Page 10 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 10

 Pe măsură ce copiii lucrează, învățați-i următoarele versuri și îndemnați-i să le repete: Uită-te în oglindă! Pe cine vezi? Cineva zâmbește - Acel cineva sunt eu! Resurse de reflecție: pagina 5 din Jurnalul elevului    Reflecție ABILITĂȚI: formarea relațiilor, autopercepția corectă, încrederea în sine, abilități de comunicare, implicarea socială Ce nume ai spus astăzi cu voce tare? Ce? Desenează prima literă a acelui nume. Adaugă imagini care te ajută să-ți amintești al 6 Capitolul 1               cui e numele!  Reflecție Copiii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale. a etapa de apliCare 7 mInuTE Exersați cu copiii cântecul „Noul meu prieten”, pe melodia „Țăranul e pe câmp” și cereți-le să-l cânte unui coleg.  Ce? Ce nume ai spus astăzi cu voce tare? Și ce dacă? De ce crezi că e important să înveți numele colegilor de clasă? De ce crezi că e important ca cei din jurul tău să-ți știe numele? Și acum? Ce cuvinte crezi că poți folosi pentru a-ți aminti numele cuiva?   Noi azi ne facem prieteni, Noi azi ne facem prieteni, Ei, ha, lelița mea, Noi azi ne facem prieteni. Amicul meu e Amicul meu e semnificație are numele? Cereți-le copiilor să se gândească la numele unui animal de pluș, animal de casă sau al unui membru al familiei. Cereți-le să deseneze animalul de pluș, animalul de casă sau membrul familiei. Ajutați-i să deseneze, dacă e nevoie. Dați-le fișele de lucru acasă pentru a fi terminate împreună cu un membru al familiei. EVALUARE etapa de eXersare (evaluare formativĂ informalĂ). Observați dacă elevii pot spune numele fiecărui coleg în timp ce spuneți rima. etapa de apliCare (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Observați cât de bine pot folosi copiii numele colegilor de clasă. DEzVoLTAREA AbILITățILoR ExTRACURRICULARE Numele lui/ei este , Numele lui/ei este , Numele lui/ei este . Îndemnați copiii să înceapă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită ce   Ei, ha, lelița mea, Amicul meu e     Imaginează-ți! CONSOLIDARE      ETAPA DE EXERSARE. Invitați copiii să deseneze Expresul Numelor format din câteva vagoane pe care să scrie numele unor colegi sau să le identifice oral. Exersează! ETAPA DE APLICARE. Puneți copiii în perechi și cereți-le să exerseze modalități prin care întreabă pe cineva cum se numesc. Exemplu:„Cum te numești?”, „Încântat de cunoștință!”       Asociază! DEZVOLTARE     ETAPA DE APLICARE. Cereți copiilor să asocieze fiecare copil din clasă cu un cuvânt care începe cu litera numelor lor. Exemplu: „Sorin este sociabil.” „Mariei îi plac merele.” Atribuie! ETAPA DE APLICARE. Încurajați copiii să-și spună numele într-un mod interesant sau să-l atribuie unei mișcări. Apoi cereți-le să-și spună numele în timp ce fac mișcarea respectivă.      10 Capitolul 1  


































































































   8   9   10   11   12