Page 29 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 29

În timp ce furnizați detalii despre activitatea dumneavoastră favorită, schițați pe tablă un desen simplu care să vă reprezinte pe dumneavoastră fâcând activitatea respectivă. spuneți: Îmi plăcea să mă joc pe bara de cățărat cu prietenii mei. Lui Sam, unul dintre prietenii mei, îi plăcea și lui să se cațere pe bară, dar cel mai mult îi plăcea să facă puzzle-uri. Le făcea și la școală și acasă. Uneori aducea puzzle-uri să facă și în parc. De aceea știu că îi plăcea tare mult să facă puzzle- uri. spuneți: Toți avem lucuri sau activități care ne plac și pe care le facem bine și este indicat să le împărtășim cu prietenii. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea Eu pot să fac multe lucruri/activități Spuneți-le copiilor că vor desena o imagine care să-i reprezinte pe ei fâcând o activitate care le place, la fel cum ați făcut și dumneavoastră mai devreme. Spuneți-le, de asemenea, că vor avea oportunitatea de a împărtăși desenul cu clasa. Explicați că această activitate îi va ajuta să învețe despre ei și despre ceilalți colegi. Copiii exersează descrierea lucrurilor/activităților pe care le pot face ei și colegii lor Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Acordați-le câteva minute să deseneze o imagine care îi reprezintă pe ei fâcând o activitate/un lucru care le place. Oferiți idei, ca de exemplu să joace un sport, să danseze, să cânte sau să se joace cu un animal de casă. După ce copiii au terminat desenul, cereți-le să formeze un cerc și să împărtășească cu restul clasei lucrurile/activitățile pe care le pot face bine. După ce le-au împărtășit, spuneți-le că vor spune câteva versuri, împreună cu dumneavoastră, despre lucrurile/activitățile pe care le pot face. Citiți versurile și repetați, împreună cu copiii, de câteva ori. Pot face multe lucruri. (arătați înspre dumneavoastră.) La fel poți și tu! (arătați înspre toți copiii) Învățăm lucruri noi în fiecare zi. (bateți din palme toți) versurile până când fiecare copil a fost numit. După ce terminați activitatea, cereți câtorva copii să împărtășească un/o lucru/activitate pe care alt copil din clasă o poate face. În timp ce copiii numesc lucrurile/activitățile, arătați activitățile de pe tablă. Reîmprospătați ideea că învățând lucruri despre alți oameni este parte a procesului de a-ți face prieteni. Subliniați ideea că toți copiii din clasă pot face multe lucruri/activități. Rezumați faptul că toți copiii au învățat despre lucrurile/activitățile pe care le pot face bine ei și colegii lor.    Iată ce (numele copilului) , (numele copilului) pot face.... (arătați înspre fiecare copil numit.) , și După pauză, spuneți lucrul/activitatea desenată de fiecare copil numit. Repetați (numele copilului)     Suport avansat Arătați spre unele activități de pe tablă, în special spre anumite cuvinte care sunt dificile pentru unii copii. Citiți cuvintele cu voce tare și cereți-le copiilor să repete după dumneavoastră.   Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Cereți copiilor să deseneze în clasă un membru al familiei care cred ei că poate face bine un lucru/o activitate. Acasă, pot discuta cu respectivul membru al familiei despre ceea ce face el/ ea bine și pot îmbunătăți desenul. Aplicații interdisciplinare artelingvistiCe. Fotocopiați desenele din Jurnalul elevului, secțiunea Exersare. Faceți o carte a clasei cu desenele copiilor care demonstrează interesele și abilitățile fiecărui copil. Cereți unor voluntari să creeze coperta cărții și cereți „autorilor” să-și scrie numele în colțul din dreapta jos. Invitați copiii să împărtășească cu clasa desenele lor. muZiCĂ. Introducețicântecul„Acestea sunt lucrurile pe care le facem bine” pe melodia „London Bridge”. Pentru acest cântec, ghidați copiii să grupeze în categorii abilitățile listate pe tablă: „În clasă”, „Pe terenul de joacă”, „Cu familia mea”. Împreună cu copiii alegeți două abilități din fiecare categorie. Iată cuvintele cântecului: Refren: Acestea sunt lucrurile pe care le facem bine, Le facem bine, le facem bine Acestea sunt lucrurile pe care le facem bine În clasă (sau pe terenul de joacă, Sau cu familia noastră) Model de versuri: Kate se poate învârti și derek poate fugi, derek poate fugi, derek poate fugi. Kate se poate învârti și derek poate fugi Pe terenul de joacă.   Lecția 3 29  


































































































   27   28   29   30   31