Page 32 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 32

 a etapadeapliCare Suportinițial. Consolidațiconceptulde „recompensă” prin a da exemple reale. De exemplu, unii copii pot obține o recompensă acasă pentru un comportament pozitiv. Suport avansat. Mimați comportamentul copiilor în situațiile în care au fost motivați. Folosiți cuvinte menționate mai devreme în timpul lecției: să lucrezi din greu, să fii atent etc.   Confirmați faptul că dorința de a face ceva ne ajută să încercăm sa facem de mai multe ori lucrul/activitatea respectiv(ă), să exersăm în mod repetat și să ne simțim bine, chiar dacă este dificil. Exemplificați cum devenim motivați pentru a face tot posibilul să îndeplinim sarcini Spuneți-le copiilor că le veți arăta cum să-și dea seama dacă sunt motivați să facă ceva. Începeți prin a le povesti despre o activitate pentru care vă este greu să găsiți motivație să o îndepliniți, dar pentru care ați găsit o modalitate de motivare. spuneți: Una dintre sarcinile mele acasă este să duc gunoiul afară. Uneori nu vreau să fac lucrul acesta, pentru că gunoiul miroase urât, este greu de cărat și este frig afară. Totuși, scot gunoiul afară, pentru că nu vreau să se adune în casă. Știu că e bine să duc gunoiul afară, așa că îl duc. Menționați că e dificil să facem lucruri pe care nu vrem să le facem. Pe de altă parte, este mult mai ușor să facem lucruri care ne plac sau pe care vrem să le facem. spuneți: Unul dintre lucrurile mele preferate este să desenez. Când sunt acasă și am timp liber, desenez, lucru care mă face fericit(ă). Nu mă grăbesc și fac tot posibilul să-mi iasă bine. Mă simt mândru/mândră când mă uit la un desen pentru care am făcut tot posibilul să iasă bine. ÎntreBați: Cum puteți să vă dați seama că sunt motivat(ă) să desenez? După ce copiii menționează comportamentele pe care le-ați ilustrat pentru a demonstra motivația, amintiți-le că există multe modalități care arată dorința lor de a face tot posibilul să îndeplininească diferite sarcini. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea Motivația mea Spuneți-le copiilor să se gândească la un lucru/o activitate pe care se simt motivați să îl/o facă și apoi să împărtășească cu un coleg/o colegă. Copiii exersează activitatea Motivația mea Dați-le copiilor oportunitatea de a se gândi la un moment în care s-au simțit motivați să facă ceva. Puneți-i să închidă ochii și să se gândească. Dați exemple: să citească o carte, să învețe să se dea cu bicicleta, să cânte la un instrument sau să marcheze puncte într-un joc sportiv. Cereți-le copiilor să deseneze o situație când au fost motivați. Cereți-le copiilor să spună cuvinte care descriu cum se simt ei când sunt motivați să facă ceva. Împreună cu copiii, începeți să creați o hartă a ideilor pe tablă desenând un cerc în centrul tablei și scriind în el cuvântul „motivație”. Creați alte cercuri care să conțină cuvinte sau expresii care au legătură cu motivația. De exemplu: fericit, entuziasmat, interesat, grijuliu, verifică ce ai făcut, fă tot posibilul. După ce au terminat, cereți-le copiilor să arate desenul unui coleg/unei colege și să mimeze cum s-au simțit și cum s-au comportat atunci când s-au simțit motivați să facă ceva. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că astăzi au învățat abilitatea de automotivație - să facă tot posibilul atunci când au de îndeplinit sarcini. Expuneți pe un perete/panou în clasă Proiectabilul Să fii motivat!      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Cereți copiilor să scrie pe prima linie numele unui membru al familiei. Acasă, copiii vor discuta cu un membru al familiei despre motivație. Aplicații interdisciplinare muZiCĂ. Cântațiurmătorulcântecpe melodia „here we go Round the Mulberry Bush”. Așa facem noi să devenim mai buni să devenim mai buni, să devenim mai buni. Așa facem noi să devenim mai buni, Orice am încerca. Facem ce trebuie și verificăm de două ori verificăm de două ori, verificăm de două ori. Facem ce trebuie și verificăm de două ori, Orice am încerca. Lucrăm din greu și nu renunțăm, nu renunțăm, nu renunțăm. Lucrăm din greu și nu renunțăm, Orice am încerca. Științe. Ghidați copiii în proiectul de a planta fasole. Spuneți-le să ude plantele în fiecare zi și să fie atenți la modul în care cresc. Puteți face acest lucru cu toată clasa sau în grupuri mici. discutați motivația copiilor pe parcursul procesului. discutați, de asemenea, cum produsul final îi motivează pe copii să ude plantele în fiecare zi.   32 Capitolul 2 


































































































   30   31   32   33   34