Page 27 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 27

Reflecție Copiii își folosesc jurnalele pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. a etapa de apliCare 5 mInuTE Pentru această activitate, fotografiați fața și umerii fiecărui copil. Asigurați-vă că fotografiați fiecare copil în aproximativ același loc și de la aceeași distanță, astfel încât toate fotografiile sunt la fel. Printați fotografiile în format 2x3. Tăiați fiecare fotografie pe jumătate, pe vertical. Distribuiți ambele jumătăți de fotografii copiilor din fotografie. Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Aplicare și să lipească jumătatea stângă a fotografiei lor pe partea stângă a dreptunghiului de pe pagină. Cereți-le copiilor să dea jumătatea dreaptă unui/unei coleg(e) cu care au ceva în comun: culoarea părului, lungimea părului, culoarea ochilor, culoarea hainelor etc. Colegul/colega trebuie să lipească jumătatea primită pe partea dreaptă a dreptunghiului de pe pagină. Menționați că elevii pot avea caracteristici în comun cu un/o coleg(ă) de clasă, dar întrebați-i ce ar putea să fie diferit în legătură cu aceste caracteristici. Invitați-i să împărtășească cu clasa. Începeți fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită curcubeul familiei tale. Cereți-le copiilor să se deseneze pe ei înșiși, inclusiv culoarea părului și a ochilor, lungimea și textura părului etc. Acasă, copiii pot desena un membru al familiei și pot discuta similaritățile și diferențele dintre ei. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească în clasă ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Observați copiii când joacă Jocul curcubeului, pentru a determina dacă pot recunoaște caracteristicile fizice pe care le au în comun cu ceilalți. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți Jurnalul elevului, pentru a evalua dacă elevii pot recunoaște concret caracteristicile fizice similare sau diferite față de colegi sau membri ai familiei. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE  Ce? Ce ai în comun cu alt(ă) coleg(ă) de clasă? Ce te face diferit și special față de ceilalți? Și ce dacă? De ce crezi că e un lucru bun că avem ceva în comun cu alții și să ne diferențiem de alții? Și acum? Cum putem arăta altora că îi considerăm speciali?      Compară obiecte! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. țineți în mână obiecte asemănătoare și diferite din clasă. ÎntreBați: De ce sunt aceste obiecte la fel? De ce sunt aceste obiecte diferite? Brainstorm! ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să se gândească la întrebări pe care le-ar putea pune membrilor familiei sau altora pentru a găsi similarități și diferențe.       Resurse de reflecție: pagina 16 din Jurnalul elevului    Reflecție ABILITĂȚI: autopercepția corectă, recunoașterea punctelor tari, comunicare Ce? Ce ai în comun cu alți colegi de clasă? Desenează ce ai în comun cu cel puțin un(o) alt(ă) coleg(ă) de clasă. Ce anume te face diferit și special față de alții? Deseneză ce te face special. 16 Capitolul 2               Resurse de aplicare: pagina 17 din Jurnalul elevului    Aplicare Ce este la fel? Ce este diferit? Găsește un/o coleg(ă) de clasă cu care să ai ceva în comun. Lipește jumătatea de fotografie din stânga de jumătatea de fotografie din dreapta a colegului/colegei. Lecția 2 17           Lecția 2 27   Discută! DEZVOLTARE      ETAPADEEXERSARE. ÎncurajațicopiiisădiscuteactivitateaJoculcurcubeului în perechi. Permiteți-le să împărtășească cum i-a ajutat această activitate să înțeleagă modul prin care toți sunt speciali. Joc de rol! ETAPA DE APLICARE. Creați un joc de rol în care copiilor li se face cunoștință cu cineva complet diferit de ei. Persoana poate fi din altă țară sau din altă parte a lumii.       


































































































   25   26   27   28   29