Page 12 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 12

 Suport avansat. Invitați copiii să lucreze în perechi pentru a rezuma ce s-a întâmplat pe terenul de joacă. ÎNTREbAțI: Care a fost problema? Cum credeți că s-au simțit acești copii? Ce reguli de comun acord putem face ca acest lucru să nu se întâmple? e etapadeeXersare Suport inițial. În timp ce copiii se uită la imaginile din Jurnalul elevului, ÎNTREbAțI: Ce observați în legătură cu expresia feței copilului? Cum credeți că se simte copilul? Cum vă dați seama? Suport avansat Dacă elevii au dificultăți în ceea ce privește ideile pentru Regulile noastre stabilite de comun acord, dați-le două opțiuni și întrebați-i care dintre cele două opțiuni ar ajuta copilul din poveste. a etapadeapliCare Suportinițial. Proiectațiunscurtvideoclipsau o imagine care arată copii care respectă reguli de comun acord acasă. Cereți copiilor să identifice regulile din imagine/videoclip, înainte de a veni cu alte idei. Suport avansat. Puneți în practică metoda de a gândi, a asocia și a împărtăși, demonstrându-le copiilor cum asculți pe cineva și cum vorbești sau faci ceva pe rând.    Exemplificați dezvoltarea Regulilor stabilite de comun acord Spuneți povestea copiilor care nu respectă Regulile noastre stabilite de comun acord pe terenul de joacă. spuneți: Imaginați-vă un copil care se dă pe tobogan în mod repetat, fără să-i lase și pe alți copii să se dea. Alți trei copii își așteaptă rândul la tobogan și se simt frustrați că nu le este oferită șansa să se dea și ei. ÎntreBați: Care credeți că este regula care îi poate ajuta pe acești copii să-și amintească cum să se comporte mai bine unii față de alții? Posibile răspunsuri ale copiilor ar putea fi „să facă cu rândul” sau „să-i invite și pe alții la joacă”. Indicați faptul că regulile de acest gen îi vor ajuta pe toți să se înțeleagă și asigură șansa tuturor să se simtă bine pe terenul de joacă. Invitați un grup mic de copii să joace pe roluri acest scenariu, împreună cu dumneavoastră, demonstrându-le cum ar fi mai bine dacă ei ar face cu rândul și s-ar asculta unii pe alții, în timp ce se joacă pe terenul de joacă. e etapa de eXersare 10 mInuTE aCtivitatea 2 Explicați activitatea de dezvoltare a Regulilor stabilite de comun acord Spuneți-le copiilor că veți citi niște povești și le veți arăta imagini ale unor copii care nu cunosc Regulile noastre stabilite de comun acord. După ce citiți fiecare poveste, cereți-le copiilor să se gândească care reguli ar putea ajuta personajele să se simtă incluse în grup, să fie agreate și tratate corect și apoi copiii vor decide dacă regulile respective vor fi bune de adoptat pentru clasa lor. Copiii exersează dezvoltarea Regulilor stabilite de comun acord Îndemnați copiii să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Citiți tare fiecare scenariu și invitați-i să facă observații în legătură cu personajele, uitându-se la imagini. După ce citiți „Uită-te la persoana care vorbește” îndemnați copiii să menționeze ce cred ei că ar trebui să facă colegii lui Josh atunci când el împărtășește cu ei informațiile despre cățelușa lui. ÎntreBați: Care sunt regulile care i-ar putea ajuta pe acești copii să învețe unii de la alții? În timp ce copiii menționează reguli, scrieți-le pe tablă sau pe flipchart. Citiți „Noii pantaloni ai Nataliei” și apoi cereți copiilor să se gândească ce ar putea face colegii Nataliei ca ea să se simtă fericită și în siguranță la școală. ÎntreBați: Care sunt regulile care i-ar putea opri pe acești copii să își bată joc unii de alții? După ce scrieți pe tablă/flipchart ideile copiilor, citiți ultima poveste, „Singură”. ÎntreBați: Care sunt regulile care i-ar putea ajuta pe acești copii să nu fie excluși din jocurile de pe terenul de joacă? După ce toate ideile au fost scrise pe tablă/flipchart, combinați-le pe cele care sunt la fel și întrebați copiii care reguli sunt bune pentru clasa lor. Creați o nouă listă care să conțină Regulile noastre stabilite de comun acord alese de copii. Asigurați-vă că lista finală de reguli reflectă așteptările dumneavoastră în ceea ce privește comportamentul copiilor în clasă. Explicați copiilor că pot adăuga noi reguli pe parcursul anului școlar. Rezumați lecția, spunându-le copiilor că au învățat o abilitate foarte importantă, și anume controlul impulsurilor prin dezvoltarea Regulilor de comun acord.      Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Cereți copiilor să se gândească la o regulă pe care o au acasă și să o deseneze. Vor discuta și vor scrie regula cu un membru al familiei. Aplicații interdisciplinare artelingvistiCe. Numerotați regulile din lista clasei de Reguli de comun acord. Apoi dați indicii copiilor în legătură cu diferite reguli din listă. Exemplu: „Care regulă ne amintește să tăcem atunci când alții vorbesc?” Cereți copiilor să asocieze indiciul dumneavoastră cu numărul regulii din listă. matematiCĂ. desenațiforme geometrice simple pe tablă: cerc, pătrat, cerc, pătrat, cerc. Cereți copiilor să creeze aceste forme geometrice folosind obiecte din clasă, ca de exemplu capacul rotund al coșului de gunoi pentru cerc, sau foaia de caiet pentru pătrat. de asemenea, cereți copiilor să explice regulile pe care le folosim pentru a identifica formele.   12 Capitolul 1 


































































































   10   11   12   13   14