Page 25 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 25

               DEzvOLTARE PERSONALă 2.2 suntemcauncurcubeu Pe măsură ce copiii se descriu pe ei și pe ceilalți, vor realiza că toată lumea este diferită. Recunoașterea diversității și aprecierea punctelor forte sunt componente importante ale autoconștientizării.     Competențe de ÎnvĂțare s o C i o - e m o ț i o n a l Ă Auto conș tientiz area, Dezvoltarea relațiilor d etapa de desCoperire 5 m I n u T E Legătura cu lecția anterioară a C t i v i tat e a 1     Spuneți-le copiilor că astăzi vor sărbători lucruri speciale în ceea ce îi privește pe ei și pe colegii lor, pentru a arăta că pot să aprecieze corect o parte din ceea ce sunt. Expuneți proiectabilul de descoperire         Activitate de 2.2.1 descoperire Scrie numele tău și al colegilor tăi în coloana corespunzătoare culorii ochilor tăi și ai colegilor. Albaștri Gri Maro Căprui Verzi Negri ions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                                                                                                     2.2.1 și explicați că vom face un clasament pentru culoarea ochilor colegilor din clasă. Distribuiți copiilor fâșii de hârtie albă și cereți-le să-și deseneze ochii și să-i coloreze așa cum sunt ochii lor. Demonstrați uitându-vă în oglindă, sau cereți unui copil să vă spună ce culoare au ochii dumneavoastră. Apoi luați o fâșie de hârtie, desenați și colorați ochii dumneavoastră și lipiți fâșia în coloana culorii ochilor dumneavoastră. După ce copiii termină de desenat și de colorat, ajutați-i să lipească fâșiile lor în coloana corespunzătoare culorii ochilor lor. ÎntreBați: Câți dintre colegii de clasă au aceeași culoare a ochilor ca tine? Câți dintre colegii de clasă au culoarea ochilor diferită de tine? După ce copiii împărtășesc similarități și diferențe în ceea ce privește culoarea ochilor, spuneți că este special faptul că unii copii au aceeași culoare a ochilor, iar alții nu. Spuneți-le copiilor că astăzi vor afla mai multe despre ei și despre alții. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Ajutați copiii să înțeleagă că a fi la fel din anumite puncte de vedere și a fi diferit din altele este un lucru bun, pentru că școala și viața ar fi plictisitoare dacă toată lumea ar fi exact la fel. Introduceți curcubeul clasei Expuneți proiectabilul de conectare 2.2.2 și arătați copiilor unde găsesc Curcubeul clasei noastre pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Puneți-l pe ursulețul Q pe genunchii dumneavoastră și explicați că ursulețul Q a făcut un curcubeu. Menționați că a folosit culoarea sa favorită, galben, și că ceva nu pare a fi în ordine în ceea ce privește curcubeul. Nu arată chiar ca un curcubeu, iar ursulețul Q nu știe de ce. ÎntreBați: De ce credeți că desenul ursulețului Q nu arată chiar ca un curcubeu? Ce credeți că putem face pentru a-l ajuta să-l facă să arate ca un curcubeu? După ce copiii decid că pentru curcubeu este nevoie de mai multe culori, explicați că-l pot ajuta pe ursulețul Q, adăugând fiecare o culoare. Exemplificați contribuția la unitatea clasei Arătați-le copiilor cum să adauge o culoare curcubeului ursulețului Q. Selectați o culoare, alta decât galben, și desenați un arc pe proiectabil. Cereți voluntarilor să adauge, pe rând, câte o culoare pe proiectabil.     ©2015L            2.2.2Activitate de conectare Curcubeul clasei noastre                  Alege culoarea preferată. Desenează un curcubeu al clasei. © Bob Ostom. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.       Lecția 2 25 aBilitĂți: autopercepția corectă, recunoașterea punctelor tari, comunicarea materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.2.1 ✔ Proiectabilul de conectare 2.2.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Fâșii de hârtie albă ✔ Ursulețul Q Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa/grupe mici e toată clasa a grupe mici/individual     oBieCtiv Copiii ✔ vor sărbători calitățile și interesele lor și pe ale colegilor de clasă. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   d etapadedesCoperire Suport inițial. Ghidați copiii în numărarea în cor a fâșiilor de hârtie din fiecare coloană. Suport avansat. ÎNTREBAȚI: Care coloană conține cele mai multe fâșii de hârtie? Care coloană conține cele mai puține fâșii de hârtie? C etapadeConeCtare Suport inițial. Dați exemple de propoziții pentru a încuraja copiii să vorbească despre culoarea lor preferată. De exemplu, SPUNEȚI: Culoarea preferată a lui Juan este albastru, dar culoarea mea preferată este mov. Suport avansat. Amintiți copiilor care este diferența dintre „identic” și „diferit”. Dați exemple reale, folosind persoane și obiecte din clasă. e etapadeeXersare Suport inițial. În cazul în care copiii întâmpină dificultăți atunci când se gândesc la caracteristici fizice, sugerați-le dumneavoastră câteva exemple: teniși colorați, limba roșie, bijuterii, ceasuri de mână, cureaua etc.       


































































































   23   24   25   26   27