Page 13 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 13

 Reflecție Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție. Resurse de reflecție: pagina 10 din Jurnalul elevului    Reflecție Care este una dintre regulile stabilite de Care? comun acord, despre care am discutat astăzi?              10 Capitolul 1 Desenează-te pe tine, respectând înțelegerea împărtășită  Ce?  Care este una dintre Regulile noastre stabilite de comun acord despre care am discutat astăzi?  Și ce dacă? Care dintre reguli pare ușor de respectat? Care dintre reguli credeți că necesită mai multă exersare sau atenție?  Și acum?   Unde altundeva în afara școlii avem reguli de comun acord pe care le respectăm?   a etapa de apliCare 5 mInuTE Cereți-le copiilor să-și imagineze respectarea unei reguli de comun acord acasă. ÎntreBați: Care este regula pe care tu și familia ta o aveți acasă în legătură cu joaca în casă? Ce anume ați decis să faceți cu jucăriile voastre, când terminați să vă jucați la finalul zilei? După ce copiii împărtășesc cu clasa câteva reguli în ceea ce privește joaca acasă, îndemnați-i să înceapă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Regulile stabilite de comun acord în familia mea. Asigurați suport citind instrucțiunile și explicând copiilor ce să facă. Indicați faptul că trebuie să deseneze o regulă pe care o respectă acasă. Dați-le fișele de lucru acasă, pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei înainte de următoarea lecție Lions Quest. Invitați copiii să împărtășească cu clasa, în ora următoare, ceea ce au lucrat acasă, demonstrând astfel aplicarea abilității. EVALUARE etapa de eXersare (EVALUARE FORMATIVĂ InFORMALĂ). Observați dacă elevii răspund situațiilor din povești, menționând reguli care se referă la a lucra împreună sau a se înțelege unii cu alții. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Observați dacă elevii pot identifica o regulă pe care o respectă acasă. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE       Descrie! CONSOLIDARE     ETAPA DE EXERSARE. Cereți copiilor să descrie, folosind cuvintele lor, ce se întâmplă în fiecare scenariu. Încurajați-i să folosească cuvinte care descriu emoții, pentru a exprima cum se simt personajele din fiecare poveste. Demonstrează! ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să demonstreze procedurile pe care le folosesc atunci când își curăță jucăriile, folosind obiectele disponibile în clasă.        Reguli stabilite de comun acord! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Încurajați copiii să lucreze în grupuri mici pentru a sugera noi reguli pentru diferite locații din școală, cum ar fi cantina sau curtea școlii. Împărtășiți aceste reguli cu colectivul profesoral, astfel încât aceștia le vor aminti elevilor regulile atunci când se află în respectivele locații. Desenează! ETAPADEEXERSARE. Inspirațicopiiisădesenezenoiimaginipentru poveștile în care personajele respectă Regulile noastre stabilite de comun acord. Invitați-i să povestească desenele, imaginându-și ce s-ar întâmpla dacă personajele ar avea reguli de urmat.           Lecția 2 13 


































































































   11   12   13   14   15