Page 18 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 18

 C etapadeConeCtare Suport inițial. Accentuați importanța responsabilităților fiecărui membru al grupului, de fiecare dată când lucrează împreună. ÎNTREBAȚI: Ce se întâmplă dacă un membru al grupului nu este responsabil? De al cui comportament sunteți responsbili într-un grup? Suport avansat. Pentru a ajuta copiii să înțeleagă conceptul de grup, creați o rețea de ovale. În ovalul din centru scrieți „Grupurile mele”, iar în ovalele adiționale scrieți grupurile din care copiii fac parte. e etapadeeXersare Suport inițial. Cereți fiecărui membru al grupului să aleagă o acțiune din rimă și să o reproducă. Cereți grupului să spună rima în timp ce reproduce acțiunile. Suport avansat. Furnizați grupului acțiuni posibile pe care le pot alege pentru a le reproduce. Cereți copiilor să voteze pentru fiecare acțiune, pentru fiecare vers. a etapadeapliCare Suport inițial. ÎNTREbAțI: Ce ați spune altora despre responsabilitățile grupului? ÎNTREbAțI: Cum te ajută înțelegerea a ceea ce înseamnă responsabilitățile de grup atunci când lucrezi împreună cu familia? Cu prietenii? Suport avansat. Revizuiți responsabilitățile grupului de A ASCULTA, de A ÎMPĂRTĂȘI CU ALȚII și de A FACE CU RÂNDUL. Prezentați exemple scurte și variate în care copiii sunt sau nu sunt responsabili. Cereți copiilor să îndrepte degetul mare în sus (pozitiv) sau în jos (negativ) pentru a identifica tipurile de exemple. Discutați alegerile copiilor.    ÎntreBați: Cum s-ar simți membrii grupului când lucrează împreună, dacă toată lumea ar vorbi și nimeni nu ar asculta? Pentru A ÎMPĂRTĂȘI, spuneți copiilor că, atunci când lucrează în grup, vor tebui să împartă materialele pe care le folosesc: foarfecă, carioci, lipici. ÎntreBați: Ce s-ar întâmpla dacă membrii grupului nu ar împărți cu ceilalți materialele necesare? Pentru A FACE CU RÂNDUL, amintiți-le copiilor că atunci când fac ceva cu rândul e o modalitate de a împărtăși cu ceilalți. Membrii grupului trebuie să folosească materialele cu rândul și să-i asculte pe cei care vorbesc. ÎntreBați: Ce se întâmplă atunci când cineva din grup nu face cu rândul? După ce copiii răspund, amintiți-le cât de neconfortabil se pot simți din cauza comportamentelor dificile de grup. Accentuați faptul că lucrul în grup poate fi amuzant și că atunci când copiii sunt membrii responsabili de grup toată lumea învață și se distrează. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea rimei Explicați că vor repeta o rimă și apoi vor lucra împreună pentru a adăuga acțiuni versurilor pentru a-i ajuta să-și amintească rolul lor ca Membri ai grupului. sunt membru al unui grup Sunt membru al unui grup Și-mi place ce fac: Împărtășesc cu alții Ascult și fac cu rândul! Îndemnați copiii să spună rima împreună cu dumneavoastră de mai multe ori până învață cuvintele. Copiii exersează lucrul în echipă, pentru a ilustra mișcările rimei. Folosiți o strategie creativă de a organiza copiii în grupuri mici. Apoi spuneți-le că vor lucra în grupuri, pentru a decide o acțiune pentru fiecare vers al rimei. Amintiți-le de Regulile noastre stabilite de comun acord relevante pentru această lecție. În timp ce grupurile lucrează împreună, oferiți suport și feedback în legătură cu ceea ce înseamnă a asculta, a împărtăși cu ceilalți și a face cu rândul. Spuneți rima împreună, în timp ce fiecare grup demonstrează versiunea lui. Un posibil exemplu: sunt membru al unui grup Sunt membru al unui grup (arată cu degetul spre sine) Și-mi place ce fac (bate din palme) Împărtășesc cu alții (mâinile întinse, palmele sus) Ascult și fac cu rândul! (mâna la ureche ca și când ar asculta) Verificați înțelegerea rolurilor și a responsabilităților grupului, prin următoarea întrebare: ÎntreBați: Ca membri ai grupului, care vă sunt responsabilitățile? Îndemnați copiii să repete rima înainte de a începe să lucreze în grupuri, pentru a-și reaminti responsabilitățile pe care le au pentru lucrul în grup. Permiteți-le copiilor să reflecteze asupra sentimentelor pe care le au în legătură cu rolurile și responsabilitățile de grup. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că, învățând să fie membri ai grupului, au învățat, de asemenea, abilitatea de implicare socială, o abilitate pe care o vor folosi în fiecare zi de-a lungul vieții.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Copiii povestesc despre simbolul/emblema familiei lor și care sunt responsabilitățile ca membru al familiei.  18 Capitolul 1  


































































































   16   17   18   19   20