Page 16 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 16

 muZiCĂ. Îndemnați copiii să-l învețe pe ursulețul Q un cântec pe care-l știu bine. Faceți în așa fel încât ursulețul Q să se alăture corului mai precaut la început, iar pe parcursul cântecului să devină mai încrezător în sine. Resurse de reflecție: pagina 11 din Jurnalul elevului     1.3 Reflecție ABILITĂȚI: comunicarea, implicarea socială, formarea relațiilor, lucrul în echipă Ce știi despre ursulețul Q?  Ce?            Desenează-l pe ursulețului Q, arătând ce știi despre el.    Lecția 3 11 Reflecție Copiii își folosesc jurnalele pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. a etapa de apliCare 5 mInuTE Spuneți-le copiilor că îi pot spune ursulețului Q ceea ce gândesc sau simt. Ursulețul este un bun ascultător și lui îi pasă de ei. Vrea să-i cunoască. Țineți-l în brațe pe ursulețul Q și arătați cum îi spuneți despre felul în care v-ați simțit în primele zile de școală. De exemplu, poate v-ați simțit entuziasmat(ă) să întâlniți noii colegi. Așezați-l pe ursuleț în mijlocul cercului. Invitați un copil să-l ia în brațe și să-i spună un gând al lui sau un sentiment pe care îl are. Copiii pot să împărtășească gândurile sau sentimentele cu voce tare, sau pot să i le șoptească ursulețului, astfel încât doar el le poate auzi. Spuneți-le că ei pot împărtăși cu ursulețul Q gândurile și sentimentele de-a lungul anului, nu doar ora aceasta. Ursulețului i-ar plăcea să audă despre emoții pozitive, cum ar fi bucuria pe care o simt atunci când câștigă un joc, dar și despre emoții negative, cum ar fi frustrarea când se simt confuzi. Toate gândurile și sentimentele sunt binevenite. Îndemnați copiii să înceapă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Prima Dată. Cereți-le copiilor să deseneze o situație când au făcut ceva pentru prima dată. Exemple: s-au dat cu bicicleta sau au mâncat ceva nou pentru prima dată. Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Observați cum interacționează copiii cu ursulețul Q și dacă înțeleg scopul prezenței ursulețului în clasă. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Observați dacă elevii identifică sentimente asociate cu începutul școlii, în timp ce-și împărtășesc sentimentele cu ursulețul Q.  Ce? Ce știi despre ursulețul Q? Și ce dacă? Care sunt sentimentele pe care le-ai avut când ai început școala? Și acum? Cum crezi că poate ursulețul Q să vă ajute în clasă?            DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE Construiește camere! DEZVOLTARE   Formule de salut! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Îndemnați copiii să vină cu idei de întâmpinare pentru ursulețul Q, ca de exemplu: „bate palma”, „dă mâna cu el”, sau să spună „salut” în altă limbă. Împărtășește cu ceilalți o poveste! ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să-și imagineze că au pierdul la fotbal în timpul pauzei. Îndemnați-i să spună cum ar împărtăși lucrul acesta cu ursulețul Q.             ETAPADEEXERSARE. Îndemnațicopiiisăconstruiascădiferitecamere pentru casa ursulețului Q. Pot folosi o cutie de carton, păturici din materiale, o pernă mică, cărți sau obiecte decorative făcute în clasă. Creează o poveste! ETAPA DE APLICARE. Îndemnați copiii să spună, să desenze sau să scrie o poveste despre o fată sau un băiat care încearcă ceva nou cu ajutorul ursulețului Q.     16 Capitolul 1 


































































































   14   15   16   17   18