Page 9 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 9

spuneți: Andrew, sunt bucuros(ă) să te avem aici/printre noi. Athena, bine ai venit în clasa noastră. Gabe, este minunat să te vedem azi! Odată ce toate numele copiilor au fost spuse cu voce tare și folosite ca exemple într-o formulă de întâmpinare, anunțați că este timpul pentru o activitate în care toată lumea poate exersa folosirea numelor. e etapa de eXersare 8 mInuTE aCtivitea 2 Explicați activitatea „Trenul Numelor” Spuneți-le copiilor că vor exersa numele în timp ce formează un tren uman și că dumneavoastră sunteți locomotiva. Scopul este să conectați toate vagoanele (copiii) în spatele dumneavoastră. Explicați că vă veți mișca în jurul cercului, vă veți opri în dreptul unui copil la întâmplare și îl veți invita „în tren” folosindu-i numele. Copilul se așează în rândul care se formează în spatele dumneavoastră punându-și mâinile pe umerii ultimei persoane din rând, astfel conectând „vagoanele”. Jocul continuă până când toți copiii se alătură rândului și trenul este complet. Copiii exersează numele colegilor Îndemnați copiii să stea în picioare și să se împrăștie prin clasă cu ecusoanele la vedere. Ar trebui să fie la distanță de un braț unii de ceilalți. Aveți nevoie de un voluntar să fie primul vagon. Îndreptați-vă spre voluntar făcând cercuri cu brațele dumneavoastră ca și când ați imita roțile trenului. Opriți-vă, faceți cu mâna copilului ca și când ați fi mecanicul de locomotivă și spuneți „ding - ding”, imitând sunetul de îmbarcare în vagoane și apoi începeți rima Expresul numelor: spuneți: Ciu, ciu, ciu care e numele tău? Când un copil răspunde, dați mâna cu el/ea și îndrumați restul clasei să-l primească în tren. spuneți: Bună, Andrew! Alătură-te trenului Ceahlău! Spuneți-i copilului să se așeze în spatele dumneavoastră, punându-și mâinile pe umerii dumneavoastră. Amintiți-le copiilor să-și pună mâinile pe umerii persoanei din fața lor, în momentul când se alătură trenului. Mișcați-vă printre copii, oprindu-vă în fața fiecărui copil, până când toți copiii se alătură trenului. Îndemnați toți copiii să spună numele fiecărui copil care se alătură trenului și încurajați-i să spună întreaga rimă dacă și-o amintesc. Odată ce întreaga clasă formează trenul, învățați copiii o rimă de încheiere și îndemnați-i să repete după dumneavoastră. spuneți: Oh, Expresul Numelor este un tren extraordinar. Și fiecare vagon are numele lui special!    e etapadeeXersare Suport inițial. Ajutați copiii să-și păstreze ecusonul la vedere, permițându-le să-l prindă de bluză. Suport avansat. Dacă credeți că copiii ar beneficia mai mult de pe urma exersării numelor, încurajați-i să spună numele fiecărui „vagon” după ce spuneți rima de încheiere. a etapadeapliCare Suport inițial. Pentru a crește nivelul de confort al copiilor, puneți-i în pereche cu cei care stăteau lângă ei în tren. Suport avansat. Dacă un copil nu-și amintește numele unui coleg, îndemnați copiii să-i șoptească numele la ureche.    Conexiunea cu comunitatea Vezi anexa de la pagina 124 pentru Conexiunea cu comunitatea. Conexiunea cu familia Începeți să lucrați cu copiii fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia în timpul etapei de Aplicare. Cereți copiilor să deseneze un animal de casă, un animal de  pluș sau un membru al familiei cu un nume special. Invitați copiii să explice de ce numele este special. Aplicații interdisciplinare artelingvistiCe. Creațioconstelație de nume, fâcându-le copiilor o poză și îndemnându-i să o lipească pe steaua care le poartă numele. Cereți copiilor să spună o propoziție simplă despre ei, pe care o scrieți pe spatele stelei care poartă numele respectivului copil. Atârnați stelele de tavan, astfel încât membrii familiilor se vor putea „uita la stele” în timpul unei viitoare vizite. arte viZuale. Ghidați copiii să-și deseneze fețele pe coperta Jurnalului Elevului. Spuneți-le să ia în considerare următoarele: ✔ Părul: Ce culoare? Drept sau cârlionțat? ✔ Ochii: Ce culoare sunt? ✔ Nasul: Cum pot să-l fac? ✔ Gura: Zâmbind? Cu dinți lipsă? ✔ Caracteristici speciale: Ochelari? Pistrui?   Lecția 1 9    


































































































   7   8   9   10   11