Page 22 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 22

 DEzvOLTARE PERSONALă 2.1 sunt special(ă) Pe măsură ce copiii dezvoltă relații, vor învăța similaritățile și diferențele dintre ei și ceilalți. Învățând despre calitățile lor unice și ale oamenilor pe care îi întâlnesc, copiii își vor dezvolta abilitatea de autoconștientizare.      Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ  Autoconștientizarea d etapa de desCoperi re 5 m I n u T E Urați-le copiilor bun-venit și spuneți-le că în Capitolul 2 vor învăța abilitatea de recunoaștere a punctelor lor forte. De asemenea, spuneți-le copiilor că vor învăța similaritățile și diferențele dintre ei și colegii lor. Expuneți proiectabilul de descoperire Legătura cu    aBilitĂți: recunoașterea punctelor tari, autopercepția corectă, materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 2.1.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e individual a individual 2.1.1. Spuneți-le că veți citi o propoziție. Îndemnați copiii să se ridice în picioare dacă propoziția este adevărată în ceea ce îi privește sau să rămână așezați dacă nu este adevărată. Accentuați faptul că nu toată lumea se va ridica în picioare la auzirea fiecărei propoziții. lecția anterioară a C t i v i t a t e a 1       Activitate de 2.1.1 descoperire Ridică-te dacă ...                                  © Christopher Futcher. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.     spuneți: Ridicați-vă în picioare dacă ați mâncat cereale la micul dejun azi- dimineață. Cereți-le copiilor să se gândească dacă această propoziție e adevărată în ceea ce îi privește. Apoi dați-le timp să se ridice în picioare sau să rămână așezați. Arătați-le cum să facă în funcție de răspunsul dumneavoastră la întrebarea de mai sus. Oferiți întrebări suplimentare pentru a încuraja participare totală. De exemplu: • Ridicați-vă în picioare dacă aveți părul mai lung de umeri. • Ridicați-vă în picioare dacă vă place să înotați în piscină. • Ridicați-vă în picioare dacă aveți un animal de casă. Continuați până ce fiecare copil a avut șansa de a se ridica în picioare de câteva ori. Subliniați faptul că unele propoziții au fost adevărate în ceea ce privește anumite persoane, în timp ce altele au fost adevărate doar pentru câteva. Spuneți-le că este important să cunoaștem modalitățile prin care ne asemănăm și prin care ne diferențiem. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Repetați faptul că elevi diferiți s-au ridicat în picioare pentru propoziții diferite, fapt care arată similaritățile și diferențele dintre ei. Amintiți-le copiilor că uneori vrem să fim la fel ca alții din grup. De exemplu, dacă te joci cu prietenii la piscină sau pe plajă, este un lucru bun dacă toți știți să înotați. Explicați că este un lucru bun și dacă sunt unici și speciali. Scrieți cuvântul „unic” pe tablă și spuneți-le că înseamnă ceva diferit sau special care nu este văzut prea des, cum ar fi un curcubeu, un tablou sau o persoană. Introduceți tema similarităților și a diferențelor Dați un exemplu a ceva ce aveți în comun cu un prieten. De exemplu, dumneavoastră și prietenului dumneavoastră vă place să mergeți împreună la meciuri de fotbal sau poate vă place să luați masa la un anumit restaurant. Apoi dați exemple de modalități prin care vă diferențiați de prietenul dumneavoastră. Menționați lucruri sau hobby-uri care vă plac, dar nu-i plac prietenului dumneavoastră. Subliniați că modalitățile prin care vă diferențiați de prietenul dumneavoastră vă fac unic.   oBieCtiv Copiii ✔ vor identifica interese și preferințe care îi fac să se simtă unici. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE  d etapadedesCoperire Suport inițial. Puneți întrebări copiilor, pentru a le verifica înțelegerea. Întrebați-i detalii suplimentare, cum ar fi ce carte au citit aseară sau care este numele câinelui lor. Corectați-i ușor dacă e nevoie. Suport avansat. Așteptați 5-10 secunde după ce spuneți o propoziție. Apoi repetați propoziția. C etapadeConeCtare Suport inițial. Unii copii s-ar putea să nu înțeleagă ce înseamnă „unic”. Explicați că un lucru este unic dacă nu-l vedem foarte des. SPUNEȚI: Nu sunt unica(ul) căruia îi place culoarea albastră. Multor oameni le place albastrul. Dar este unic faptul că pot sta în mâini în bazinul de înot/ piscină. Nu mulți oameni pot face lucrul acesta. Suport avansat. Ar fi de folos copiilor o recapitulare a următorilor termeni: similar/la fel/ asemănător și diferit/unic/special. Recapitulați folosind obiecte din clasă, cum ar fi dosare sau creioane. SPUNEȚI: Lucy are un dosar roșu și Ayesha are un dosar cu pisicuțe pe el. Dosarele lor sunt diferite. Dosarul Ayeshei este unic. Dar Lucy și Ayesha poartă amândouă cămăși cu guler alb astăzi. Sunt îmbrăcate într-un mod similar.      22 Capitolul 2     


































































































   20   21   22   23   24