Page 26 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 26

Suport avansat. Ajutați copiii care au nevoie de suport suplimentar. a etapadeapliCare Suport inițial. Creați gesturi ale mâinii pentru „identic” și „diferit”. Folosiți aceste gesturi atunci când puneți întrebări copiilor în timpul activității. Suport avansat. Puneți întrebări în legătură cu caracteristicile fizice ale copiilor. ÎNTREBAȚI: Ce culoare are părul tău? Cine altcineva din clasă are culoarea părului la fel cu a ta?  spuneți: Acum puteți să alegeți culoarea voastră preferată și să o adăugați la curcubeul ursulețului Q. Este în regulă dacă culoarea voastră preferată este la fel cu a altcuiva din clasă. Puteți adăuga culoarea deasupra sau dedesubtul curcubeului. Folosiți o strategie de grupare, pentru a forma grupuri mici. Amintiți-le copiilor că Curcubeul clasei noastre se află în Jurnalul elevului și cereți fiecărui copil să adauge o culoare curcubeului. ÎntreBați: De ce credeți că noul curcubeu este special? După ce copiii răspund, menționați că toată lumea contribuie cu ceva special la clasă. Explicați că o clasă este ca un curcubeu, deoarece copiii au și ei multe culori: hainele, ochii și părul. Subliniați că și pielea noastră e de multe culori – deschisă/închisă la culoare, cu pistrui. spuneți: Membrii clasei noastre au multe caracteristici care sunt diferite. Uneori gândim diferit. Dar împreună, caracteristicile și ideile noastre diferite pot forma un curcubeu. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea Jocul curcubeului Explicați că elevii se vor juca Jocul Curcubeului pentru a afla modalități prin care se aseamănă sau se diferențiază. Spuneți-le că trebuie să spună o rimă împreună și să menționeze pe rând ceva despre ei care poate fi văzut de ceilalți, cum ar fi ochii albaștri, ochelarii sau părul prins în coadă. Toți cei care au respectiva caracteristică trebuie să se ridice în picioare. Copiii exersează sărbătorirea calităților speciale Învățați-i pe copii poezia: Jocul curcubeului. Sunt special. (arătați înspre sine) La fel și tu. (arătați înspre copii) Cine are caracteristica fizică , arătați înspre caracteristica fizică Să se ridice în picioare! (arătați gestul de a se ridica în picioare) Fiți dumneavoastră prima/primul care începe. Ridicați-vă în picioare și spuneți o caracterstică a dumneavoastră pe care o poate vedea toată lumea, cum ar fi cerceii, părul lung sau pistruii. Apoi cereți unui voluntar să spună rima. Dați indicii copiilor care par a fi nesiguri de caracteristicile lor fizice. Exemplele pot include culoarea sau lungimea părului, culoarea ochilor sau culoarea hainelor. Continuați până ce toți copiii au avut oportunitatea să se ridice cel puțin o dată. Ghidați copiii în a evita să repete aceleași caracteristici sau idei și asigurați-vă că luați parte activă la joc. ÎntreBați: Ce ai învățat despre un coleg de clasă în timpul acestui joc? Cine are ceva în comun cu tine, despre care nu știai înainte de joc? Rezumați lecția, spunând copiilor că abilitatea pe care tocmai au învățat-o – să aprecieze corect o parte din ceea ce sunt – va deveni tot mai importantă pe măsură ce cresc.       Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea.  Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Cereți copiilor să vorbească cu un membru al familiei despre similaritățile și diferențele dintre ei. Aplicații interdisciplinare muZiCĂ. Cerețicopiilorsăcânteversurile de mai jos pe melodia „Six Little ducks”. Unii copii de aici sunt micuți, Unii sunt blonzi și au ochii verzi. Unii sunt înalți și au părul negru, Unii au un ursuleț de pluș. Unii copii de aici poartă jeans. Unii copii de aici iubesc jeleurile. Unii copii de aici beau lapte la prânz. Unor copii le place mult școala. Toți copiii din școala noastră Sunt diferiți. dar toți suntem la fel într-un mod special – Suntem în această clasă astăzi. arteviZuale. Îndemnațicopiiisă deseneze, să picteze sau să coloreze imagini ale lor înșiși. Postați desenele pe pereții clasei.    26 Capitolul 2   


































































































   24   25   26   27   28