Page 20 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 20

        proceduri de grupare pentru utilizarea în cadrul programului lions Quest       Următoarele proceduri de grupare vor ajuta profesorii în implementarea lecțiilor Lions Quest, când se lucrează pe grupe. Când elevii lucreză în perechi sau în grupe mici: 1 ✔ Asigurați-vă înainte de a începe că toți elevii au un partener sau fac parte dintr-un grup. ✔ Verificați încă o dată dacă toți elevii participă și nimeni nu e lăsat pe dinafară.    2 ✔ Spuneți-le sarcinile de lucru înainte de a începe lucrul pe grupe, când elevii sunt așezați, tac și sunt atenți la profesor. ✔ Treceți în revistă indicațiile pentru întreaga activitate la început, apoi reveniți la prima activitate și repetați ce au de făcut și, pe măsură ce avansează, repetați indicațiile pentru fiecare etapă. ✔ Verificați dacă au înțeles.    3 ✔ Stabiliți durata pentru activitatea în grup și rezultatul pe care îl așteptați, astfel încât munca în grup să aibă o finalitate.    4 ✔ Stabiliți procesul „ping-pong”. ✔ Explicați-le elevilor că fiecare va avea un număr de minute/secunde pentru a împărtăși ideile lui/ei cu grupul, așa încât fiecare elev are posibilitatea să vorbească la fel de mult.    5 ✔ Cereți grupelor mici să stabilească Rolurile în cadrul grupului lor, astfel încât fiecare membru al grupului să aibă o funcție pe care să o îndeplinească.      ROLURI DIN CADRUL GRUPULUI SECRETARUL - notează ideile grupului REPORTERUL - expune ideile grupului     LIDERUL - ține grupul pe drumul cel bun       6 ✔ Limitați lucrul în grup la perioada care este necesară pentru finalizarea sarcinii de lucru. ✔ dați grupelor care termină o activitate suplimentară, pentru a-i ține pe elevi ocupați. COLECTORUL - adună și depozitează resursele CRONOMETRORUL - amintește grupului de încadrarea în timp MEMBRUL - participă și contribuie cu idei    7 ✔ Asigurați-vă că toate grupele trebuie să prezinte un rezultat al muncii în echipă. ✔ dați grupelor posibilitatea să prezinte întregii clase munca lor.    20 Proceduri de grupare  


































































































   18   19   20   21   22