Page 17 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 17

 DEzvOLTARE SOCIALă Abilități de dezvoltare a relațiilor 1.4 grupurilesuntminunate! Pentru a forma relații pozitive și constructive, copiii trebuie să înțeleagă rolurile și responsabilitățile lor ca membri ai unor grupuri diverse.      Competențe de ÎnvĂțare soCio-emoționalĂ d etapa de desCoperi re 5 m I n u T E Spuneți-le copiilor că astăzi vor învăța apitutdinea de implicare socială și cum să fie membri ai unui grup. Explicați că membrii unui grup au roluri și responsabilități care îi ajută să lucreze împreună. Expuneți Proiectabilul de descoperire 1.4.1. Explicați că ursulețul Q își amintește când făcea împreună Legătura cu lecția anterioară a C t i v i t a t e a 1          Activitate de 1.4.1 descoperire                                       © Robin Boyer. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.    cu ursoaica Bonita și broscoiul Freddie un puzzle. Bonita lua piesele de puzzle și spunea: „Știu unde se potrivește piesa asta!” Iar broscoiul Freddie nu i-a ajutat deloc – el sărea să prindă muște. Cereți-le copiilor să se întoarcă către vecinul din dreapta sau din stânga și să discute următoarea întrebare. ÎntreBați: Ce ar fi putut face Bonita și Freddie diferit, pentru ca lucrul împreună să fie distractiv? Ghidați copiii să ajungă la concluzia că ascultatul, ideea de a face cu rândul, ideea de a împărtăși cu ceilalți și luarea în considerare a sentimentelor celorlalți sunt comportmente care ar fi putut face sarcina mai distractivă. Puneți-l pe ursulețul Q să vă șoptească la ureche câteva comportamente pozitive pe care le-a observat în rândul copiilor, în timpul activității de grup anterioare. Cereți-le copiilor să bată din palme o dată dacă doresc să învețe mai multe despre rolurile și responsabilitățile unui grup. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Spuneți-le copiilor că vor învăța să se înțeleagă unii cu alții în perechi, în grupuri mici și împreună cu toată clasa. Rolurile și responsabilitățile sunt esențiale pentru lucrul în grup. Prezentați ceea ce înseamnă grupul și rolurile și responsabilitățile membrilor unui grup Expuneți Proiectabilul de conectare 1.4.2. ÎntreBați: Ce credeți că este „un grup”? Explicați că un grup este format din doi sau mai mulți oameni. Ghidați copiii să identifice grupuri diferite din care fac parte, cum ar fi familia, grupul de joacă, clubul de înot, echipa de fotbal, clubul de carte etc. Explicați, arătând proiectabilul, că oamenii care aparțin diferitelor grupuri se numesc membri ai grupului. Fiecare membru al grupului are responsabilități importante. Exemplificați înțelegerea responsabilităților membrilor grupului Vorbiți despre ce înseamnă A ASCULTA, A ÎMPĂRTĂȘI și A FACE CU RÂNDUL și, în același timp, arătați înspre fiecare imagine de pe proiectabil. Pentu A ASCULTA explicați că este important să ne ascultăm unii pe alții, astfel încât ideile fiecăruia să fie auzite și toată lumea să știe ce are de făcut.            Activitate de 1.4.2 conectare                                                                                        ASCULTAȚI ÎMPĂRTĂȘIȚI CU ALȚII FACEȚI CEVA CU RÂNDUL       Lecția 4 17 © Robin Boyer. © Olga Bogatyrenko. © Robin Boyer. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved. aBilitĂți: implicarea socială, lucrul în echipă materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 1.4.1 ✔ Proiectabilul de conectare 1.4.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia ✔ Ursulețul Q Configurația Clasei d toată clasa/perechi C toată clasa e toată clasa/grupe mici a individual/perechi     oBieCtive Copiii ✔ vor identifica responsabilitățile membrilor grupului; ✔ vor exersa rolurile membrilor grupului; ✔ vor înțelege și vor pune în practică rolurile membrilor grupului, în mod corect. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   d etapadedesCoperire Suportinițial. ÎNTREBAȚI:Cumcredețicăs-a simțit ursulețul Q când ceilalți membri ai grupului nu au fost responsabili? Cereți copiilor să-și împărtășească ideile. Apoi discutați modalități prin care ursoaica Bonita și broscoiul Freddie și-ar fi putut schimba comportamentul pentru a fi membri mai responsabili ai grupului. Suport avansat. Cereți copiilor să se gândească cum s-ar simți ei dacă alți membri ai grupului ar demonstra că nu sunt responsabili. ÎNTREBAȚI: De ce este important ca toată lumea din grup să fie responsabilă?     


































































































   15   16   17   18   19