Page 11 - Abilităţi pentru dezvoltare - Ghidul profesorului: clasa pregătitoare
P. 11

 O COMUNITATE DE ÎNvățARE POzITIvă Competențe de ÎnvĂțare s o C i o - e m o ț i o n a l Ă A u t o o r g a n i z a r e a , Abilități de dezvoltare a relațiilor 1.2 regulilenoastrestabilitedecomunacord Într-o comunitate a clasei, toată lumea trebuie să se gândească la sentimentele și nevoile celorlalți, astfel încât toată lumea să se simtă agreată și respectată. Regulile noastre stabilite de comun acord creează o cultură a empatiei și a respectului în clasă.     d etapa de desCoperire 5 m I n u T E Legătura cu lecția anterioară a C t i v i t a t e a 1     Începeți ora, spunându-le copiilor că astăzi veți discuta despre regulile pe care le au la școală. Explicați-le că vor deprinde abilitatea de controlare a impulsurilor. Invitați copiii să spună colegilor alăturați despre regulile din școală, pe care le știu ei. Expuneți Proiectabilul de descoperire 1.2.1 pentru a-i ajuta să se gândească la reguli pentru fiecare locație din școală.    Activitate de 1.2.1 descoperire REGULI pentru ȘCOALĂ                                         • Reguli pentru școală • Reguli pentru sala de clasă • Reguli pentru cantină • Reguli pentru autobuz • Reguli pentru holuri • Reguli pentru toaletă • Reguli pentru locul de joacă                                   © Carlos E. Santa Maria. © SolStock. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.       ÎntreBați: Care sunt regulile pe care le respectați la școală? În timp ce perechile menționează reguli pentru fiecare locație, scrieți-le pe proiectabil. Menționați că ei știu deja multe reguli din școală. Spuneți-le copiilor că astăzi veți discuta despre motivele pentru care aceste reguli sunt importante și că vor descoperi reguli care îi ajută să aibă grijă de ei și de ceilalți. C etapa de ConeCtare 10 mInuTE instruCțiune Arătați lista de reguli pe care tocmai ați întocmit-o. ÎntreBați: Ce credeți că s-ar întâmpla dacă nu am urma aceste reguli? Ghidați discuția bazată pe exmplele date de copii. De exemplu, dacă elevii ar alerga pe holuri în loc să meargă frumos, s-ar lovi unii de alții și s-ar răni. Repetați că respectarea regulilor este foarte importantă și este important, de asemenea, să înțelegem de ce avem reguli. Introduceți scopul Regulilor stabilite de comun acord Expuneți Proiectabilul de conectare 1.2.2 și menționați copiilor că pot găsi, de asemenea, informațiile în Jurnalul elevului. Faceți referire la câteva reguli menționate de copii anterior și indicați faptul că multe dintre aceste reguli se încadrează la prima și a doua categorie, și anume ne ajută să fim în siguranță și să învățăm. Explicați că astăzi ei vă vor ajuta să scrieți niște reguli speciale numite Reguli de comun acord care vor face clasa să fie un loc sigur și plăcut pentru toată lumea. Accentuați faptul că aceste reguli sunt de comun acord, pentru că toată lumea trebuie să fie de acord în legătură cu felul în care se vor înțelege și vor lucra împreună, astfel încât toți se vor simți bine la școală/în clasă. spuneți: Este important ca fiecare dintre noi să aibă prieteni și să se simtă bine la școală. Regulile cu care toți suntem de acord se numesc reguli de comun acord. Ele ne ajută să știm cum să ne comportăm unii față de alții, cum să vorbim unii cu alții, cum să ne înțelegem și cum să evităm să ne rănim unii pe alții.         1.2.2Activitate de De ce avem reguli conectare © Susan Chiang. © Christopher Futcher. © TatyanaGl. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.                                Avem reguli pentru că acestea: • ne ajută să fim în siguranţă; • ne ajută să învăţăm; • ne ajută să ne înţelegem și să lucrăm împreună. Regulile care ne ajută să ne înțelegem și să lucrăm împreună se numesc reguli stabilite de comun acord pentru că toţi vrem să ne simţim bine la școală.                                Lecția 2 11 aBilitĂți: controlul impulsurilor, lucrul în echipă, implicarea socială materiale ✔ Proiectabilul de descoperire 1.2.1 ✔ Proiectabilul de conectare 1.2.2 ✔ Jurnalul elevului ✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia Configurația Clasei d toată clasa/perechi C toată clasa e toată clasa a individual     oBieCtiv Copiii ✔ vor participa la realizarea setului de reguli de comun acord, în ceea ce privește ideea de a le păsa și de a împărtăși cu alții. ACTIVITĂȚI DE SUPORT PENTRU CLASA PREGĂTITOARE   d etapadedesCoperire Suportinițial. Dacăeleviiîntâmpină dificultăți în a se gândi la reguli în diferite contexte la școală, dați dumneavoastră exemple. Suport avansat. Faceți un tur al școlii împreună cu copiii pentru a găsi afișe cu reguli pe holuri, în clase, în cantină, la biblioteca școlii sau în sala de sport. C etapadeConeCtare Suport inițial. Amintiți copiilor ce înseamnă să-ți pese, să împărtășești cu alții, bunătatea și respectul. Descrieți cum Regulile noastre stabilite de comun acord promovează aceste practici în școală.      


































































































   9   10   11   12   13