Page 28 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 28

 DEzvOLTARE PERSONALă Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ Autoconștientizarea 2.3 multelucruripecarele putem face Dezvoltarea autoconștientizării crește încrederea copiilor de a a încerca să facă lucruri noi. Copiii conștientizează punctele forte ale celorlalți și le pot utiliza în formarea și dezvoltarea relațiilor.     d etapa de desCoperire 5 m I n u T E Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța despre lucrurile/activitățile pe cale le pot face bine, lucrurile/ activitățile pe care alții le pot face bine și abilitatea de autoeficacitate. Expuneți proiectabilul de descoperire 2.3.1. Arătați fiecare imagine în parte și adresați clasei următoarele întrebări. ÎntreBați: Ce credeți că poate face bine acest copil? Cum vă dați seama? Întoarceți-vă spre un coleg vecin și discutați. Legătura cu lecția anterioară a C t i v i tat e a 1                                                   Încurajați copiii să-și argumenteze răspunsurile arătând pe imagini detalii specifice. Apoi invitați-i să facă conexiuni între activitățile din imagini și activitățile din viața lor. ÎntreBați: Ce lucruri/activități faceți voi bine? Încurajați copiii să se gândească la lucrurile/activitățile care le plac și pe care la fac bine și să ridice mâna după ce s-au gândit. Spuneți-le că vor avea șansa să împărtășească cu clasa ce le place și ce pot face bine, mai târziu, pe parcursul lecției. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Spuneți-le că fiecare are pasiuni speciale și activități pe care le poate face bine. E posibil să le placă să se dea cu bicicleta, să joace fotbal sau să aibă grijă de un animal de casă. Introduceți tema Descrierea lucrurilor/activităților pe care le facem bine Povestiți-le despre ceva ce ați făcut bine pe vremea când erați de vârsta lor, de exemplu erați bun/ă la jocul „de-a v-ați ascunselea”, balet sau cățărat. Spuneți-le că o modalitate de a ne face prieteni este să vorbim despre abilitățile și pasiunile noastre. Amintiți-le copiilor să asculte cu atenție când le arătați cum să împărtășească lucrurile pe care le fac bine. Exemplificați descrierea lucrurilor/activităților pe care copiii le fac bine Începeți prin a da mai multe informații despre povestea dumneavoastră. spuneți: Îmi plăcea să fac multe activități când eram de vârsta voastră, dar una dintre activitățile preferate era să mă cațăr pe bara de cățărat. Știu că era una dintre activitățile preferate pentru că îmi amintesc că m-am simțit foarte fericit(ă) când am ajuns la capătul barei pentru prima dată. Când ajungeam la terenul de joacă, prima dată mergeam la bara de cățărat. De aceea știu că îmi plăcea tare mult să fac lucrul acesta. Activitate de 2.3.1 descoperire                  © Kyle Poling. © Kyle Poling. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    aBilitĂți: autoeficacitatea, încrederea în sine materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.3.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa/perechi C toată clasa e individual/toată clasa a individual     oBieCtive Copiii ✔ vor recunoaște și vor descrie ceea ce știu să facă ei bine; ✔ vor recunoaște și vor descrie ceea ce știu să facă colegii lor bine. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE d etapadedesCoperire Suport inițial. Definiți cuvintele „abilitate” (ceva ce poți face pentru că ai mai făcut acel lucru de multe ori) și „interes” (ceva ce îți place să faci). Suport avansat. Dați copiilor următoarele începuturi de propoziție „Pot să ...”, „Ce îmi place să fac este ...” C etapadeConeCtare   Suport inițial. Invitați câțiva copii să povestească despre activitatea lor preferată sau a prietenului/prietenei lor. Suport avansat. Faceți două sau trei versiuni ale desenului dumneavoastră, pentru a da copiilor exemple despre felul în care pot să deseneze ei. De exemplu, un desen poate reprezenta o siluetă făcând o activitate în depărtare și alt desen poate reprezenta mâinile tale făcând respectiva activitate. e etapadeeXersare Suportinițial. Uniicopiiarputeaîntâmpina dificultăți în a se gândi la abilități sau pasiuni. Într-un grup mic sau cu întreaga clasă, dați exemple de cât mai multe abilități sau pasiuni.  28 Capitolul 2      


































































































   26   27   28   29   30