Page 15 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 15

Exemplificați cum ursulețul Q va ajuta copiii Pretindeți că ursulețul Q vă șoptește la ureche. spuneți: Ursulețul Q vrea să vă spună cum va ajuta pe toată lumea din clasă. Mișcați lăbuța ursulețului Q, ca și când ar face cu mâna, și apoi mișcați-l în sus și în jos pe genunchii dumneavoastră, pentru a arăta că ursulețul Q este bucuros să-i ajute. spuneți: Uneori ursulețul Q vă va ajuta la începutul lecției, când ne pregătim să învățăm ceva nou. Dați mâna cu lăbuța ursulețului Q, pentru a introduce următoarea temă. spuneți: El ne va ajuta, de asemenea, să fim prieteni și să ne ajutăm unii pe alții. Acum, duceți lăbuța ursulețului Q spre capul lui, ca și când s-ar gândi la ceva. spuneți: Ne va ajuta să învățăm cum să luăm deciziile corecte și să ne menținem sănătoși. Îmbrățișați-l pe ursulețul Q. spuneți: Ursulețul Q ne va aminti că toată lumea este specială. e etapa de eXersare 10 mInuTE Explicați cum să interacționeze copiii cu ursulețul Q spuneți: Haideți să-l facem pe ursulețul Q să se simtă binevenit și special. Explicați că acum ursulețul Q va trece din mână în mână la fiecare, pentru că vrea să cunoască fiecare copil din cerc și să le audă numele. Îndemnați copiii să se uite la lista Regulilor stabilite de comun acord de la lecția numărul 2 și întrebați-i de ce reguli au nevoie atunci când interacționează cu ursulețul Q. Copiii exersează interacțiunea cu ursulețul Q Cereți-le copiilor să-i spună ursulețului Q numele lor, să-l îmbrățișeze și apoi să-l dea mai departe celorlalți copii. Repetați acest proces, până ce toată lumea a avut șansa să-l țină în brațe pe ursulețul Q. Încurajați copiii să-și spună numele tare, pentru ca toată lumea să-l audă. Amintiți-le să spună numele pe care îl vor a fi folosit în clasă. spuneți: Acum, că i-am urat „bun venit” ursulețului Q, haideți să-i arătăm clasa. Putem să-i găsim un loc special, ca să doarmă când nu avem nevoie de ajutorul lui în timpul lecției. Faceți un tur al clasei împreună cu copiii. Fiecare copil trebuie să-l țină pe ursulețul Q în mână și să-i arate diferite locuri din clasă. Acest moment este o oportunitate bună pentru copii să-și amintească locul diferitelor lucruri din clasă. ÎntreBați: Cine vrea să-i arate ursulețului Q unde se află calendarul? După ce fiecare copil are oportunitatea de a-i arăta ursulețului Q diferite locuri/obiecte din clasă, cereți-le copiilor să găsească un loc în clasă, pentru a-l găzdui pe ursulețul Q atunci când nu este implicat activ în lecție. Puteți folosi o cutie de carton pentru a-i face o casă ursulețului Q, sau găsiți-i un loc liber pe un raft. Mai târziu, copiii pot să creeze obiecte și desene pentru casa ursulețului Q. ÎntreBați: Cum credeți că s-a simțit ursulețul Q la începutul orei, când nu cunoștea pe nimeni și nu știa unde sunt localizate diferite obiecte din clasă? Rezumați lecția și spuneți-le copiilor că astăzi au învățat o abilitate de comunicare importantă.     Suport avansat. Invitați copiii să imite acțiunile ursulețului Q, în timp ce discutați temele pe care ursulețul îi va ajuta să le învețe. De exemplu, îndemnați copiii să-și atingă capul, pentru a accentua ideea că ursulețul Q îi va ajuta să învețe cum să ia decizii corecte. e etapadeeXersare Suportinițial. Discutațideceesteimportantca oamenii să se simtă bineveniți. Spuneți-le o poveste despre un moment când nu v-ați simțit binevenit(ă) și un moment când v-ați simțit binevenit(ă). Apoi împărtășiți cu ei ce ați simțit în ambele situații. Suport avansat. Dați unui copil două opțiuni în ceea ce privește interacțiunea cu ursulețul Q și permiteti-i să aleagă una din opțiuni. SPUNEțI: Așează-l pe ursulețul Q pe un scaun și arată-i unde este ascuțitoarea ta sau ia-l pe ursulețul Q cu tine și arată-i cartea de citit. a etapadeapliCare Suport inițial. În cazul în care au dificultăți să se gândească la ce sentimente să împărtășească cu ursulețul Q, ghidați-i, punându-le întrebări ajutătoare care să-i ajute. ÎNTREbAțI: Te-ai simțit mai fericit sau mai trist? Te-ai simțit mai emoționat sau mai entuziasmat? Asigurați copiii că este bine să împărtășească mai multe sentimente, chiar dacă par a fi opuse. Suport avansat. Discutați exemple de situații în care copiii ar vrea să-și împărtășească sentimentele cu ursulețul Q. Arătați-le cum să facă lucrul acesta. SPUNEțI: Ursulețule Q, mi-a plăcut tare mult ora de astăzi!   aCtivitatea 2   Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Cereți copiilor să desenze o situație când au încercat ceva pentru prima dată. Apoi vor vorbi cu membrii familiei lor despre acel moment, pentru a afla cum a fost experiența lor când au încercat să facă ceva nou. Aplicații interdisciplinare arte lingvistiCe. Citiți cu voce tare dintr-o carte cu imagini în care personajul merge la școală sau încearcă ceva nou pentru prima data. discutați emoțiile personajului din carte, concentrându-vă pe felul în care s-au simțit la începutul povestirii și cum s-au simțit la finalul ei.   Lecția 3 15  


































































































   13   14   15   16   17