Page 8 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 8

 O COMUNITATE DE ÎNvățARE POzITIvă soCio-emoționalĂ Autoconștientizare Abilități de dezvoltare a relațiilor 1.1 toatălumealabordul trenului numelor! Pentru a forma o comunitate puternică a clasei, elevii trebuie să se cunoască între ei, iar profesorul/învățătorul trebuie să cunoască fiecare copil. Primul pas pentru a forma această comunitate este cunoașterea numelui tuturor participanților.      Competențe de ÎnvĂțare  d E TA PA D E D E S C O P E R I R E 8 m I n u T E Întâmpinați elevii cu căldură și spuneți-le că în acest program vor dobândi multe abilități pentru a avea grijă de ei și de ceilalți în timp ce devin o comunitate puternică a clasei. Explicați că o comunitate este un grup de oameni care împărtășesc interese comune. Menționați că o clasă este o comunitate pentru că toți copiii sunt acolo să învețe și să se dezvolte. Explicați că învățarea numelui colegilor este parte a formării comunității. Legătura cu lecția anterioară a C t i v i t e a 1          Activitate de 1.1.1 descoperire                           Salut, Eu sunt ________ © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.           Expuneți proiectabilul de descoperire 1.1.1. Indicați ecusonul și spuneți-le copiilor că ecusoanele îi ajută pe ceilalți să învețe și să țină minte numele lor. Distribuiți cópii ale proiectabilelor și invitați copiii să-și scrie numele pe ecusoane. Asigurați orice ajutor necesar pentru scrierea numelui și îndemnați copiii să decoreze ecusoanele. Pregătiți un ecuson și pentru dumneavoastră. După ce copiii termină de decorat, cereți-le să se așeze în cerc, cu ecusoanele în fața lor. Explicați-le că fiecare, pe rând, vor spune tare numele lor, urmat de o rimă. Faceți o demonstrație, spunându-vă numele și un cuvânt care vă descrie. Loviți mâinile de genunchi, pe ritm, atunci când spuneți rima. Eu sunt , ,și e bine, (numele dumneavoastră) (cuvântul care vă descrie) Nimeni în lume nu este exact ca mine! Explicați copiilor că fiecare va trebui să spună pe rând rima cu numele și cuvântul care îi descrie. C etapa de ConeCtare 7 mInuTE instruCțiune Explicați că numele noastre sunt foarte importante pentru noi. Indicați că uneori un nume nou este greu de ținut minte sau de pronunțat, pentru că nu l-am mai auzit înainte. Altădată, un nume este ușor de ținut minte pentru că știm pe altcineva care are acel nume. Prezentați cum folosim numele pentru a-i întâmpina pe alții Indicați faptul că uneori oamenii au un nume lung și unul scurt. De exemplu, unui băiat pe nume Maxwell i se poate spune Max. Îndemnați copiii să spună numele pe care îl vor a fi folosit în clasă. Exemplificați cum facem ca cineva să se simtă binevenit După ce fiecare copil își spune numele pe care îl preferă, îndemnați clasa să spună numele împreună. Dacă un nume este dificil de pronunțat pentru dumneavoastră sau ceilalți, cereți copilului să ajute pe toată lumea să-l pronunțe corect și demonstrați cum să folosiți fiecare nume corect, atunci când întâmpinați pe cineva.      aBilitĂți: autopercepția corectă, încrederea în sine, abilități de comunicare, implicarea socială, dezvoltarea relațiilor materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 1.1.1 ✔ Cópii ale Proiectabilului 1.1.1 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa C toată clasa e toată clasa a perechi     oBieCtive Copiii ✔ își vor spune numele pe care îl doresc să fie folosit în clasă; ✔ vor spune numele profesorului/ învățătorului și al celorlalți colegi de clasă. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE d etapadedesCoperire Suport inițial. Scrieți pe tablă cuvinte pe care copiii le pot folosi pentru a se descrie: sociabil, rapid, fericit, amuzant, tăcut, înalt. Suport avansat. Amintiți copiilor să-și spună numele tare și cu mândrie pentru a fi auzit și în spatele clasei. Încurajați copiii să ridice mâna atunci când au probleme în a înțelege pronunția numelui sau nu îl aud. C etapadeConeCtare Suport inițial. Dați exemple de ce ați putea spune pentru a face ca cineva să se simtă binevenit. Suport avansat. Explicați că, atunci când cineva vorbește, este politicos să te oprești din vorbit, să te uiți la persoana respectivă și să zâmbești.   8 Capitolul 1      


































































































   6   7   8   9   10