Page 31 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 31

 DEzvOLTARE PERSONALă 2.4 să facem tot posibilul pentru a îndeplini sarcini! Dezvoltarea automotivației este un pas important în învățarea modalităților de gestionare a comportamentelor. Pentru a înțelege conceptul de motivație, copiii învață cum să facă tot posibilul pentru a îndeplini o sarcină.     Competențe de ÎnvĂțare  soCio-emoționalĂ   Autoorganizarea d etapa de desCoperire Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța abilitatea de automotivare, pentru a face tot posibilul să 5 mInuTE Legătura cu lecția anterioară aCtivitatea 1              îndeplinească o sarcină . Expuneți proiectabilul de descoperire 2.4.1. Explicați că aceste imagini spun povestea a doi copii, Sophie și Cameron. Cereți-le copiilor să descrie imaginile și să citească cu voce tare ce este scris deasupra fiecărei imagini.   spuneți: Sohie a vrut să planteze roșiile în grabă, pentru a termina mai repede. Nu-i place foarte mult grădinăritul. Are alte lucruri de făcut care îi plac mai mult, așa că uneori uită să ude roșiile. Lui Cameron, însă, îi place să lucreze în grădină. Nu s-a grăbit deloc și a fost foarte atent când a plantat roșiile. Le udă în fiecare zi. Este atent să nu calce pe ele. Este foarte fericit să aibă grijă de plante! ÎntreBați: Ce s-a întâmplat cu plantele lui Sohie? Ce s-a întâmplat cu plantele lui Cameron? De ce credeți că s-au întâmplat lucrurile acestea? Confirmați faptul că roșiile lui Sophie nu au crescut bine și roșiile nu s-au făcut pentru că Sophie nu le-a îngrijit prea bine. Roșiile lui Cameron, pe de altă parte, s-au dezvoltat foarte bine pentru că nu s-a grăbit și a avut grijă de ele. Explicați că astăzi vor învăța de ce este important să ne pese de munca noastră și să facem tot posibilul să o ducem la bun sfârșit. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Reveniți la proiectabilul de Descoperire și menționați că există o diferență mare între plantele celor doi copii, a celui care a făcut tot posibilul să le îngrijească și a celei care nu a făcut asta. Amintiți-le copiilor că atunci când facem tot posibilul să îndeplinim o sarcină, obținem cele mai bune rezultate. Introduceți tema Motivația de a face tot posibilul pentru a îndeplini o sarcină Explicați că, dacă elevii vor să facă tot posibilul pentru a îndeplini sarcini, trebuie să fie motivați. Expuneți proiectabilul de conectare 2.4.2 și arătați copiilor unde să găsească cardul Să fii motivat pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Citiți cu voce tare ce este scris pe proiectabil și apoi definiți „motivația” ca fiind dorința de a face ceva. Explicați că fetița din imagine este motivată să facă gimnastică; vrea să știe cum să facă exercițiile la bârnă. Este dificil pentru ea să-și mențină echilibrul pe bârnă și cade deseori. În ciuda acestui fapt, se urcă din nou pe bârnă și încearcă din nou. ÎntreBați: Cum credeți că motivația o ajută pe Bethany să facă tot posibilul să reușească? Activitate de 2.4.1 descoperire Să învățăm să facem tot posibilul! Sophie vrea să cultive roșii. Dar            uită să le ude. Plantele nu cresc. Cameron face tot ce-i stă în putere să aibă grijă de roșiile lui. Le plantează cu grijă, fără să se grăbească. Le udă în fiecare zi.                       © Kyle Poling. © Kyle Poli © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserv ng. ed.           Activitate de 2.4.2 conectare Să fii motivat Motivația este dorința de a face ceva.                                         Bethany este motivată să înveţe exerciţiile la bârnă. Este entuziasmată să le facă bine. Lucrează din greu în sala de g i m n a s t i c ă . © 2 0 1 5 L i o n s C l u b s I n t e r n a t i o n a l F o u n d a t i o n . A l l r i ©g h K t s y l r e e s P e o r l v i n e d g . . Lecția 4 31 aBilitate: automotivarea materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.4.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.4.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e individual/perechi a toată clasa     oBieCtiv Copiii ✔ vor identifica modalități de motivare pentru a face tot posibilul să îndeplinească o sarcină. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   d etapadedesCoperire Suport inițial. Arătați, folosind gesturi, ce făcea Sophie când planta roșiile, cu scopul de a exemplifica ce înseamnă lipsa de motivație. Suport avansat. Dacă elevii nu au experiență la grădinărit, oferiți un alt exemplu care durează în timp și necesită motivație pentru a fi făcut bine (de exemplu: curățenie în cameră, terminarea unui puzzle). C etapadeConeCtare Suportinițial. Încurajațicopiiisădescrie imaginile. Direcționați-le atenția spre detaliile - cheie (cum arată plantele: par a fi sănătoase sau nu? sau privirea lui Bethany). Suport avansat. Amintiți sensul cuvântului „motivat”. Folosiți-l într-o propoziție despre un copil din clasă. Exemplu: „Lui Edi îi place să deseneze, astfel că pot spune că a fost motivat să devină mai bun pentru concursul de desene”. e etapadeeXersare Suportinițial. Dacăeleviiaunevoiedeajutor pentru a se gândi la o situație când au fost motivați să facă ceva, încurajați-i să discute în perechi. Suport avansat. Cereți unei perechi care a înțeles ce are de făcut să demonstreze ca exemplu în fața clasei. Încurajați ceilalți copii să mimeze mișcările.        


































































































   29   30   31   32   33