Page 23 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 23

Exemplificați descrierea intereselor unice Alegeți un lucru sau un hobby care vă place și dați detalii specifice despre el. De exemplu, dacă vă place să cântați la un instrument muzical, cum ar fi vioara, puteți spune următoarele: spuneți: Când am început să cânt la vioară, am fost interesat(ă) de câte sunete se pot crea. Când am început să cânt în cadrul unei orchestre, a fost foarte distractiv pentru mine să cânt în fața oamenilor la instrumentul pe care-l iubesc. Dacă vă plac științele, puteți împărtăși informații similare despre interesele dumneavoastră și cum s-au dezvoltat, oferind chiar informații despre experimentul dumneavoastră favorit. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea Ce te face special? Explicați copiilor că se vor gândi la feluri în care sunt unici sau diferiți de colegii lor. Spuneți-le că vor desena ceea ce îi face unici. Copiii identifică ceea ce îi face unici Amintiți-le copiilor că sunt speciali pentru că sunt unici. Pentru a ajuta copiii să se gândească de ce sunt unici, amintiți-le de activitatea de Descoperire. ÎntreBați: Te-ai ridicat atunci când colegii au rămas așezați? Ai vreun hobby sau un animal de casă diferit de colegii de clasă? Furnizați copiilor idei: • Un animal de casă interesant sau mai puțin comun • Cântecul sau tipul de muzică preferat • Cartea sau povestea preferată • Un hobby, un sport sau altă activitate Cereți-le să se gândească la detalii specifice care îi fac unici, cum ar fi culoarea animalului de casă sau imaginea de pe coperta cărții preferate. Copiii deschid Jurnalul elevului la pagina Exersare și desenează ceea ce îi face speciali. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că au început să învețe abilitatea de recunoaștere a punctelor forte proprii.    e etapadeeXersare Suport inițial. Plimbați-vă prin clasă în timpul activității pentru a vă asigura că elevii lucrează. ÎNTREBAȚI: Ce ați găsit că aveți în comun? Ce ați găsit unic la partenerul vostru? Suport avansat. Unele perechi ar putea avea nevoie de supraveghere suplimentară din partea dumneavoastră sau a unui alt adult din clasă. Dacă e nevoie, amintiți copiilor individual pașii de urmat sau ghidați-i punând întrebările potrivite. a etapadeapliCare Suport inițial. Extindeți ideea cum că e un fapt pozitiv să existe diferențe, cerându-le copiilor să închidă ochii și să-și imagineze cum ar fi dacă fiecare persoană din familia lor ar arăta și s-ar comporta la fel. Suport avansat. Permiteți copiilor să lucreze în perechi, pentru a discuta despre membrul familiei cu care plănuiesc să vorbească în legătură cu fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia din seara aceasta.     Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Cereți copiilor să creeze împreună cu unul sau mai mulți membri ai familiei imagini care arată de ce fiecare membru al familiei este special. Aplicații interdisciplinare matematiCĂ. Folosițiforme geometrice sau cartonașe cu numere pentru a revizui ideea de similaritate și diferență. Mărgelele ar putea fi, de asemenea, folosite dacă sunt disponibile. SPUNEȚI: Grupați piesele care au aceași culoare (sau mărime, sau formă). Acum găsiți două piese care sunt diferite. De ce sunt diferite? muZiCĂ. Învățați copiii un cântec despre ideea de a fi unic. Cântați versurile pe melodia „here we go Round the Mulberry Bush”. Nu e nimeni ca mine, Ca mine, ca mine, Nu e nimeni ca mine, Sunt mândru de cine sunt. Fiecare e special, E special, e special. Fiecare e special, hai să aflăm cum!   Lecția 1 23   


































































































   21   22   23   24   25