Page 21 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 21

                                                     2                                                                                              Capitolul 2      Capitolul 1 pregĂtire Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol Veți avea nevoie de ursulețul Q sau de un alt ursuleț de pluș, pe durata întregului capitol. Lecția 2: Lecția 4: Lecția 6: Lecția 7: Lecția 8: Fâșii de hârtie alba, o fotografie a fiecărui copil Proiectabilul „Să fii motivat!” Proiectabilul „Sentimentele noastre” Proiectabilul „Ce să faci când ești furios?” Proiectabilul „Simte, gândește, acționează, NOU!” Pregătire avansată pentru acest capitol Lecția 2: Lecția 6: Lecția 7: Lecția 8: Folosiți o camera digitală pentru a face poză fiecărui copil (bust). Găsiți câteva exemple de emoticoane.* Folosiți o camera digitală pentru a face poză fiecărui copil.* Scrieți cuvintele cântecului „Dacă ești furios și știi asta” pe o foaie de hârtie sau flipchart. Pregătiți câteva scenarii care ar putea provoca furie.* Pregătiți câteva situații legate de școală.* Găsiți imagini care ilustrează atât situații pozitive cât și negative.* * Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea. Capitolul 3 Dezvoltare socială Capitolul 4 Sănătate și prevenție Capitolul 5 Capitolul 6        O comunitate de învățare pozitivă Dezvoltare personală Poziția de lider și serviciul în folosul comunității Reflecție și încheiere    Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ Conștientizare socială Abilități de dezvoltare a relațiilor Autoorganizare Elevii își vor dezvolta următoarele abilități: o autopercepția corectă; o recunoașterea punctelor tari; o comunicarea; o stabilirea scopurilor; o identificarea emoțiilor; o controlul impulsurilor; o gestionarea stresului; o autodisciplina. 2     ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE PoPCoRn. Desenați cu creta pe podea un cerc mai mare. Spuneți-le copiilor să sară în sus ca popcornul atunci când începe să pocnească. Selectați un copil să fie „floricica de porumb” principală. „Floricica de porumb” trebuie să sară în cercul delimitat, încercând să atingă alți copii care sar. Când reușește să atingă alt copil, cei doi își dau mâna și continuă să sară încercând să atingă alți copii care sar. Când ceilalți copii sunt atinși, ei se alătură lanțului de „popcorn”. Jocul continuă până când rămâne un singur copil neatins care va deveni „floricica de popcorn” principală și jocul începe din nou.   ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE PĂSTREAZĂ-ȚI CALMUL. Citiți copiilor următoarea poezie. Odată ce se familiarizează cu cuvintele, citiți-o din nou, omițând cuvintele îngroșate iar copiii le spun ei singuri în cor. Când te necăjește cineva, E greu să nu te pierzi cu firea, Când te lovește sau te tachinează Încearcă acest joc și te calmează. Doar ține mâinile la spate Și numără până la șapte. Asta te va liniști Și-napoi nu-l vei lovi. Atunci spune-i cum te simți Și fii sincer! Să nu minți! „Mă doare când mă lovești Și te rog să te oprești.” În loc să continui cearta Și să fii trist toată ziua, Ia în brațe un ursuleț de pluș Când ce aveai pe suflet ai spus.  Capitolul 2 • Dezvoltare personală 21  Cap. 


































































































   19   20   21   22   23