considerare importanța reflecției în general. ÎnTREBAȚI: Cum credeți că vă ajută reflecția asupra a ceea ce ați făcut? Admiteți că sunt multe motive pentru a reflecta. Explicați că reflecția asupra muncii noastre ne ajută să înțelegem ce am învățat, la un nivel mai profund, și ne oferă șansa să ne imaginăm cum putem folosi ceea ce am învățat, în viitor. Introduceți noțiunea de reflecție asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității Definiți cuvântul reflecție ca „procesul de a ne gândi la ceva ce am făcut”. Scrieți sau desenați pe tablă ceva care să amintească de această definiție. Spuneți-le copiilor că vor reflecta asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, gândindu-se cu grijă la următoarele aspecte: • Ce au făcut și ce instrumente au folosit? • Sentimentele trăite; • Oamenii pe care i-au ajutat; • Oamenii care i-au ajutat; • Ce au învățat? • Ce ar face diferit data viitoare? Din cauza aceasta, au devenit confuzi și frustraţi în timp ce lucrau la proiect.          Învăţătoarea i-a ajutat când ei au avut sentimente de confuzie și frustrare.    © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    ABIlITATE: capacitatea de a reflecta MATERIAlE ✔ Proiectabilul de descoperire 5.7.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Post-it-uri COnfIgURAȚIA ClASEI D toată clasa C toată clasa/grupe mici E grupe mici A individual     OBIECTIVE Copiii ✔ vor înțelege natura reciprocă a serviciului în folosul comuntății; ✔ vor reflecta la ce au de învățat și la ce ar face diferit data viitoare. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE  D ETAPA DE DESCOPERIRE Suport inițial. Recitiți povestirea „Alice și Avery încearcă să ajute” de pe Proiectabilul de descoperire 5.5.1 pentru a oferi copiilor o recapitulare aprofundată astfel putând să compare situațiile din povestire cu propriile lor experiențe. Suport avansat. Refrazați fiecare idee din coloana stângă sub formă de întrebare direcționată spre copii. ÎNTREBAȚI: Și voi ați întâmpinat o problemă în clasă pe care ați putut să o rezolvați? Folosiți răspunsurile copiilor pentru a completa coloana dreaptă cu similarități și diferențe.  110 Capitolul 5     


































































































   108   109   110   111   112